Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: 10J + verlaging achter, past dat?

  1. #21
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alpine Bekijk Berichten
    Dus met centreerringen zou de 10j velg dus toch misschien kunnen passen!..
    Als je de et waarde even zou verwaarlozen kan je de naafgat doormiddel van centreerringen aanpassen naar de juiste maat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alpine Bekijk Berichten
    Als de velg van zichzelf dus niet te ver naar buiten zou komen (wat hij volgens jou wel doet).
    Als je de reactie van audia4b6130 lees zie je dat de 10j set een et van 30 heeft.

    Edit: Hier heb je een excel bestandje waar je kan zien wat een et waarde met de stand van het wiel ten opzichte van de as doet: http://users.telenet.be/hardcorejunky/banden.xls

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alpine Bekijk Berichten
    Als ik een centreer ring zou monteren, komt de velg natuurlijk niet verder naar buiten als zonder zo n ring, toch?
    Precies.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alpine Bekijk Berichten
    Als het bij Bennym ook past zou het bij mij toch ook moeten lukken?
    Uiteindelijk, afhanklijk van de veel besproken et waarde, is alles passend te maken.
    Maar hoe gebruik jij je auto? is het een daily of wordt het een showcar waar weinig km in gereden worden?
    Rij je vaak alleen of heb je regelmatig een hok vol?
    Je moet je wel realiseren dat Bennym zijn veren, bewijzen van, op slot heb gezet en of dat nou zo comfortabel is?
    Laatst gewijzigd door A4ringen; 17-04-10 om 21:19.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  2. #22
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Wat heb jij nu met de sportecs? ET35 met 9J? Die Sportecs in 10J zijn ook erg dik...
    Is geen 9J maar 8,5Jx19 ET35 en achter eventueel nog ruimte over voor een spacertje.
    Had je nog wel mijn email/pb ontvangen?
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  3. #23
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4ringen Bekijk Berichten
    Die 20'' Q7 velgen die ik onder mijn auto gepast had was 9Jx20'' met et 40 rondom dat ging, voornamelijk voor, net aan achter was geen probleem.
    Dus 9J in 19 of 20'' met et 33 aan de voorkant wordt wel erg krap.
    Met welke banden vraag ik me af? Wordt wel een factor bij het opzoeken van deze randen. Bij et40 zal het ook een smalletje zijn?

    ennuh ja,.... qua benaming verwisselde de centreringen met adapters
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #24
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Bij het passen zaten er 245/30 R20 op maar als die set toen door was gegaan had ik er wel 235/30 R20 op laten zetten i.v.m. mijn wiel omtrek.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4ringen Bekijk Berichten
    Als je de et waarde even zou verwaarlozen kan je de naafgat doormiddel van centreerringen aanpassen naar de juiste maat


    Als je de reactie van audia4b6130 lees zie je dat de 10j set een et van 30 heeft.

    Edit: Hier heb je een excel bestandje waar je kan zien wat een et waarde met de stand van het wiel ten opzichte van de as doet: http://users.telenet.be/hardcorejunky/banden.xls


    Precies.


    Uiteindelijk, afhanklijk van de veel besproken et waarde, is alles passend te maken.
    Maar hoe gebruik jij je auto? is het een daily of wordt het een showcar waar weinig km in gereden worden?
    Rij je vaak alleen of heb je regelmatig een hok vol?
    Je moet je wel realiseren dat Bennym zijn veren, bewijzen van, op slot heb gezet en of dat nou zo comfortabel is?


    Okay Audi a4ringen, de diameter van het naafgat is dus op te lossen met centreer ringen, of het zou passen bij mij heeft dus alles te maken of een b6 de et waarde van 35 icm de breedte van deze velg kan hebben, ivm aanlopen.

    Ik gebruik mijn auto voor dagelijks verkeer en rij vooral veel stads ritten, ook heb ik soms wel eens 4 personen id auto, het is absoluut niet mijn bedoeling om (zoals jij dat noemt, en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen) de veren op slot te zetten, wil idd graag nog een beetje comfort behouden..

    Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat ik met dat bestand-je moet doen om het uit te rekenen, kan je met dit bestand-je uitrekenen of deze velg met et 35 en 10j zou passen (op de b6)??

    Je zegt: Als je de reactie van a4b6130 leest zan 30 zie je dat de set van 10j een et van 30 heeft.
    Bedoel je hier mee dat het dus toch WEL past? Of bedoel je hier iets anders mee?

    Thanx..


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Weet iemand of je de spatboord randen aan de achterkant (van binnen) kunt om laten rollen (om meer ruimte te creeeren) bij een audi a4 b6?
    Ik voel bij mijn binnenkant spatboord niks om om te rollen???

  7. #27
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Met dat bestandje kan je de maten invoeren van je huidige velg die nu onder je auto zit en een velg waar je geïnteresseerd in bent en dan zie je wat dat doet met de stand en verschillen in de wielen.(je moet wel excel op je pc hebben, anders kan je er niks mee)
    Zo zie je ook, als je bijv in de eerste kollom bij de et waarde 35 invoert en in de tweede kollom 30 dat het wiel/velg 5mm naar buiten gaat.
    Dus nu heb je ook gelijk je antwoord op je andere vraag
    Laatst gewijzigd door A4ringen; 18-04-10 om 12:11.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4ringen Bekijk Berichten
    Met dat bestandje kan je de maten invoeren van je huidige velg die nu onder je auto zit en een velg waar je geïnteresseerd in bent en dan zie je wat dat doet met de stand en verschillen in de wielen.(je moet wel excel op je pc hebben, anders kan je er niks mee)
    Zo zie je ook, als je bijv in de eerste kollom bij de et waarde 35 invoert en in de tweede kollom 30 dat het wiel/velg 5mm naar buiten gaat.
    Dus nu heb je ook gelijk je antwoord op je andere vraag
    Pffff ben ik nu zo traag van begrip.. of was het gisteren avond zo gezellig?
    Ik begrijp het nog steeds niet! En op welke vraag heb ik nu meteen antwoord?
    Ik heb trouwens geen excel op mijn pc, en ben een echte noob op gebied van computers..
    Heb gelukkig meer verstand van kutjes enzo!
    Ehhh zou je nog iets duidelijker willen zijn? Past het volgens dit programmaatje wel of niet?
    Je zou mij er idd geval erg mee helpen, bedankt voor het begrip (hopelijk dan!).
    Er zit nu onder mijn auto 18inch et 47 met 8j.
    Gr Alpine
    Laatst gewijzigd door Alpine; 18-04-10 om 13:39.

  10. #29
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Ik zal het niet nog moeilijker maken voor je, 10J x 19inch met een et30 past onmogelijk zonder aanpassingen.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4ringen Bekijk Berichten
    Ik zal het niet nog moeilijker maken voor je, 10J x 19inch met een et30 past onmogelijk zonder aanpassingen.

    Aaah okay, dat is duidelijke (jip en janneke) taal voor mij..
    Helaas gaat het dus niet passen zonder verdere aanpassingen.
    Heeft het volgens jou nog zin om met centreerringen te gaan werken en de wielkasten om te laten rollen, of gaat dit belachelijk ver naar buiten komen volgens jou.. Of zou dit een kwestie van smaak zijn?
    Idd geval bedankt voor de zeer duidelijke uitleg!

  12. #31
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    ik vertrouw dat sheetje van telenet.be niet, mijn beduidend grotere (of toch niet) afrolomtrek van 245/30-20 lijkt een kleiner silhouet op te leveren dan mijn 235/40-18
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  13. #32
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    sorry, na erasen en opnieuw invullen werkt het super. Mooi!

    alleen de vraag blijft voor TS hoe ver kun je naar buiten?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  14. #33
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    alleen de vraag blijft voor TS hoe ver kun je naar buiten?
    Ik denk zelf dat het voorbeeld van de cabrio zonder aanpassingen het max.
    Die velgen zijn namelijk ook speciaal 4mm afgedraaid om aanlopen tegen het wielscherm te voorkomen, die waren ET32 bij 9,5J en na het afdraaien ET36 bij 9,5J.
    De meeste gasten die achter met 9,5J breedte rijden hebben ET40 i.v.m. aanlopen als je een beetje bagage mee hebt of als je er met 4 man in zit.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    En wat zeggen jullie van 19 10j et40 met 235/35 19 rondom op een A4 B5?
    Zal dit mooi staan op static low?

  16. #35

    Standaard Re: 10J + verlaging achter, past dat?

    B5 + breed + laag gaat helaas niet heel goed samen.. Maar, 235 op 10" (J is geen maat) zal sterk getrokken staan. Los van dat, 10 inch breed op de voorwielen kan je vergeten op een B5. Ik reed met 19x8,5 ET35 en dat schuurde aan alle kanten in de vooras als ik lager ging dan 50mm.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •