Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: vermogensverlies A4 1.9TDI update: lmm vervangen nu stotteren

  1. #1

    Post vermogensverlies A4 1.9TDI update: lmm vervangen nu stotteren

    hallo iedereen,

    ik heb een audi A4 1.9tdi uit 2001 met nu ongeveer 220.000 km op de teller en de laatste tijd begon ik te merken dat de auto veel minder trekkracht heeft dan eerst. dus toen heb ik het een en ander gelezen op forums wat duidt op een kapotte luchtmassameter
    dus ik een obd kabel aangeschaft met vag com. uitgelezen en 2 logjes gemaakt: zie bijlage

    in de logs is te zien dat de lmm duidelijk achterblijft. deze is naar mijn mening dan ook kapot en als dat volgens jullie ook zo is zou ik graag willen weten waar ik het beste eentje kan kopen en waar ik eventueel op zou moeten letten.

    verder of de turbodruk en n75 ook in orde zijn? er is wel een grote piek in de turbodruk, is dit normaal of niet?

    alvast bedankt
    Aleks
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door JohnP66; 25-05-09 om 16:38.

  2. #2
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    N75 kan het idd ook niet bijbenen...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  3. #3

    Standaard

    Als de motor niet onregelmatig loopt, maar je niet verder komt dan bv 3500rpm dan is het vaak de LMM. Als de motor ook onregelmatig loopt kan het bv een bobine zijn (dan zie je in vagcom misfires).

    Hoe krijg je van die mooie grafieken. Haal je die uit vag com? Welke versie gebruik je en hoe doe je dat?
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  4. #4
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tobsie Bekijk Berichten
    Als de motor niet onregelmatig loopt, maar je niet verder komt dan bv 3500rpm dan is het vaak de LMM. Als de motor ook onregelmatig loopt kan het bv een bobine zijn (dan zie je in vagcom misfires).

    Hoe krijg je van die mooie grafieken. Haal je die uit vag com? Welke versie gebruik je en hoe doe je dat?
    diesels hebben geen bobines


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tobsie Bekijk Berichten
    Hoe krijg je van die mooie grafieken. Haal je die uit vag com? Welke versie gebruik je en hoe doe je dat?
    de logs uit vag-com (versie 409.1) door een cls-converter halen (van www.gerritspeek.nl), daarna in excel 2007 grafieken ervan maken.


    maar ik heb nu op internet gezocht naar een nieuwe lmm en ook onder de motorkap gekeken. het nummer van mijn huidige bosch lmm is 0 280 217 529. ik heb op www.carpartsdirect.nl mijn kenteken ingevoerd en dan krijg ik verschillende lmm's te zien:

    0 280 217 529 - 214,29eur en andere nummers ook van bosch die goedkoper zijn.
    welke kan ik het beste nemen? moet ik bij mijn huidige nummer blijven en zo ja weet iemand waar ik het goedkoper kan halen?

    mvg
    Aleks


  6. #6
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    naar de dealer gaan...
    lmm's zijn vaak ruildelen, scheelt een klauw geld!
    of neem contact op met Hartog, Vagtechniek, JBautoservice, VanVughtTuning...
    deze bedrijven zullen iig een paar van elk type op voorraad hebben..


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  7. #7

    Standaard

    oke, bedankt voor de tip.
    ik ben nu dus naar de dealer geweest en een nieuwe luchtmassameter gehaald (124,- euro) en erop gezet

    alleen nou heb ik een nieuw probleem. de auto trekt wel een stuk beter op en ook veel soepeler alleen in lage toeren en soms ook stationair stottert en hapert hij heel erg. bij volgas of gas los geen problemen alleen als je net je gas indrukt om op te trekken dan blijft hij eerst een paar keer haperen. bij normaal stiltaan en stationair draaien ook niets merkbaar maar na een tijdje wachten of een kleint tikje op t gas +/- 1000 rpm gaat heel de auto schudden.

    wie kan me helpen met dit probleem en wat kan het zijn? egr, verstuivers, brandstofpomp?? ik heb zelf vag-com dus kan eventueel uitlezen

  8. Ad
  9. #8
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    maak met de nieuwe lmm eens de zelfde logs...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  10. #9

    Standaard

    ik heb vanmiddag ff snel 1 logje gemaakt, ga vanavond nog meer maken: oja en de auto stinkt ook als een gek. + meer rook dan normaal
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door JohnP66; 25-05-09 om 17:05.

  11. #10
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    lmm waardes zijn hoger, daardoor wordt er meer diesel ingespoten...
    zo te zien is de auto ook gechipt... gevraagde turbodruk van 2346mbar is zeker niet standaard.

    is je egr ook afgedopt? blijft misschien open staan...
    dan komen er uitlaatgassen terug in de motor en krijg je rook...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  12. #11

    Standaard

    voor zover ik weet is de auto niet gechipt heb m al bijna 2 jaar, en ik krijg nou ook foutcode 17965 dus zal wel iets niet goed zitten met de turbo, n75 kapot of roetaanslag in de turbo, go za nog even testen of de schoepen nog soepel kunnen bewegen.

    maar waar kan dat stotteren aan liggen want dat heb ik al bij stationair draaien (lijkt mij dat de turbo dan nog niet meedoet) lijkt eerder of 1 cilinder een slag over slaat. heb net gekeken naar inspuithoeveelheid. als ik m start en hij loopt stationair blijft het ong op 4mg staan en loopt hij gewoon goed.
    maar als ik dan een klein tikje op me gas geef gaat hij stotteren en trillen (blijvend) en schommelt de inspuiting tussen 1 en 11 mg (lmm waarde 420)
    dit blijft ook tijdens het rijden (klein beetje gas bij optrekken of constant rijden)

  13. #12
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    wat voor motorcode heb je?


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  14. #13

    Standaard

    AWX

    ik heb net ff getest: basic settings > kanaal 11 en het staafje dat de schoepen beweegt gaat wel redelijk op en neer ong 1cm of meer
    met de hand (als de motor uitstaat) gaat het al veel minder 0,5 cm dus zal zoizo wel vervuild zijn en gaat ook worden schoongemaakt binnenkort maar het lijkt mij niet dat dit de oorzaak van het stotteren is...

  15. #14

    Standaard

    net langs de dealer geweest en naar laten kijken, waarschijnlijk kapotte lmm (heel raar aangezien die splinternieuw was)
    maar er is een nieuwe besteld dus even afwachten...

  16. #15
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    correctie: de turbodruk is wel origineel voor je AWX...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •