Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 160

Onderwerp: Coming Home werkt volledig

  1. #1

    Standaard Coming Home werkt volledig

    Ik heb de volgende vraag, ik ben coming home aan het installeren in de audi a4 8e B6.
    Nu vind ik verschillende typen stuurapparaten op internet.
    Wie kan mij voor de volgende modellen vertellen of coming home is aan te zetten met vagcom.
    8E0 907 279 E
    8E0 907 279 F
    8E0 907 279 G
    8E0 907 279 N (deze zou moeten werken lees ik op een duits forum) maar is voor een B7 past dit ook gewoon in een B6.
    Hopelijk kan iemand mij helpen, ben namelijk bang dat een dealer het niet kan vertellen.
    Laatst gewijzigd door audi86; 27-06-09 om 08:27.

  2. #2

    Standaard

    nou ik wou dat dus ook maar ik had het bij de dealer gevraagt en die zei zo ja we weten niet of het kan duss

  3. #3
    Cbr1000RR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    155
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Gevonden volgens mij http://de.openobd.org/audi/a4_8e.htm

    Steuergerät Anpassung (nur 8E2/8E5)
    STG 09 (Bordnetz) auswählen
    STG Anpassung -> Funktion 10

    -> Kanal 001 (Coming Home)
    Leuchtdauer der Coming-Home-Funktion. (Basiswert: 30s)
    Wertebereich 0 - 120 s / Auflösung 1 sec.
    Never drive faster then your gardian angel can fly...!!
    Vagcom 11.11.3

  4. #4

    Standaard

    ja dat klopt je kunt het installeren maar moet een andere binnenspiegel monteren plus een andere lichtschakelaar en een ander stuurapparaat en dan werkt het.
    Ik weet alleen niet precies welk stuurapparaat.

  5. #5

    Standaard

    ok stuurapparaat is besteld, komt hopelijk deze week nog binnen.
    Dan nog de spiegel en de lichtschakelaar vervangen en programmeren en het zou moeten werken.
    Ben benieuwd.


  6. #6

    Standaard Coming Home inbouwen audi a4 8e B6

    Vandaag mijn nieuwe regelapparaat binnen gekregen.
    Nu kan de ombouw van het coming home/leaving home gaan beginnen.
    Hopelijk doet hij het nu nog even zonder de lichtsensor en de binnenspiegel.
    Eerst maar even zien te programmeren.
    Houd jullie op de hoogte
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.185
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Is dat die onder de mat net voor de bestuurderstoel ? regelapparaat voor central convenience of zoiets .
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    deze zit volgens mij bij de zekeringkast, ga van de week even kijken waar hij precies zit.

  10. #9
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    welke heb je nu besteld ? wat is het onderdeelnummer ?
    Audi A2 1.4 aua

  11. #10

    Standaard

    ik heb na het doorlezen van meerdere duitse forums gekozen voor de 8E0 907 279 N deze ondersteund de coming home/leaving home en automatische verlichting.
    In mijn auto zit wel een higline stuurapparaat de 8E0 907 279 E welke wel aut licht ondersteunt maar geen ch/lh.
    Ga van de week even bij de dealer langs om te informeren of zij hem willen omcoderen.

  12. #11

  13. #12

    Standaard

    Hallo,

    Helaas nog niet uit eigen ervaring maar ik ben er wel ook al een tijdje naar aan het zoeken. Volgens mij moet je het volgende onderdeelnummer hebben: 8E0 907 279 F

    Alle onderdeelnummers zijn te vinden onder de volgende link:
    http://www.a4-freunde.com/faqs/model...ilnummern.html

    Wat ik bij google heb ingegeven is : coming home nachrüstenA4 B6.
    Je komt dan op diverse fora waar ook nog de nodige discussie is over wat juist is. Let er op dat er verschil is tussen een B6 en B7. Verder is er discussie over dat de binnenspiegel uit de B7 ( grote bevestiging) niet samenwerkt met de stuurapparaten van de B6. Mogelijk dat dit te maken heeft met een regensensor etc.

    Lees ook het volgende topic even:
    http://www.a4-freunde.com/forum/topic,16162.0;all/

    Het betreffende onderdeel zit bij je zekeringkast ingebouwd. Verder moet je volgens mij ook alles in één keer inbouwen want het heeft elkaar allemaal nodig. En wanneer het niet goed zit gebeuren er heel vreemde zaken. De gekste dingen werken niet etc. Lees het laatst genoemde topic maar.

    Veel succes. En laat je ervaringen even weten want ik zou het ook graag inbouwen

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    441
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjcoupe Bekijk Berichten
    Hallo,

    Helaas nog niet uit eigen ervaring maar ik ben er wel ook al een tijdje naar aan het zoeken. Volgens mij moet je het volgende onderdeelnummer hebben: 8E0 907 279 F

    Alle onderdeelnummers zijn te vinden onder de volgende link:
    http://www.a4-freunde.com/faqs/model...ilnummern.html

    Wat ik bij google heb ingegeven is : coming home nachrüstenA4 B6.
    Je komt dan op diverse fora waar ook nog de nodige discussie is over wat juist is. Let er op dat er verschil is tussen een B6 en B7. Verder is er discussie over dat de binnenspiegel uit de B7 ( grote bevestiging) niet samenwerkt met de stuurapparaten van de B6. Mogelijk dat dit te maken heeft met een regensensor etc.

    Lees ook het volgende topic even:
    http://www.a4-freunde.com/forum/topic,16162.0;all/

    Het betreffende onderdeel zit bij je zekeringkast ingebouwd. Verder moet je volgens mij ook alles in één keer inbouwen want het heeft elkaar allemaal nodig. En wanneer het niet goed zit gebeuren er heel vreemde zaken. De gekste dingen werken niet etc. Lees het laatst genoemde topic maar.

    Veel succes. En laat je ervaringen even weten want ik zou het ook graag inbouwen
    Volgens mij heb jij gelijk. Heb je deze link al eens bekeken?
    http://audiforum.us/c5-platform/5974...-function.html

  15. #14

    Standaard

    ja inderdaad moet alles in 1 keer worden omgebouwd.
    Hier iets uit 1 van de forums.
    Ik ben langzaam alles aan het verzamelen.
    Het stuurapparaat dat ik heb aangeschaft is van een B7 en ik heb een B6.
    Het zou moeten werken, maar dat is even afwachten.
    De schakelaar bestel ik via de dealer die is maar 57,50 en de ch schakelaar 14,50
    De automatisch dimmende binnenspiegel ben ik nog naar op zoek, maar valt nog niet mee deze voor een schappelijke prijs te krijgen.
    Audi A4 1.9 TDI PD 131 PS 8E Quattro S line Bj: 2003 Model 2004 Briliant Schwarz Glanz Paket

    Umbau auf Coming Home: Teile die ich benotigt habe

    Ein automatisch abblendbarer Innenspiegel: 4B0 857 511 C

    Lichtschalter mit Automatiklicht und C/H: 8E0 941 531 A

    Schalter für leuchtweitenverstellung und C/H: 8E1 919 094 A

    Leistungsmodul für Bordnetz: 8E0 907 279 F
    Kabel kufatec euro 29,-

    Kabelbaum für Coming Home Leaving Home von der firma Kufatec
    So jetzt habe ich die ganzen teile gegen die alten getauscht und es funktioniert

  16. #15

    Standaard

    Ben er net achter gekomen dat de B7 module niet gaat werken in de B6, de aansluiting is anders.
    Dus als er iemand is met een B7 die coming home wil toevoegen als optie aan de audi kan mij een pm sturen.
    De module is te koop.

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi86 Bekijk Berichten
    ja inderdaad moet alles in 1 keer worden omgebouwd.
    Hier iets uit 1 van de forums.
    Ik ben langzaam alles aan het verzamelen.
    Het stuurapparaat dat ik heb aangeschaft is van een B7 en ik heb een B6.
    Het zou moeten werken, maar dat is even afwachten.
    De schakelaar bestel ik via de dealer die is maar 57,50 en de ch schakelaar 14,50
    De automatisch dimmende binnenspiegel ben ik nog naar op zoek, maar valt nog niet mee deze voor een schappelijke prijs te krijgen.
    Audi A4 1.9 TDI PD 131 PS 8E Quattro S line Bj: 2003 Model 2004 Briliant Schwarz Glanz Paket

    Umbau auf Coming Home: Teile die ich benotigt habe

    Ein automatisch abblendbarer Innenspiegel: 4B0 857 511 C

    Lichtschalter mit Automatiklicht und C/H: 8E0 941 531 A

    Schalter für leuchtweitenverstellung und C/H: 8E1 919 094 A

    Leistungsmodul für Bordnetz: 8E0 907 279 F
    Kabel kufatec euro 29,-

    Kabelbaum für Coming Home Leaving Home von der firma Kufatec
    So jetzt habe ich die ganzen teile gegen die alten getauscht und es funktioniert

    Welke kabelboom wordt er bedoeld? Is dat de kabelboom om de automatisch dimmende binnenspiegel aan te sluiten? Verder kom ik bij Kufatec geen kabelbomen tegen welke met coming home te maken kunnen hebben. De prijs komt wel overeen.

    Het is te hopen dat je snel een nieuw stuurapparaat gevonden hebt en met je huidige iemand anders blij kunt maken. Op Ebay worden ze over het algemeen redelijk vaak aangeboden. Zelf heb ik in ieder geval die met toevoeging F al. Maar ik heb nog veel werk voor ik er aan toekom.

    We zien je vorderingen wel. Mocht ik iets tegenkomen laat ik het wel weten

  18. #17

    Standaard

    ja dat is een beetje verwarrend, het gaat om de kabel voor de aut dimmende spiegel inderdaad.
    Hierbij nog even een handig overzichtje hoe hij aangesloten moet worden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #18

    Standaard

    Het oude regelapparaat inmiddels verkocht via ebay en een nieuwe gekocht.
    Tevens vandaag een schakelaar met auto functie gekocht, nu nog een automatisch dimmende binnenspiegel en dan zelf de kabelboom gaan maken aan de hand van bovenstaand schema.
    Ben heel benieuwd of alles gaat werken.
    Ik houd jullie op de hoogte en straks volgt ook een how to.

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi86 Bekijk Berichten
    Het oude regelapparaat inmiddels verkocht via ebay en een nieuwe gekocht.
    Tevens vandaag een schakelaar met auto functie gekocht, nu nog een automatisch dimmende binnenspiegel en dan zelf de kabelboom gaan maken aan de hand van bovenstaand schema.
    Ben heel benieuwd of alles gaat werken.
    Ik houd jullie op de hoogte en straks volgt ook een how to.
    Fantastisch dat je nu het goede stuurapparaat hebt. Heb je de schakelaar ook op ebay kunnen scoren? Wat is daar een gangbare prijs voor?

    Ik ben benieuwd naar de How-To. Ga je er ook foto's bijvoegen? Ik volg het in ieder geval met interesse.

    Succes,
    Han

  21. #20

    Standaard

    De schakelaar inderdaad via ebay kunnen kopen.
    De meeste zijn te koop voor rond de 30 a 35 euro.
    De binnenspiegel is een heel ander verhaal die variëren van 50 tot 150 euro.
    Ik zal uiteraard een volledige how to plaatsen inclusief foto's.
    Hoe lang dat nog gaat duren hangt af van de binnenspiegel, wil er namelijk wel een leuke prijs voor betalen maar geen 100 euro.
    Dus we houden ebay in de gaten.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •