Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Chrome raamlijst van deur vervangen A4 Avant (huidige is beschadigd)

  1. #1

    Standaard Chrome raamlijst van deur vervangen A4 Avant (huidige is beschadigd)

    Hallo,

    Ik wil de Chrome raamlijst van de bestuurders deur vervangen voor een nieuwe. ( A4 avant B6 )

    In de oude zit een deukje/kras.

    Dus voor de duidelijkheid ik heb AL chrome lijsten rondom.
    Zoek functie zegt alleen maar over mensen die chrome willen en nu zwarte lijsten hebben.

    Ik heb middels dealer een losse chrome strip besteld/ontvangen zonder rubber. ( die van nu is nog prima )

    Nu zag ik aan de nieuwe strip zelf aan de binnezijde dat je deze waarschijnlijk over het rubber moet schuiven. Maar hoe gaat de huidige strip er af ??? en dan de nieuwe er weer op.
    Want voor zo ver ik kan zien hoeft het rubber zelf er niet af, dan zou ook de spiegel er af moeten.

    Links en rechts heeft de lijst een hoekje moet ik deze dan b.v beetje ombuigen waardoor ik de strip er af kan schuiven ?
    En zo ook weer de nieuwe er op, zo kan het wel denk ik maar omslachtig om een hoekje ( wel motorzijde kant ) om te buigen.




    Als iemand tips heeft hoor ik het graag
    Gr Tom...
    Laatst gewijzigd door symtom; 25-02-09 om 20:55.

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Plaatwerk onder de strip even aftapen. Dan de achterkant van de strip een beetje verbuigen. Met iets van plastic de strip los wrikken van het rubber. De onderste rand van de nieuwe strip iets naar buiten buigen met een stuk plastic.
    de rubber en strip insmeren met wat zeep en dan de strip van bovenaf erin drukken.

  3. #3

    Standaard

    Jeetje wat een gedoe,

    Met de achterkant verbuigen bedoel je schanierzijde neem ik aan ? kun je hem er dan niet afschuiven naar buiten toe ?
    Begrijp alleen niet wat je bedoeld met onderste rand van de nieuwe strip iets naar buiten buigen.?

    Als laatste de strip er vanaf de bovenkant inhangen zeg maar en dan naar onderen toe er in drukken toch.

    Bedank alvast voor de tip !!




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Plaatwerk onder de strip even aftapen. Dan de achterkant van de strip een beetje verbuigen. Met iets van plastic de strip los wrikken van het rubber. De onderste rand van de nieuwe strip iets naar buiten buigen met een stuk plastic.
    de rubber en strip insmeren met wat zeep en dan de strip van bovenaf erin drukken.

  4. #4

    Standaard Viel gelukkig 100% mee.

    En ook dat viel weer mee in de praktijk.

    Ik heb vanaf de buitenkant deurzijde (dus niet de schanierkant.) met een kleine platte schroevendraaier de chrome strip op het hoekje omgebogen zodat deze uit het randje kwam van de rubber strip.

    Hierna gewoon zachtjes stukje voor stukje de chrome strip van de rubberen strip af getrokken. Tot de chrome strip er in zijn geheel af was.

    Hierna idd, bovenzijde van de chrome strip in de rubber strip gelegd/gedrukt en de chrome strip aan de onderzijde in de rubber strip geduwt/geklikt.

    Viel me reuze mee, heb hiervoor volkwagen gehad daar ging alles makkelijker los, maar nu zie je ook dat audi kwalitatief toch hoger is met de afwerking.

    Al met al gelukt ik weer blij !!

    Laatst gewijzigd door symtom; 26-02-09 om 17:22.

  5. #5
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Mooi dat het gelukt is! Dat ombuigen van de onderste rand heb ik uit een werkplaats handleiding, waarom dat dit zou moeten weet ik niet.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •