Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: stb olie loopt langzaam leeg?

  1. #1

    Standaard stb olie loopt langzaam leeg?

    hallo mede audi rijders

    ik heb een probleem met mijn audi a4 avant b6 tdi
    mijn stb olie loopt langzaamweg, moet ongeveer om de 3 maanden de helft van mijn potje
    weer bijvullen, als ik mijn stuur helemaal naar links draai dan lijkt het of ik over iets heen rij
    en maakt dan ook een beetje een hobbelend geluid???

    Weet iemand wat dit kan zijn ? ik dacht zelf aan mijn stuurhuis, en kan dit kwaad als ik zelf constant
    de olie op peil houdt

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Hey Sander,

    maakt je pomp ook een raar geluid op het moment dat het reservoir bijna leeg is?
    Is er overigens extern een olie lekkage te vinden?

    Groet

  3. #3

    Standaard

    kijk wel uit dat je reservoir niet leeg komt te staan dat gaat de stuurpomp niet leuk vinden

    Maak al je leidingen anders goed schoon en kijk waar de lekkage vandaan komt,
    kan je niks vinden dan is er altijd nog een flesje vloeistof op de markt die bij de stb olie gevuld moet worden deze vloeistof kan kleine (zwetende leidingen etc) afdichten
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor jullie reactie
    ik ben even langs mijn vaste monteur geweest ,voormalig vw/audi dealer monteur
    die kom tot de conclusie dat mijn stuurhuis lek is pfff , dit geintje gaat
    me een hoop geld kosten bij de dealer kost dit type stuurhuis 800 EURO!!! en dan nog montagekosten erbij.
    ik hoorde ook dat er revisie stuurhuizen in omloop zijn en dat scheelt al behoorlijk waar 1 jaar garantie opzit
    het schijnt bij dit type wel vaker voor te komen dat de stuurhuizen gaan lekken bij deze km stand
    ik hou het oliepeil goed in de gaten en begin van volgend jaar laat ik het wel doen ik heb daar nu even de centjes niet voor, met de feestdagen voor de deur

    bedankt voor het meedenken

    groeten van een iets wat minder tevreden audi rijder

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik heb dit bij m'n A8 gehad. Voor zo'n auto is een stuurhuis nog veel duurder. Bij Coen Donkers heb ik een revisie-exemplaar gekocht en laten inbouwen (een dag werk).

    Dat revisie-exemplaar haalde hij direct bij de originele fabriek in Duitsland (dus waar Audi ze ook vandaan haalt). De reden dat Coen dat doet is omdat hij veel te vaak gedonder heeft gehad met in NL gereviseerde stuurhuizen die relatief snel weer begonnen te lekken. Op een gegeven moment was hij het beu en heeft de fabriek in Duitsland ge-contact en daar een direct inkoop-kanaal mee opgebouwd. Scheelt serieus centen én de revisie wordt echt goed gedaan. Die gereviseerde huizen worden bij Audi zelf als "X" deel (ruildeel) geleverd.

    Ik heb er intussen 120k opzitten met m'n "nieuwe" stuurhuis en alles werkt nog immer perfect.


    Ps. dat stuurhuizen gaan lekken bij hoge km-standen klopt. Gebeurt bij elk merk. Ze hebben gewoon niet het eeuwige leven.

    Ik dacht de vervanging van m'n stuurhuis ook uit te stellen totdat aan 1 kant de pakking er helemaal mee kapte en de olie met kracht de wielkast in spoot. Alles onder de drek en de boel staat intern droog na een aantal tiental kilometers.
    De pomp, die ook droog liep, ging kapot wegens het gebrek aan smeermiddel. Mijn "bezuinigen" pakte in de end dus duur uit. Ik was eigenwijs...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Ik heb dit bij m'n A8 gehad. Voor zo'n auto is een stuurhuis nog veel duurder. Bij Coen Donkers heb ik een revisie-exemplaar gekocht en laten inbouwen (een dag werk).

    Dat revisie-exemplaar haalde hij direct bij de originele fabriek in Duitsland (dus waar Audi ze ook vandaan haalt). De reden dat Coen dat doet is omdat hij veel te vaak gedonder heeft gehad met in NL gereviseerde stuurhuizen die relatief snel weer begonnen te lekken. Op een gegeven moment was hij het beu en heeft de fabriek in Duitsland ge-contact en daar een direct inkoop-kanaal mee opgebouwd. Scheelt serieus centen én de revisie wordt echt goed gedaan. Die gereviseerde huizen worden bij Audi zelf als "X" deel (ruildeel) geleverd.

    Ik heb er intussen 120k opzitten met m'n "nieuwe" stuurhuis en alles werkt nog immer perfect.


    Ps. dat stuurhuizen gaan lekken bij hoge km-standen klopt. Gebeurt bij elk merk. Ze hebben gewoon niet het eeuwige levenke

    Ik dacht de vervanging van m'n stuurhuis ook uit te stellen totdat aan 1 kant de pakking er helemaal mee kapte en de olie met kracht de wielkast in spoot. Alles onder de drek en de boel staat intern droog na een aantal tiental kilometers.
    De pomp, die ook droog liep, ging kapot wegens het gebrek aan smeermiddel. Mijn "bezuinigen" pakte in de end dus duur uit. Ik was eigenwijs...
    oke bedankt voor je toevoeging
    nou ga ik zelf ook twijfelen want dat revisie bedrijf geeft dan wel 1 jaar garantie maar is dat dan ook een goed stuurhuis
    ik ga morgen toch is informeren bij coen donkers wat het daar kost de prijzen lopen nogal uiteen
    maar wil toch de auto oprijden en wil het dus gewoon perfect hebben
    fijn zo voor de feestdagen word vervolgt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •