Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: audi a4 uit 2004 wiebelt met optrekken

  1. #1

    Cool audi a4 uit 2004 wiebelt met optrekken

    Hoi
    ik heb een vraag wie me kan helpen met mijn audi a4 avant uit 2002.
    als ik normaal optrek (rustig) is er niets aan de hand,maar als ik wat sneller optrek wiebelde de auto een klein beetje
    velgen zijn nieuw banden zijn nieuw, deed het ook met de andere velgen ook 19'' met 235/35/19
    auto is verlaagd 3,5 cm, het is een gevoel van een kromme velg,maar dat kan niet !ze zijn nieuw,
    ik weet het niet meer, misschien de draag armen, wielagers zijn goed, of uitlijnen
    met vr gr Puk

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.461
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Misschien banden met een te lage load-index of bandenspanning zodat ze te veel vervormen bij flink optrekken. Je zou het dan in de bochten ook moeten merken (een "wobbly" auto).

    Wat is de km-stand ?
    Het kunnen idd. draagarmen zijn waar te veel speling op zit (maar dan moet er wel véél speling opzitten).
    Het kunnen schokdempers zijn die meer als fietspomp dienen (kortom, doen niets meer).
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    of een velgen setje van 450 euro inc. linglonglangzaldienietleven banden.
    Audi A2 1.4 aua

  4. #4

    Smile audi a4 wiebelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Misschien banden met een te lage load-index of bandenspanning zodat ze te veel vervormen bij flink optrekken. Je zou het dan in de bochten ook moeten merken (een "wobbly" auto).

    Wat is de km-stand ?
    Het kunnen idd. draagarmen zijn waar te veel speling op zit (maar dan moet er wel véél speling opzitten).
    Het kunnen schokdempers zijn die meer als fietspomp dienen (kortom, doen niets meer).
    de kmst is 179 dkm, maar wat ikraar vind is alleen bij iets harder optrekken in de eerst een klein beetje en in de twede ook maar heel effe ,en dan is het weg! daarna geen probleem meer

  5. #5

    Standaard

    ik denk eerder aan de cardans die aan het gaan zijn . vw/audi cardans kunnen slecht tegen verlagen ik zit ook al aan miijn tweede paar . en het gevoel als ze beginnen stuk gaan is juist hetzelfde.
    neem u bodemplaat er eens vanonder en kijk es naar de stofhoezen en naar de speling op de cardans.
    grtz benny


  6. #6
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.461
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bennym Bekijk Berichten
    ik denk eerder aan de cardans die aan het gaan zijn . vw/audi cardans kunnen slecht tegen verlagen ik zit ook al aan miijn tweede paar
    ?

    Wat meestal fout gaat is dat sukkels gaan verlagen en daarbij de draagarmen niet eerst een beetje los draaien en pas, met de voorgeschreven aanhaalmomenten, weer vastmaken onder de nieuwe hoek.
    Dan gaan de draagarm-rubbers er snel aan.
    Maar de aandrijfassen kunnen er goed tegen hoor. Zijn toch maar kruiskoppelingen aan weerskanten dus wat maakt verlagen dan uit.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    ?

    Wat meestal fout gaat is dat sukkels gaan verlagen en daarbij de draagarmen niet eerst een beetje los draaien en pas, met de voorgeschreven aanhaalmomenten, weer vastmaken onder de nieuwe hoek.
    Dan gaan de draagarm-rubbers er snel aan.
    Maar de aandrijfassen kunnen er goed tegen hoor. Zijn toch maar kruiskoppelingen aan weerskanten dus wat maakt verlagen dan uit.
    normaal hangen cardans (gewoon belast op de wiellen) vrijwel recht van versnellingsbak naar de wielen. als de wagen verlaagt is komen deze onder een hoek te staan waardoor er dus veel meer wrijving in de cardanverbinding ontstaat dus een grotere slijtage en de hoezen scheuren ook weer sneller.
    grtz benny

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    ?

    Wat meestal fout gaat is dat sukkels gaan verlagen en daarbij de draagarmen niet eerst een beetje los draaien en pas, met de voorgeschreven aanhaalmomenten, weer vastmaken onder de nieuwe hoek.
    Dan gaan de draagarm-rubbers er snel aan.
    Maar de aandrijfassen kunnen er goed tegen hoor. Zijn toch maar kruiskoppelingen aan weerskanten dus wat maakt verlagen dan uit.
    normaal hangen cardans (gewoon belast op de wiellen) vrijwel recht van versnellingsbak naar de wielen. als de wagen verlaagt is komen deze onder een hoek te staan waardoor er dus veel meer wrijving in de cardanverbinding ontstaat dus een grotere slijtage en de hoezen scheuren ook weer sneller.
    grtz benny
    ps ben genen sukkel k'weet waar ik mee bezig ben

  10. #9
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.461
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    A. Ik zeg niet dat JIJ een sukkel bent.

    B. Aandrijfassen staan bij een onverlaagde auto meestal een fractie naar beneden tov. horizontaal. Als de auto verlaagd wordt komen ze vaak onder min of meer de zelfde hoek te staan maar nu boven tov. horizontaal. Dat was bij bv. mijn Audi 100 zo en dat is bij mijn A8 ook zo. Dus in the end is het lood om oud ijzer en maakt het bitter weinig uit.

    Alleen als je extreem gaat verlagen wordt de nieuwe hoek, boven tov. horizontaal, inderdaad groter als ie vroeger was maar dat betekend alleen dat de kruiskoppelingen onder een grotere hoek gaan draaien. De druk/spanning valt wel mee want het zijn spie-assen die enigzins naar buiten en naar binnen kunnen schuiven.
    Als je zó extreem gaat verlagen dat dit allemaal een rol gaat spelen heb je er ook om gevraagd. De meesten echter snappen niet wat de consequenties zijn van zo veel verlagen en krijgen allerlei negatieve bij-effecten. Dat zijn de sukkels. Wel de looks, wel stoer, no brains...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #10

    Standaard

    Ik zou hoe dan ook eerst de auto eens uitlijnen. Is dat wel gebeurd na het verlagen?

    Wat voor een verlagingsset zit er onder? Hoeveel Km inmiddels daarmee gemaakt?

    Rij je een quattro of front-glijder?
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  12. #11

    Angry

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puk Bekijk Berichten
    Hoi
    ik heb een vraag wie me kan helpen met mijn audi a4 avant uit 2002.
    als ik normaal optrek (rustig) is er niets aan de hand,maar als ik wat sneller optrek wiebelde de auto een klein beetje
    velgen zijn nieuw banden zijn nieuw, deed het ook met de andere velgen ook 19'' met 235/35/19
    auto is verlaagd 3,5 cm, het is een gevoel van een kromme velg,maar dat kan niet !ze zijn nieuw,
    ik weet het niet meer, misschien de draag armen, wielagers zijn goed, of uitlijnen
    met vr gr Puk
    Hoi met ron
    Nu dan ,de voorste draag armen vernieuwd, cardan laten kontroleren, alles OK. hij is verlaagd. 3,5 cm heb ik al vaak gedaan bij dit model a4 uit 2002, ook nieuwe schijven en blokken! maar wiebeld nog, is wel minder naar het vernieuwen van de voorste onderste draag armen, het lijk net dan ik een kromme velg heb,maar deze zijn nieuw, het komt van voor, ik heb L voor wel eerder de rem blokken versleten, het lijk net op dat deze as /lager onbalans krijg bij het optrekken, maar geen lager geluid!
    heeft wel links onder schade gehad op op dit gedeelte, maar alles is vernieuwd, ik denk ook niet dat het lagerhuis krom is ,het is masief ... het is alleen bij optrekken ,niet bij normaal optrekken ,maar een klijn beetje snel, en het is maar kort,daarna niets meer!
    ik weet het niet meer!!
    gr Ron

  13. #12
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puk Bekijk Berichten
    ...heeft wel links onder schade gehad op op dit gedeelte, maar alles is vernieuwd...
    maar ook gericht ?je kunt alles wel vernieuwen maar als de boel krom is....is de auto al uitgelijnd ?Ik zou eerst die oude schade eens goed laten bekijken.
    Audi A2 1.4 aua

  14. #13
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Kineten aan de versnellingsbakkant kan de oorzaak zijn word vaak vergeten
    It drives like a boat !

  15. #14

    Standaard wiebelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    maar ook gericht ?je kunt alles wel vernieuwen maar als de boel krom is....is de auto al uitgelijnd ?Ik zou eerst die oude schade eens goed laten bekijken.
    auto is uitgelijnd in het vierkant, niets te zien ,alles goed, hij trek niet naar l en r trilt niet ,maar wiebeld een klijn beetje zoals een kromme velg, auto omhoog de wielen laten draaien ,niets!! alleen belast,
    de een zegt de motorsteun dan doet hij het ook ,maar ik voel niets in de pook!!
    !!!!!!!!!!!!!????????????? gr Ron

  16. #15

    Standaard

    ik verdenk ook de homokineten, binnen en of buitenzijde
    my first quattro was a wilkinson

  17. #16

    Standaard wiebellen a4

    Hoi
    het kunnen ook de motorsteunen zijn zegt hier iemand, en weer iemand het vliegwiel, en de anderre weer de bak steun, en dan weer de cardan!! maar wat ik raar vind, je moet de cardan toch heen en weer kunnen trekken of duwen ,ik meen ik heb ze vaak verwisseld, en als ze aan de bakzijde los waren kon ik ze een klijn beetje naar buiten trekken ,aan bak zijde!
    groetjes Ron

  18. #17

    Standaard

    Hier met Ron
    Nee gaat niet nu weet ik het weer,, als hij aan bakzijde vast is gaat het niet hij schuift maar op een plaats,het zou niet goed zijn als hij heen en weer schoof onder het rijden, homokineten zijn goed ,zijden ze bij de vak garage,!!!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •