Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Elektrische ramen achter inbouwen

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    26
    Posts
    143
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische ramen achter inbouwen

    Het is alweer een tijdje geleden dat dit onderwerp naar voren is gekomen maar het komt weer. De ramen zijn werkend en nu een volgende uitdaging. De centraleslotvergrendeling, Ik heb in eerst en stantie één kant gedaan. alles in de deur werkt bediening van voor en de deur in kwestie. Behalve het slot van de deur. Hij staat op en blijft op slot, hij wil er niet vanaf.

    Kan ik uit een eerdere post van dit onderwerp opmaken dat de Comfortmodule het kwaaltje is. Ik heb de mijne uitgelezen daarbij staat (8E0 959 433N). in een van de gegeven linkjes kom ik dit nummer wel tegen maar staat verder geen text of uitleg bij wat de opties hier zijn. Als ik de vet gedrukte nummers volg zou de volgende denk ik bij mij van toepassing zijn namelijk 8E0 959 433 AJ

    - Light package (Was al aanwezig)
    - Rear windows (net ingebouwd)
    - Factory alarm (Al aanwezig)
    - 433 mHz (geen idee waar dit voor is)

    Wat ik mij wel afvraag zijn de foutcodes na de inbouw (zie bijlagen). Toch blijf ik het vreemd vinden dat zodra de ramen wel elektrisch bediend kunnen worden maar het slot niet meer. dan zou de comfortmodule toch goed moeten zijn. als deze niet voor ''rear windows'' is moet het toch ook niet werken? of zie ik dat verkeerd?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #22

    Standaard Re: Elektrische ramen achter inbouwen

    Hij zoekt de deursloten nog steeds op de boordnet, daarom vindt-ie ze niet. Die raammotor praat via CAN naar de rest, en bedient zo dus de 4 ramen. Ze melden zichzelf aan zeg maar. Maar, je boordnet is nog zo geconfigureerd dat-ie de achterdeuren nog via z'n eigen uitgangen aanstuurt.

    Ik vind het ook wel wat knap/bizar dat je de ramen werkend hebt gekregen, dat zijn er niet veel gelukt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    26
    Posts
    143
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische ramen achter inbouwen

    @Bastet, wat zal hiermee de oplossing zijn dan? Is het boordnet de BCM? wat zou de BCM hiermee te maken kunnen hebben?

    In de oude situatie zouden er zes kabels per kant naar de comfortmodule gaan. Die zitten er nu niet meer. Dat verklaard dat hij geen signaal meer krijgt. In beide linkjes naar audi-sport en drive2 praten ze steeds over comfortmodules. zal hier niet de focus op moeten liggen? aangezien de oude kabels er ook naar toe gaan?

    Dit betekend dus ook coderen en hercoderen van alle sleutels. en meer?...

  4. #24
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.386
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische ramen achter inbouwen

    Op 433 Mhz zendt je sleutel.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    26
    Posts
    143
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische ramen achter inbouwen

    In de link hieronder is het raam werkend te zien.

    https://youtube.com/shorts/zgrPBdPMKlU?feature=share

    @Bastet Dus jij zegt als ik de juiste comfortmodule zou hebben zou het slot wel werken?

    - Aansluiting
    Wat ik heb gedaan om dit werkend te krijgen is het volgende:
    De rood/gele kabel in pin 3 zat er al. die heb ik overgezet. De rood/grijze in pin 4 samen met de CAN-high en low direct verbinde samen met de kabelboom van de bestuurders deur.

    Pin out
    pin (1)bruin- gnd
    Pin (11) rood/blauw- + thermo zekering
    Pin (2) (verschilt per situatie)- Speaker
    pin (12) (verschilt per situatie)- Speaker
    Pin (4) rood/geel- zekering achterdeur
    Pin (5) rood/grijs- Safe kabel?????
    Pin (13) oranje/bruin- CAN-Low
    Pin (20) oranje/groen- CAN-High

    -Omzijlen van een andere comfortmodule?...

    Ik heb het nog niet gedaan, en ga het nog niet proberen ik wil eerst die deur weer kunnen openen. Voordat ik de andere kant doe. Het onderstaande is een theorie maar zou moeten kunnen. Ik weet dus niet of dit voor iedere situatie geldt en kan.

    Persoonlijk denk ik dat het mogelijk om het kopen van een nieuwe comfortmodule te omzijlen valt. Het slot word door zes individuele kabels gestuurd rechtstreeks vanaf de comfortmodule. Als de pinnen van deze zes kabels opnieuw in andere gaten word gepined en je daarbij de deur kabel ook aanpassen met een directe aansluiting tot het slot zou het moeten werken.
    Laatst gewijzigd door rob0244; 22-06-23 om 18:17.


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •