Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: A4 2.0 '02 G3 automaat kilometer stand vraag

  1. #1

    Standaard A4 2.0 '02 G3 automaat kilometer stand vraag

    Simpel vraagje...

    Heb eindelijk me droom auto gevonden,
    namelijk een A4 2.0 automaat.

    Het probleem is alleen dat deze op gas loopt,
    nou vind ik dat niet erg maar wel dat er al 250000 km op de klok staat.

    Dus nu mijn vraag :-)
    Kan deze motor + auto dit hebben?
    En eventueele bekende punten die vervangen moeten worden bij deze stand.

    Alvast bedankt!!!

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    De automaatbak is het enige waar je op moet letten denk ik..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  4. #4

    Standaard

    Beste jordy,

    als de motor op tijd zijn beurten heeft gehad en netjes mee gereden is.
    Is 250.000km niks voor zo'n motor.

    Leon heeft gelijk kijk even of de automaatbak goed is want daar kunnen
    de meeste fouten in komen.

    heey succes iederegeval.
    Laatst gewijzigd door Erhan; 11-06-09 om 20:48.
    Audi A4 PoWeRfULL

  5. #5

    Standaard

    Op gas moet je koken!
    Gas + hoge km-stand + automaat = waarschijnlijk veel problemen.

    ik zeg: laten staan. Of je moet hem voor een heel laag bedrag hebben.

    Kun je beter een TDI kopen, die zijn veel betrouwbaarder bij hoge km-standen.
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line


  6. #6

    Standaard

    Kun je eens wat meer zeggen over de auto? Link?
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  7. #7
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erhan Bekijk Berichten
    Beste jordy,

    als de motor op tijd zijn beurten heeft gehad en netjes mee gereden is.
    Is 250.000km niks voor zo'n motor.

    Leon heeft gelijk kijk even of de automaatbak goed is want daar kunnen
    de meeste fouten in komen.

    heey succes iederegeval.
    hoe 'controleer' je een automaatbak dan?

  8. Ad
  9. #8
    Remy bijnen
    Guest

    Standaard

    .....
    Laatst gewijzigd door Remy bijnen; 29-06-09 om 19:25.

  10. #9

    Standaard

    Bedankt voor jullie reactie's.

    Ga deze toch maar laten staan,
    hoor teveel nare berichten over "hoge kilometer stand, gas en automaat".

    Heb nu me oog laten valen op een A4 benzine 150000km met een multitronic bak,
    maar nu zie ik daar ook weer hele enge berichten over op het forum.
    Er is nu niks met de auto mis, maar hoor rare dingen over die multitronicbak.
    Moet er wel bij vertellen dat deze auto altijd goed is onderhouden door een audi garage.

    Iemand die me gerust kan stellen of juist niet doen?


    Jordy

    PS. gaat om een 2.0 uit 2002
    Laatst gewijzigd door jordy272; 15-06-09 om 15:24.

  11. #10

    Standaard

    Jordy, als de auto goed is onderhouden en geen problemen heeft dan
    hoef je niet bang te zijn. G3 en automaat 250.000km is niet veel, als die netjes onderhouden is en op tijd
    zijn beurten heeft gehad gewoon een test ritje maken en als die geen rare mankementen tegenkomt gewoon doen.

    mijn kennis had een renault laguna g3 dat ding had vorige jaar meer dan 350ton gelopen en nooit problemen
    gehad. Heeft nou een andere ook gewoon op lpi g3

    ik rij zelf a4 2.0 lpg g3 rijd als een zonnetje en ik moet zeggen hij rijd gewoon nieuw !!!

    Elke auto kan kapot gaan zelfs een splintenieuwe ! (mens wordt toch ook ziek)

    succes.
    Audi A4 PoWeRfULL

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erhan Bekijk Berichten
    Jordy, als de auto goed is onderhouden en geen problemen heeft dan
    hoef je niet bang te zijn. G3 en automaat 250.000km is niet veel, als die netjes onderhouden is en op tijd
    zijn beurten heeft gehad gewoon een test ritje maken en als die geen rare mankementen tegenkomt gewoon doen.

    mijn kennis had een renault laguna g3 dat ding had vorige jaar meer dan 350ton gelopen en nooit problemen
    gehad. Heeft nou een andere ook gewoon op lpi g3

    ik rij zelf a4 2.0 lpg g3 rijd als een zonnetje en ik moet zeggen hij rijd gewoon nieuw !!!

    Elke auto kan kapot gaan zelfs een splintenieuwe ! (mens wordt toch ook ziek)

    succes.
    Code:
     350ton gelopen
    Dat is heel netjes, is z'n hobby de wereld rondrijden mischien?

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W Bekijk Berichten
    Code:
     350ton gelopen
    Dat is heel netjes, is z'n hobby de wereld rondrijden mischien?

    Haha nee hij is zakenman veel zakenreisjes heen en weer naar duitsland enz..
    Laatst gewijzigd door Erhan; 15-06-09 om 21:17.
    Audi A4 PoWeRfULL

  14. #13
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    @ Erhan: men doelde op de typo: 350 ton = 350.000.000 kilometer. Je zal wel 3,5 ton bedoeld hebben (350.000km)

    @ Anderen: waarom is een TDI beter dan een benzine, afgezien van de motor en het brandstofsysteem? Wat is er substantieel anders aan dan bij een benzine auto... Remmen zijn hetzelfde, aandrijflijn is 9/10 keer het zelfde (overbrengingen kunnen anders zijn, en uitzonderingen daargelaten binnen de versnellingsbak, maar de aandrijfas zal best identiek kunnen zijn), sensoren (ABS etc.) zijn hetzelfde, om maar te zwijgen over de auto zelf: chassis, carrosserie, interieur..

    Puur op motorisch gebied kan ik me zo'n argument voorstellen, ookal is dat tegenwoordig net zo inferieur. Mijn twee benzines hebben 2,5 ton (1.8t) en 3,15 ton (2.8 v6) gelopen en zijn gewoon perfect! Ik vind hoge kilometerstanden totaal geen bezwaar meer, ook niet bij benzines!

    @ Remy: dat de garantie vervalt is waarschijnlijk vanwege het feit dat Audi niet zelf aan gas doet, en er dus aftermarket spullen van derden bijkomen. Als zij de motor vernaggelen, is Audi daar niet voor verantwoordelijk. Dat zegt mij ook een eind genoeg.

  15. #14

    Standaard

    muizenissen;783184]@ Erhan: men doelde op de typo: 350 ton = 350.000.000 kilometer. Je zal wel 3,5 ton bedoeld hebben (350.000km)


    Oww jaaa 3,5 ton haha mijn fout sorry.
    Laatst gewijzigd door Erhan; 28-06-09 om 22:28.
    Audi A4 PoWeRfULL

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    159
    Kudos
    0

    Standaard

    Rij ook vrolijk op LPG met de 2.0. Nu na 279.000km nog geen rare dingen. Je moet alleen wat olie bij blijven vullen bij die 2.0 5v's

    Auto heeft altijd op LPG gelopen (NECAM) en gekocht bij 218.000km op de teller. Met LPG weet je het nooit. Heb ook een Ibiza 1.4 op LPG gehad met 2 ton+ en deze was wel wat meer storingsgevoelig. Stationair zagen ed.(ook NECAM)

    Probeer bij een testrit in ieder geval over te schakelen van LPG op benzine en terug onder het rijden om te kijken of dit vloeiend gaat.

    Derk
    MY 02 A4 avant 2.0 G3 130pk/195nm
    MY 99 Impreza GTT 375pk/500nm
    MY 09 Citroen C1 ambiance 5d

  17. #16

    Standaard automaat g3

    Kijk ook hier even

    http://www.autogas-umruesten.com/new...tuigen1207.pdf

    Mijn ervaring met mijn huidige Toyota Corolla bj 2000 G3, 1,6 vvti automaat: met 207.000 (nu 209.000) op de teller bleek van 1 cilinder de kleppen aan gort te zijn en de klepzittingen.
    "Zonder bon" kostte de reparatie 1500 piekjes, bestaande uit het vervangen van het deksel met klepzittingen door een gebruikt exemplaar, uiteraard het afvlakken, koppakking, nog wat bouten, enkele nieuwe kleppen, en arbeidsloon.

    Je hoort uiteraard als gas-rijder regelmatig opmerkingen als "op gas moet je koken, niet rijden", maar als ik kijk naar de kosten van gas t.o.v. benzine (en de diesel gaat gewoon ook weer flink omhoog, richting benzineprijs - geen voorspelling van mij, maar van mensen die er verstand van hebben), dan zoek ik dus nu langzamerhand naar een A4 gas.

    Overigens ga ik zeer waarschijnlijk 95% zeker in D een A4 of A6 halen, ook al omdat ik daar een behoorlijk deel van het jaar doorbreng. Fluitje van een cent, en het scheelt een berg geld met NL. Googel maar eens naar BPM berekenen, ergens kom je dan een uitgebreide handleiding tegen inclusief een shortlist hoe dat aan te pakken.
    Om een voorbeeld te noemen, toen ik nog zocht naar een diesel: A6 avant, 2,5tdi, mulitronic, 07/2004 er stond bij model 2005, € 8990 plus volgens mij bpm 3538 euri. Van dit type staan er meerdere te koop voor globaal dezelfde prijs.
    Ik kijk nu naar benzine, met een (na de import) later in te bouwen gasinstallatie.

    Punt voor jou is de hoge kilometerstand, voor gas althans, omdat - wat ik zie op het net - de 200.000 km grens redelijk cruciaal is. Is de boel al eens vervangen? Mag je hem laten keuren? Zo niet, dan hebben ze (misschien) wel wat verbergen. En laat de compressie laten meten!

    Ik wens je veel wijsheid.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •