Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: hoog verbruik A4 TDI 2002 130 Pk

  1. #21
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    rijden jullie dan niet heeel rustig ?

  2. #22

    Standaard

    Nou rij zeker niet rustig, en rij knap door.

    Gebruik de power onderin zeker weten waarvoor ie is bedoeld
    Audi A4 B6, Hartog Tuned

  3. #23
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4life Bekijk Berichten
    Nou rij zeker niet rustig, en rij knap door.

    Gebruik de power onderin zeker weten waarvoor ie is bedoeld

    dan begin ik er toch sterk aant te denken om onze ook eens te laten nakijken .. wat zou dit kunnen zijn dan?
    al de filters en de olie zijn net volledig vernieuwd, dus daat kan het niet aan liggen.
    Laatst gewijzigd door Audi SB; 26-02-09 om 16:04.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avant b6 Bekijk Berichten
    dan begin ik er toch sterk aant te denken om onze ook eens binnen te doen .. wat zou dit kunnen zijn dan?
    al de filters en de olie zijn net volledig vernieuwd, dus daat kan het niet aan liggen.
    Heb je je luchtfilter ook helemaal schoongemaakt?
    Audi A4 B6, Hartog Tuned

  5. #25
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4life Bekijk Berichten
    Heb je je luchtfilter ook helemaal schoongemaakt?
    er is een nieuwe gestoken


  6. #26

    Standaard

    Als ik rij als een bejaarde dan heb ik een gemiddeld verbruik van rond de 1:16/17 en zoals ik rij moet ik het doen met 1:10/11
    Ik heb ik ook een A4 B5 110 pk gereden en in de bejaardenstand haalde ik daar 1:20 mee. (deze auto was zo'n 250kg lichter)
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  7. #27

    Standaard

    Ik heb nog steeds hetzelfde probleem mijn laatste meting 1/12.5 en ik reed echt rustig nu.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mianuserx Bekijk Berichten
    Ik heb nog steeds hetzelfde probleem mijn laatste meting 1/12.5 en ik reed echt rustig nu.
    Met te blijven rondrijden en je metingen te posten ga je het probleem niet oplossen.....Naar een garage ! Als het kan eentje van een liefhebber....

  10. #29

    Standaard

    Ik kom meestal tussen de 900-1050km met een gechipte 1.9tdi 130 pk (+ - 175-180pk nu)

    Toen deze niet gechipt was kwam ik vaak aan de 1000km, nu met dit koude weer, een zware rechtervoet en tevens wat korte ritjes zit ik meestal op een 900km op een volle tank. Met rustig rijden, lange ritten en cruiscontrol moet 950-1000 nog wel te halen zijn.

    Kortom, jij zit met een niet gechipte 1.9 idd niet goed.

  11. #30
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik heb een 2.0 TDI (commonrail) van 2008. Ik rijd met een redelijke vlotte rijstijl 1: 13,5 en als ik veel snelweg km's maak met cruisecontrol op 120 rijd ik 1: 14,5.

    Heb nu inmiddels 22.000km gereden. Dus echt ingereden is die volgens mij nog niet.
    Ik heb begrepen dat een pompverstuiver in de regel iets zuiniger is dan een commonrail.

    Die 1: 12,5 is inderdaad een hoogverbruik.

    Heb jij recentelijk je bandenspanning nog gecontroleerd? Met te weinig spanning op de banden rijden vreet ook wel energie.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  12. #31
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    tank vol gedaan, nu 750 km mee gereden, en is leeg
    en dit was op oma-snelheid, lijkt mij dus niet meer normaal. bandenspanning is gecontroleerd. ik hoop nu dat het de LMM is, die wordt binnenkort vervangen.
    Laatst gewijzigd door Audi SB; 26-02-09 om 16:05.

  13. #32

    Standaard

    nu jullie erover hebben,ik heb zelf ook een a42002 1.9 tdi 130pk,ook rond de 800km,
    hoe is het verbruik van motorolie???
    Laatst gewijzigd door audi32; 24-02-09 om 08:12.

  14. #33
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    olieverbruik is normaal bij onze

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avant b6 Bekijk Berichten
    tank vol gedaan, nu 750 km mee gereden, en is leeg
    en dit was op oma-snelheid, lijkt mij dus niet meer normaal. bandenspanning is gecontroleerd. ik hoop nu dat het de LMM is, die wordt volgende week vervangen.

    Is niet goed hoor. Ik rijdt met m'n 130 pk quattro en kleinere tank nog dik 950 km met normale rijstijl
    Mijn wagen is wel gechipt. Dat maakt wel uit.

    Laat e'm anders ook chippen. Wordt ie alleen maar beter van!
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  16. #35
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnp Bekijk Berichten
    Is niet goed hoor. Ik rijdt met m'n 130 pk quattro en kleinere tank nog dik 950 km met normale rijstijl
    Mijn wagen is wel gechipt. Dat maakt wel uit.

    Laat e'm anders ook chippen. Wordt ie alleen maar beter van!


    zou ik wel willen, maar dan moet ik eerst mijn vader nog overtuigen . hoe kan je eigelijk zien of een wagen gechipt is?
    anyway, het verbruik zou lager moeten zijn, zelfs ondanks dat hij niet gechipt is
    Laatst gewijzigd door Audi SB; 25-02-09 om 12:22.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Mianuserx en Avant B6,

    Jullie verbruik is echt heel hoog. Ik rij zelf met een Avant B7 1.9TDI 115pk gechipt naar 143pk, en ik haal makkelijk 1100km op een tank van 70 liter en 1200+ kilometers zijn tegenwoordig geen uitzondering (gemiddeld zit ik op 1 op 18). Wat je wel ziet is dat er een behoorlijk verschil zit in de banden. Met m'n zomerbanden (235/45/17) heb ik een hoger verbruik als mijn winterbanden (205/55/16), en in de winter is het kouder natuurlijk dus zou je een hoger verbruik verwachten. Wel wordt de auto steed zuiniger naarmate er meer kilometers op komen (nu 113K).

    Wat ik wel merk is dat tijdens vakanties (vol beladen) het verbruik zo'n 10% hoger ligt. Hebben jullie veel spullen achterin liggen?

    Groet,

    JBo

  18. #37
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JBo Bekijk Berichten
    Mianuserx en Avant B6,

    Jullie verbruik is echt heel hoog. Ik rij zelf met een Avant B7 1.9TDI 115pk gechipt naar 143pk, en ik haal makkelijk 1100km op een tank van 70 liter en 1200+ kilometers zijn tegenwoordig geen uitzondering (gemiddeld zit ik op 1 op 18). Wat je wel ziet is dat er een behoorlijk verschil zit in de banden. Met m'n zomerbanden (235/45/17) heb ik een hoger verbruik als mijn winterbanden (205/55/16), en in de winter is het kouder natuurlijk dus zou je een hoger verbruik verwachten. Wel wordt de auto steed zuiniger naarmate er meer kilometers op komen (nu 113K).

    Wat ik wel merk is dat tijdens vakanties (vol beladen) het verbruik zo'n 10% hoger ligt. Hebben jullie veel spullen achterin liggen?

    Groet,

    JBo


    Wij hebben zomerbanden 235/45/17 en winterbanden 205/55/16 (stalen velgen) opliggen. De auto is eigenlijk compleet leeg. Meestal zit er zelfs maar 1 persoon in (de bestuurder dus). Hij heeft nu 130d op de teller.
    Kan uitlezen iets opleveren?
    Laatst gewijzigd door Audi SB; 26-02-09 om 16:02.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avant b6 Bekijk Berichten
    Wij hebben zomerbanden 235/45/17 en winterbanden 205/55/16 (stalen velgen) opliggen. De auto is eigenlijk compleet leeg. Meestal zit er zelfs maar 1 persoon in (de bestuurder dus). Hij heeft nu 130d op de teller.
    Kan uitlezen iets opleveren?
    Ik weet niet of uitlezen alles kan vertellen, maar een bezoekje aan de dealer kan nooit kwaad en moet volgens mij meer duidelijkheid geven. Tevens heeft de B6 130pk 6 versnellingen en die van mij 5. Volgens mij zou je daardoor iets zuiniger moeten zijn. Ik zou zeggen ga eens langs bij de dealer. Ik weet niet hoe je relatie is met de dealer, maar bij mij zijn ze op de werkplaats erg behulpzaam.

    Succes,

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •