Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A4 1.8t trekt niet goed door vermogensverlies

  1. #1

    Standaard A4 1.8t trekt niet goed door vermogensverlies

    Hallo
    Ik heb audi a4 1.8t uit 2004 b6 die heeft 102000 km gelopen, ik heb volgende probleem, gisteren rijd ik de snelweg op en toen merk ik dat ie niet mooi door trekt vanaf 3e versnelling ( vermogenverlies )in eerste en tweede versnelling merk je niets alleen in 3,4,5,6 en toeren teler loopt heel langzaam op . Als ik andere auto wil inhalen dan doet ie heel lang over, hij is traag het is net als geen turbo is en heb ik nog ontdekt als ik gas pedaal intrap en snel los laat dan hoor ik ratelde geluid onder motorkap , ik heb forum door gezocht maar zie ik heel veel verschillende mogelijke oorzaken over lekkage in system, LMM, N75 klep enz.
    En mijn vraag is over N75 klep kan ik bij mijn auto, ook zo een N75J inbouwen past dat een op een en kan dat bij deze motor, en hoe kan ik testen of turbo goed is ik heb geen VAG-Com, of misschien iemand in de buurt van Almelo die kan uitlezen?
    Heeft iemand ook zo een probleem gehaad?
    Jullie tips en reactie zijn welkom.

  2. #2

    Standaard

    Beginnen met uitlezen, kunnen veel oorzaken bij de 1.8T zijn waardoor er vermogenverlies is.
    Je geeft zelf de gebruikelijke al aan, hoop niet voor je dat de turbo kapot is.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bofkont Bekijk Berichten
    Beginnen met uitlezen, kunnen veel oorzaken bij de 1.8T zijn waardoor er vermogenverlies is.
    Je geeft zelf de gebruikelijke al aan, hoop niet voor je dat de turbo kapot is.
    Als turbo kapot is kan je dat zien zonder uitlezen?

  4. #4
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    ik zou beginnen bij je LMM
    Audi A2 1.4 aua

  5. #5

    Standaard

    Idd een goede coupe, beginnen met de LMM.
    Lees net je kmstand, turbo kapot is dan wel erg uitzonderlijk al zou het wel kunnen.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979


  6. #6

    Standaard

    Hoi, vandaag met auto bezig geweest, luchtfilterhuis eraf gehaald en alles onder druk gezet. En jaa lek gevonden in system bij N75 klep, een pinnetje afgebroken van N75 klep. En veder afpersen en nog een lekkage gevonden bij turbo, het slangetje tussen N75 klep en turbo die was helemaal verrot of afgebrand. Gelijk naar audi dealer om onderdelen te bestelen, en die adviseert om vacuum pompje te vervangen, en die ook gelijk bestelt. Gelijk in een keer alles vervangen. Ik hoop dat turbo niet kapot is, ik heb best lang zo gerijen met deze lekkages. Weet iemand of turbo kan kapot gaan van deze lekkages?
    Hier paar foto’s
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7

    Standaard

    Je turbo gaat daar echt niet gelijk kapot aan, bij de 1.8T zijn er zeer veel problemen bekend met de slangen wat overigens vrij simpel te verhelpen is en niet eens echt duur is. Als je alles goed wilt hebben en houden kun je alle slangen het beste vervangen door siliconen slangen deze zijn veel beter beschermt tegen de hitte van de motor.

    Zelf heb ik diverse lekken gehad, zijn verholpen en de wagen rijdt weer als een zonnetje.
    Ook kun je preventief je LMM vervangen deze wordt niet merkbaar steeds ietsje minder, heb het zelf ook gedaan en de wagen rijdt merkbaar beter.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •