Niemand?????
Simpel vraagje...
Heb eindelijk me droom auto gevonden,
namelijk een A4 2.0 automaat.
Het probleem is alleen dat deze op gas loopt,
nou vind ik dat niet erg maar wel dat er al 250000 km op de klok staat.
Dus nu mijn vraag :-)
Kan deze motor + auto dit hebben?
En eventueele bekende punten die vervangen moeten worden bij deze stand.
Alvast bedankt!!!
Beste jordy,
als de motor op tijd zijn beurten heeft gehad en netjes mee gereden is.
Is 250.000km niks voor zo'n motor.
Leon heeft gelijk kijk even of de automaatbak goed is want daar kunnen
de meeste fouten in komen.
heey succes iederegeval.
Bedankt voor jullie reactie's.
Ga deze toch maar laten staan,
hoor teveel nare berichten over "hoge kilometer stand, gas en automaat".
Heb nu me oog laten valen op een A4 benzine 150000km met een multitronic bak,
maar nu zie ik daar ook weer hele enge berichten over op het forum.
Er is nu niks met de auto mis, maar hoor rare dingen over die multitronicbak.
Moet er wel bij vertellen dat deze auto altijd goed is onderhouden door een audi garage.
Iemand die me gerust kan stellen of juist niet doen?
Jordy
PS. gaat om een 2.0 uit 2002
Jordy, als de auto goed is onderhouden en geen problemen heeft dan
hoef je niet bang te zijn. G3 en automaat 250.000km is niet veel, als die netjes onderhouden is en op tijd
zijn beurten heeft gehad gewoon een test ritje maken en als die geen rare mankementen tegenkomt gewoon doen.
mijn kennis had een renault laguna g3 dat ding had vorige jaar meer dan 350ton gelopen en nooit problemen
gehad. Heeft nou een andere ook gewoon op lpi g3
ik rij zelf a4 2.0 lpg g3 rijd als een zonnetje en ik moet zeggen hij rijd gewoon nieuw !!!
Elke auto kan kapot gaan zelfs een splintenieuwe ! (mens wordt toch ook ziek)
succes.
@ Erhan: men doelde op de typo: 350 ton = 350.000.000 kilometer. Je zal wel 3,5 ton bedoeld hebben (350.000km)
@ Anderen: waarom is een TDI beter dan een benzine, afgezien van de motor en het brandstofsysteem? Wat is er substantieel anders aan dan bij een benzine auto... Remmen zijn hetzelfde, aandrijflijn is 9/10 keer het zelfde (overbrengingen kunnen anders zijn, en uitzonderingen daargelaten binnen de versnellingsbak, maar de aandrijfas zal best identiek kunnen zijn), sensoren (ABS etc.) zijn hetzelfde, om maar te zwijgen over de auto zelf: chassis, carrosserie, interieur..
Puur op motorisch gebied kan ik me zo'n argument voorstellen, ookal is dat tegenwoordig net zo inferieur. Mijn twee benzines hebben 2,5 ton (1.8t) en 3,15 ton (2.8 v6) gelopen en zijn gewoon perfect! Ik vind hoge kilometerstanden totaal geen bezwaar meer, ook niet bij benzines!
@ Remy: dat de garantie vervalt is waarschijnlijk vanwege het feit dat Audi niet zelf aan gas doet, en er dus aftermarket spullen van derden bijkomen. Als zij de motor vernaggelen, is Audi daar niet voor verantwoordelijk. Dat zegt mij ook een eind genoeg.
Rij ook vrolijk op LPG met de 2.0. Nu na 279.000km nog geen rare dingen. Je moet alleen wat olie bij blijven vullen bij die 2.0 5v's
Auto heeft altijd op LPG gelopen (NECAM) en gekocht bij 218.000km op de teller. Met LPG weet je het nooit. Heb ook een Ibiza 1.4 op LPG gehad met 2 ton+ en deze was wel wat meer storingsgevoelig. Stationair zagen ed.(ook NECAM)
Probeer bij een testrit in ieder geval over te schakelen van LPG op benzine en terug onder het rijden om te kijken of dit vloeiend gaat.
Derk
Kijk ook hier even
http://www.autogas-umruesten.com/new...tuigen1207.pdf
Mijn ervaring met mijn huidige Toyota Corolla bj 2000 G3, 1,6 vvti automaat: met 207.000 (nu 209.000) op de teller bleek van 1 cilinder de kleppen aan gort te zijn en de klepzittingen.
"Zonder bon" kostte de reparatie 1500 piekjes, bestaande uit het vervangen van het deksel met klepzittingen door een gebruikt exemplaar, uiteraard het afvlakken, koppakking, nog wat bouten, enkele nieuwe kleppen, en arbeidsloon.
Je hoort uiteraard als gas-rijder regelmatig opmerkingen als "op gas moet je koken, niet rijden", maar als ik kijk naar de kosten van gas t.o.v. benzine (en de diesel gaat gewoon ook weer flink omhoog, richting benzineprijs - geen voorspelling van mij, maar van mensen die er verstand van hebben), dan zoek ik dus nu langzamerhand naar een A4 gas.
Overigens ga ik zeer waarschijnlijk 95% zeker in D een A4 of A6 halen, ook al omdat ik daar een behoorlijk deel van het jaar doorbreng. Fluitje van een cent, en het scheelt een berg geld met NL. Googel maar eens naar BPM berekenen, ergens kom je dan een uitgebreide handleiding tegen inclusief een shortlist hoe dat aan te pakken.
Om een voorbeeld te noemen, toen ik nog zocht naar een diesel: A6 avant, 2,5tdi, mulitronic, 07/2004 er stond bij model 2005, € 8990 plus volgens mij bpm 3538 euri. Van dit type staan er meerdere te koop voor globaal dezelfde prijs.
Ik kijk nu naar benzine, met een (na de import) later in te bouwen gasinstallatie.
Punt voor jou is de hoge kilometerstand, voor gas althans, omdat - wat ik zie op het net - de 200.000 km grens redelijk cruciaal is. Is de boel al eens vervangen? Mag je hem laten keuren? Zo niet, dan hebben ze (misschien) wel wat verbergen. En laat de compressie laten meten!
Ik wens je veel wijsheid.