Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: nieuwe achterlichten

  1. #1

    Exclamation nieuwe achterlichten

    Vandaag de nieuwe achterlichten erop geplaatst,oogt zeer mooi hoor.
    Enkel heb ik een probleem die ik niet begrijp.
    Alles werkt perfect enkel telkens ik rem,zowel rijdend als stilstaand krijg ik
    het piepend waarschuwingsgeluid en de vermelding op mijn dashboard eerst dat linkerachterlicht kapot is en dan vervolgens het rechterachterlicht.
    de remlichten werken wel degelijk,wel zie ik dat er onderaan in de smalle rode band(bij het linkerlicht aan de linkse kant en bij rechterlicht aan de rechterkant) ook een klein lampje brand wanneer de lichten aanliggen,dit lampje gaat mee met de stoplichten en als de rem dus ingedrukt wordt dan pinkt dat lichtje bij beide lichten,en dit blijft pinken zolang de rem is ingedrukt.De hoofd leds blijven mooi stabiel branden.
    ik weet niet wat de functie is van dat klein lichtje,het is wel mooi als dat pinkt maar erg nerverend telkens ik op de rem duw dus ik dat gepiep en vermelding op mijn dashboard krijg.Zondag vertrekken we op vakantie en zou graag van dit probleem verlost zijn.Heeft iemand enige ervaring hiermee of wat is een oplossing eventueel.

    Vriendelijke dank voor alle hulp
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sloefke2002 Bekijk Berichten
    Vandaag de nieuwe achterlichten erop geplaatst,oogt zeer mooi hoor.
    Enkel heb ik een probleem die ik niet begrijp.
    Alles werkt perfect enkel telkens ik rem,zowel rijdend als stilstaand krijg ik
    het piepend waarschuwingsgeluid en de vermelding op mijn dashboard eerst dat linkerachterlicht kapot is en dan vervolgens het rechterachterlicht.
    de remlichten werken wel degelijk,wel zie ik dat er onderaan in de smalle rode band(bij het linkerlicht aan de linkse kant en bij rechterlicht aan de rechterkant) ook een klein lampje brand wanneer de lichten aanliggen,dit lampje gaat mee met de stoplichten en als de rem dus ingedrukt wordt dan pinkt dat lichtje bij beide lichten,en dit blijft pinken zolang de rem is ingedrukt.De hoofd leds blijven mooi stabiel branden.
    ik weet niet wat de functie is van dat klein lichtje,het is wel mooi als dat pinkt maar erg nerverend telkens ik op de rem duw dus ik dat gepiep en vermelding op mijn dashboard krijg.Zondag vertrekken we op vakantie en zou graag van dit probleem verlost zijn.Heeft iemand enige ervaring hiermee of wat is een oplossing eventueel.
    Vriendelijke dank voor alle hulp
    als ik het goed zie zijn dit led lampen zo ja zullen er weerstanden tussen moeten worden geplaatst
    hoe dat in z'n werk gaat weet ik niet miss zoekfunktie gebruiken?

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3

    Standaard

    ja het zijn led lampen en de leds werken allemaal normaal,zowel bij groot licht als stoplicht,dus daar is niks mis mee,ook alle andere functies werken,mijn vraag is enkel dus tot wat dit klein lichtje onderaan in de rode band dient?ik heb dit enkel als de lichten volledig actief zijn,als de lichten niet aanliggen en dan op de rem duw daan loopt alles normaal omdat die lampjes dan niet actef zijn.
    anders zal ik eens kijken welk draadje naar dat klein lampje loopt en het onderbreken,misschien is het dan opgelost,want meer dan knipperen doet dat lichtje toch niet,dus overbodig.kheb al een mail gestuurd naar de verkoper om te vragen of dit voorval gekend is.
    vriendelijke groeten en bedankt voor andere reacties die eventueel nog komen.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    als ik het goed zie zijn dit led lampen zo ja zullen er weerstanden tussen moeten worden geplaatst
    hoe dat in z'n werk gaat weet ik niet miss zoekfunktie gebruiken?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Led verlichting gebruikt een ander voltage
    daarom krijg je de fout melding in je vag
    ik hat ook al gelezen dat er een weer stand tussen moet
    succes verder

  5. #5

    Standaard

    Ledlampen gebruiken veel minder energie (lees stroom) dan vergelijkbare gloeilampen. Op jouw auto zit lampstroomcontrole wat dus inhoud dat je boordcomputer de stroom bewaakt die door de lampjes loopt. Door nu je gewone lampen te vervangen door ledlampen ziet het systeem te weinig stroom lopen en zal denken dat de gloeilampjes stuk zijn. De enige oplossing is het plaatsen van parallel weerstanden zodat de stroom weer binnen het acceptabele gebied komt en je geen meldingen meer krijgt. Hou er wel rekening meer dat de weerstanden voldoende vermogen kunnen verwerken (dissiperen) want als je een 21W lampje nabootst met een weerstand moet je dus 21W opstoken in warmte. Meestal worden hiervoor weerstanden gebruikt met een metalen behuizing die je ook nog eens op een stuk aluminum kunt schroeven om de warmte af te voeren. Met name voor lampen die constant branden zoals je achterlichten is dit belangrijk.

    Als het goed is heb je ook problemen met je knipperlichten want die gaan meestal een stuk sneller als er een lampje stuk is. Alarmlichten trouwens niet.
    S4 stage 3 tuned by Hartog. 403pk 580Nm


  6. #6

    Standaard

    bedankt voor de reacties,echter ik begrijp het probleem nog niet echt hoor.
    ik zal het nog even duidelijk omschrijven.
    Alle leds ( 24 ) werken perfect,bij het remmen lichten alle leds duidelijker op en dit zonder foutmeldingen.
    en dit is als de lichten niet zijn ingeschakeld.
    alle leds ( 24 ) branden volledig en zonder foutmelding als de lichten actief zijn.
    dan bij het remmen werken ook alle 24 leds perfect en zonder onderbrekingen.

    het probleem zit denk ik bij dit klein lampje die onderaan in de rode band aanwezig is,het is altijd dit lampje die knippert en dit aan beide kanten,dit lampje gaat niet harder branden tijdens het remmen maar knippert enkel,dus heb echt geen flauw idee voor wat dit lampje daar zit,hihi,het zijn de hoofdleds ( 24 ) die sterk oplichten bij het remmen,dus dat werkt prima,maar wat dat klein pinkend lampje tot zin heeft is me niet duidelijk,en als deze lampen speciaal zijn ontworpen voor dit model met plug en play fiche, E gekeurd enz dan begrijp ik niet dat er dan zelf nog wijzigingen zouden moeten aan uitgevoerd worden,dit is toch niet erg logisch,ik heb daar geen verstand van weerstanden plaatsen op lichten.dus weet niet wat aan te vangen.......mischien toch eerst eens proberen die 2 nutteloze lamjes uit te schakelen ? waarom deze meewerken met de remlichten begrijp ik niet,want als de lichten niet actief zijn en dan rem ik dan werken die lampjes niet,en dus dan ook geen foutmelding,dus het heeft toch wel iets met de lampjes te maken denk ik,dus het is iets raars......ik hoop alsnog dat dit opgelost raakt,dat piepend geluid is echt vervelend telkens je de rem aanraakt.
    vriendelijke groeten........

  7. #7

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid.

    De verlichting werkt correct, dat wil zeggen, je dimlicht, remlichten en richtingaanwijzers doen gewoon wat ze horen te doen.

    Je boordcomputer meld echter dat de lampen stuk zijn. De remlichten zullen pas gemeld worden op het moment dat je remt want dan pas kan er stroom gemeten worden.
    Wil je van deze foutmeldingen af dam moet je er voor zorgen dat de ledlampen evenveel stroomtrekken als de gloeilampen. Dit kan door het plaatsen van extra weerstanden.

    Wat dat vreemde knipperende ledje betreft bij het remmen? Ik heb geen idee waarom dit zo is.
    S4 stage 3 tuned by Hartog. 403pk 580Nm

  8. Ad
  9. #8

    Standaard vervangen achterlicht

    Hallo sloefke,

    een andere vraag,mijn rechter achterverlichting viel uit,eerst de middelste verlichting toen de rem en toen de hele verlichting,weet jij de oorzaak?is de kabelboom evt los ? maar hoe haal ik mijn achterlamp los met welk soort tork?
    ik heb overiggens een 18T van 2002.
    ik zie je antwoord,
    groetjes cees

  10. #9

    Smile

    Cees,

    Of het aan de kabelboom ligt weet ik niet,is wel een raar fenomeen dat ze zo een voor een uitgevallen zijn.
    mijn achterlichten heb ik er uit gehaald in 5 minuutjes,gewoon met zo'n zeshoekig potsleuteltje over de moer heen en losdraaien,dan kun je het geheel mooi los klikken,het is echt zo simpel en hoef je niet naar de garage te lopen,je kunt het zelf,tijd en geld gespaard.succes ermee............

    Geert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ceessie7 Bekijk Berichten
    Hallo sloefke,

    een andere vraag,mijn rechter achterverlichting viel uit,eerst de middelste verlichting toen de rem en toen de hele verlichting,weet jij de oorzaak?is de kabelboom evt los ? maar hoe haal ik mijn achterlamp los met welk soort tork?
    ik heb overiggens een 18T van 2002.
    ik zie je antwoord,
    groetjes cees

  11. #10

    Standaard led achterlichten

    Hallo Erik,

    Ik heb nieuwe led-achterlichten gekocht voor mijn audi a4 van 2002 ,heb ze ingebouwd en aangesloten
    en de achtelichten blijven knipperen de rest functioneerd goed.
    Nu heb ik van jou gelezen dat er een weerstand tussen geplaatst moet worden maar kun je me ook vertellen
    hoe zwaar die weerstand moet zijn? of hoe ik er achter kan komen.












    =S4Erik;818165]Ledlampen gebruiken veel minder energie (lees stroom) dan vergelijkbare gloeilampen. Op jouw auto zit lampstroomcontrole wat dus inhoud dat je boordcomputer de stroom bewaakt die door de lampjes loopt. Door nu je gewone lampen te vervangen door ledlampen ziet het systeem te weinig stroom lopen en zal denken dat de gloeilampjes stuk zijn. De enige oplossing is het plaatsen van parallel weerstanden zodat de stroom weer binnen het acceptabele gebied komt en je geen meldingen meer krijgt. Hou er wel rekening meer dat de weerstanden voldoende vermogen kunnen verwerken (dissiperen) want als je een 21W lampje nabootst met een weerstand moet je dus 21W opstoken in warmte. Meestal worden hiervoor weerstanden gebruikt met een metalen behuizing die je ook nog eens op een stuk aluminum kunt schroeven om de warmte af te voeren. Met name voor lampen die constant branden zoals je achterlichten is dit belangrijk.

    Als het goed is heb je ook problemen met je knipperlichten want die gaan meestal een stuk sneller als er een lampje stuk is. Alarmlichten trouwens niet.[/QUOTE]

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mia75 Bekijk Berichten
    Hallo Erik,

    Ik heb nieuwe led-achterlichten gekocht voor mijn audi a4 van 2002 ,heb ze ingebouwd en aangesloten
    en de achtelichten blijven knipperen de rest functioneerd goed.
    Nu heb ik van jou gelezen dat er een weerstand tussen geplaatst moet worden maar kun je me ook vertellen
    hoe zwaar die weerstand moet zijn? of hoe ik er achter kan komen.












    =S4Erik;818165]Ledlampen gebruiken veel minder energie (lees stroom) dan vergelijkbare gloeilampen. Op jouw auto zit lampstroomcontrole wat dus inhoud dat je boordcomputer de stroom bewaakt die door de lampjes loopt. Door nu je gewone lampen te vervangen door ledlampen ziet het systeem te weinig stroom lopen en zal denken dat de gloeilampjes stuk zijn. De enige oplossing is het plaatsen van parallel weerstanden zodat de stroom weer binnen het acceptabele gebied komt en je geen meldingen meer krijgt. Hou er wel rekening meer dat de weerstanden voldoende vermogen kunnen verwerken (dissiperen) want als je een 21W lampje nabootst met een weerstand moet je dus 21W opstoken in warmte. Meestal worden hiervoor weerstanden gebruikt met een metalen behuizing die je ook nog eens op een stuk aluminum kunt schroeven om de warmte af te voeren. Met name voor lampen die constant branden zoals je achterlichten is dit belangrijk.

    Als het goed is heb je ook problemen met je knipperlichten want die gaan meestal een stuk sneller als er een lampje stuk is. Alarmlichten trouwens niet.
    [/QUOTE]

    cursus elektrisch p = u x i u staat voor spanning en de i voor stroom en de p voor vermogen
    u = i x r r staat voor weerstand
    dus kijken voor vermogen oude situatie en dan de nieuwe situatie
    zeg het scheelt 10 watt dat is dan 10=12 x 0.8333
    dan doe je i = u : r is dus 0.8333 = 12 : 14.4 is dus de weerstand succes dermee
    Laatst gewijzigd door gerben hartog; 07-12-09 om 18:17.

  13. #12
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    hahhahahaha nou idd, succes ermee
    Laatst gewijzigd door coupé; 07-12-09 om 18:53.
    Audi A2 1.4 aua

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •