Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Klapperen bij optrekken

  1. #1

    Red face Klapperen bij optrekken

    Hallo

    Ik heb een A4 Avant TDI Quattro B6 (met chip) uit 2004 En heb het volgende probleem.

    Als eerste weet ik dat er al over geschreven is en dat daar al meerdere oplossingen zijn voorgedragen maar ik zou graag iets duidelijker willen uitleggen wat het is.

    Ik hoor een soort klapperen of bonken rechts achter als ik snel optrek in de eerste en als ik goed doortrek in de tweede versnelling, het klink net ofdat er een vierkant blok hout achter in de auto ligt dat gaat rollen bij het optrekken.

    Ook is het zo dat als ik uit de parkeergarage rij op mijn werk waar van die fijne kunstoffen bultjes liggen (van die ruggen) niets hoor omdat dan de auto een tijdje stil heeft gestaan, maar als ik over het zelfde bultje rij als ik op mijn werk kom na 45 km te hebben gereden dan is het duidelijk aanwezig.

    Afgelopen weekeinde heb ik er mijn caravan achter gehad en dan is het ook vaker aanwezig.

    Zijn er mensen die dit herkennen en ook met die extra uitleg??
    Audi A4 1.9TDI Quattro gechipt

  2. #2
    gilberto5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Dat gebonk tijdens het snelle optrekken heb ik ook (2.0 benz) Volgens mij is dat je brandstof tank. Als de tank vol is hoor ik niks, als hij iets minder dan vol is hoor ik zo nu en dan ook dat "gebonk" Als hij halfvol is (of minder) dan hoor ik het niet meer.

    Wellicht kun je eens kijken wanneer je het hoort en wanneer niet en dan ook je tank in de gaten houden.

  3. #3

    Standaard

    Het heeft bij mij niets met een volle of lege tank te maken om dat ik gisteren met volle tank gereden heb met caravan en dan is het in iedergeval veel meer en vaker aanwezig.
    Audi A4 1.9TDI Quattro gechipt

  4. #4
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    is het niet gewoon grip verlies ????wat voor banden heb je ?
    Audi A2 1.4 aua

  5. #5

    Standaard

    Nee dat is het ook niet ik heb het bij winterbanden en deze waren al een aantal jaren oud en heb het ook nu bij mijn nieuwe banden deze zitten er net een paarduizend km op.

    En het is pas een week of twee dat ik het hoor.
    Audi A4 1.9TDI Quattro gechipt


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilberto5 Bekijk Berichten
    Dat gebonk tijdens het snelle optrekken heb ik ook (2.0 benz) Volgens mij is dat je brandstof tank. Als de tank vol is hoor ik niks, als hij iets minder dan vol is hoor ik zo nu en dan ook dat "gebonk" Als hij halfvol is (of minder) dan hoor ik het niet meer.

    Wellicht kun je eens kijken wanneer je het hoort en wanneer niet en dan ook je tank in de gaten houden.
    Ja, heb ik ook.
    Net getankt en dan effe erna.
    Bij wegrijden, om uit te proberen een paar meter en dan stoppen, maar ook bij het gas loslaten na rustig achteruit de oprit afrijden.
    Als de tank een litertje of 10 kwijt is, niet meer te horen.

  7. #7
    gilberto5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Ja, heb ik ook.
    Net getankt en dan effe erna.
    Bij wegrijden, om uit te proberen een paar meter en dan stoppen, maar ook bij het gas loslaten na rustig achteruit de oprit afrijden.
    Als de tank een litertje of 10 kwijt is, niet meer te horen.
    Dat klopt helemaal! Bij ons dan ;-)
    Laatst gewijzigd door gilberto5; 29-05-09 om 07:04.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Zoals ik al zei bij mij ligt het niet aan een volle tank.
    Audi A4 1.9TDI Quattro gechipt

  10. #9

    Smile

    Heb vandaag het probleem verholpen.

    Hij is op de brug geweest en na wat zoeken hadden we het gevonden.

    Ik heb er een tijdje geleden een afneembare trekhaak op gezet en daar zaten bouten bij om te monteren, nu blijkt dat deze bouten te lang waren en dat ze het hitteschild net boven de dempers naar beneden hadden gedrukt.

    Dus daar kwam de demper rechtsachter net tegen door het kantelen van de motor, en het verhaal dat het bij een warme auto erger was dan met een koude komt omdat er boven op de demper net voor de te lange bout een bult op de demper zit en omdat de uitlaat uitzet in lengte was het dus erger met warme motor.

    Dus bouten eruit korter gemaakt bouten terug en weg was probleem en geen kosten.
    Audi A4 1.9TDI Quattro gechipt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •