Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
Resultaten 121 tot 140 van de 140

Onderwerp: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

  1. #121
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgroot Bekijk Berichten
    ik vind het wel een mooie upgrade.. iemand een idee wat klapspiegels met motoren kosten? .. kan ik dat overzetten in me bestaande kappen zonder al te veel te slopen?
    Je kan je eigen kappen overzetten, zou er zelf meteen kappen met omgevingslicht op zetten trouwens.
    Op het marktplaats gedeelte biedt @johnny boy een set klapspiegels aan.
    Laatst gewijzigd door Rodelschwein; 28-05-13 om 07:04.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  2. #122
    Burito
    Guest

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    thnx kan je omgevingslicht ook inbouwen op de huidige kappen? ik heb niet zo zin om me spiegels te laten spuiten..

    ik heb helaas geen goede koop ervaringen met hem, zal eens zoeken op ebay

  3. #123
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgroot Bekijk Berichten
    thnx kan je omgevingslicht ook inbouwen op de huidige kappen? ik heb niet zo zin om me spiegels te laten spuiten..

    ik heb helaas geen goede koop ervaringen met hem, zal eens zoeken op ebay
    Dat kan, je hebt dan de lampjes en het onderste gedeelte van de spiegelkap nodig.
    Dit zijn de artnummers:

    Lampjes: 4F0 949 133
    4F0 949 134

    Kapjes: 4F0 858 523 01C
    4F0 858 524 01C
    Laatst gewijzigd door Rodelschwein; 28-05-13 om 06:49.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  4. #124

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgroot Bekijk Berichten
    ik vind het wel een mooie upgrade.. iemand een idee wat klapspiegels met motoren kosten? .. kan ik dat overzetten in me bestaande kappen zonder al te veel te slopen?
    Zoals hierboven aangegeven: je kan je kappen gewoon overzetten, eventueel het glas ook. Je hebt echt alleen de voet en de kabelboom nodig, en afhankelijk van je opties en hoe je 't wil inbouwen dus ook de MAX motoren. Met de controller van een pagina terug is dat laatste dus blijkbaar niet nodig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgroot Bekijk Berichten
    thnx kan je omgevingslicht ook inbouwen op de huidige kappen? ik heb niet zo zin om me spiegels te laten spuiten..

    ik heb helaas geen goede koop ervaringen met hem, zal eens zoeken op ebay
    Omgevingslicht zit in de plastic kap onderop de spiegel, niet in je bestaande kap. Dat zou gewoon moeten passen (zoals @Rodelschwein al keurig aangeeft). Iemand enig idee van wat ze kosten?

    Geen goede koopervaring met Johnny? Toegegeven, hij is niet de goedkoopste, maar wat ik kocht van hem was heel en kreeg ik gewoon thuisgestuurd..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #125
    Burito
    Guest

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    wederom bedankt ! die bestel ik wel bij de dealer zal niet de wereld kosten denk ik

    ik kwam deze tegen op ebay
    http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-8E-Au...item4ac46c3c2a
    en http://www.ebay.de/itm/AUsENSPIEGEL-...21123007530%26

    ik kan er alleen niet uithalen of ze ook geschikt zijn voor dimbare spiegels


  6. #126

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Dimbare spiegels is één of twee kabeltjes, zou je misschien zelf ook wel kunnen trekken door die spiegelvoet heen..?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #127
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zoals hierboven aangegeven: je kan je kappen gewoon overzetten, eventueel het glas ook. Je hebt echt alleen de voet en de kabelboom nodig, en afhankelijk van je opties en hoe je 't wil inbouwen dus ook de MAX motoren. Met de controller van een pagina terug is dat laatste dus blijkbaar niet nodig.



    Omgevingslicht zit in de plastic kap onderop de spiegel, niet in je bestaande kap. Dat zou gewoon moeten passen (zoals @Rodelschwein al keurig aangeeft). Iemand enig idee van wat ze kosten?

    Geen goede koopervaring met Johnny? Toegegeven, hij is niet de goedkoopste, maar wat ik kocht van hem was heel en kreeg ik gewoon thuisgestuurd..
    Zie in oudere posts dat die lampjes 23.50 per stuk kosten. Vorige week bij de dealer was de prijs 43.50 per lampje!! Iemand een ander adres die dit kan leveren ?
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  8. Ad
  9. #128
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgroot Bekijk Berichten
    wederom bedankt ! die bestel ik wel bij de dealer zal niet de wereld kosten denk ik

    ik kwam deze tegen op ebay
    http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-8E-Au...item4ac46c3c2a
    en http://www.ebay.de/itm/AUsENSPIEGEL-...21123007530%26

    ik kan er alleen niet uithalen of ze ook geschikt zijn voor dimbare spiegels
    zo te zien zijn ze beide niet elektrisch te klappen

  10. #129
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgroot Bekijk Berichten
    wederom bedankt ! die bestel ik wel bij de dealer zal niet de wereld kosten denk ik

    ik kwam deze tegen op ebay
    http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-8E-Au...item4ac46c3c2a
    en http://www.ebay.de/itm/AUsENSPIEGEL-...21123007530%26

    ik kan er alleen niet uithalen of ze ook geschikt zijn voor dimbare spiegels
    Deze zijn niet elektrisch inklapbaar.
    Laatst gewijzigd door Rodelschwein; 28-05-13 om 12:49.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  11. #130
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teejeemmm Bekijk Berichten
    Zie in oudere posts dat die lampjes 23.50 per stuk kosten. Vorige week bij de dealer was de prijs 43.50 per lampje!! Iemand een ander adres die dit kan leveren ?
    hier: http://www.hoffmancarparts.com/omgev..._store=main_nl
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  12. #131
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodelschwein Bekijk Berichten

    had ik ook gezien maar ze zijn niet op voorraad............
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  13. #132
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Ff het topic opfrissen.

    Ik ben vandaag bezig geweest om de kabel door de spiegelvoet te maken voor de omgevingsverlichting, was best wel een werkje maar het werkt(getest met een 9V batterij) Ik heb niet zo heel veel verstand van elektronica, dus het was even kijken wat de plus en min was van het lampje, maar met een batterij kom je er snel genoeg achter. Hopelijk komen de spiegelkappen snel want dan kan ik de klapspiegels eindelijk inbouwen.

    Alleen moet je voor de spiegelkabel ook meer demonteren dan alleen de deurbekleding? Aangezien de kabel achter het "staal' gaat en er boven(bij je spiegelsteun) weer uit komt?

    En aansluiten op "Raammotor"(Pin 13 van de 32polige stekker), ik heb volgens mij de meest standaard comfortmodule in mijn auto, maakt dat nog iets uit voor de werking of werkt het al als het is "vagcomd"? Ik wil eigenlijk dat hij als een soort CH/LH gaat werking, dus met een vertraging erin voordat hij uit gaat. Ik heb nog geen CH/LH in mijn auto, dus daar kan ik hem nog niet op aansluiten helaas.
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

  14. #133

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Die kabel is een hel. Om er bij te komen moet eigenlijk je raamframe eruit, dat is het 'makkelijkst'. Anders krijg je 't nooit zoals OEM terug. Het is een mod waarvan ik twijfel of ik de verkoop door laat gaan, puur vanwege de verschrikkelijke rotklus. Die is me eigenlijk geen 150 piek meer waard.

    Over de raammotoren: het gaat om de pinbezetting intern; je kan wel een draadje aansluiten, maar als er door de computer niks mee wordt gedaan... Houd er ook rekening mee dat als het niet in je raammotor zit, dat het 99,9% zeker ook NIET in de boom van raammotor naar kickpanel/central electrics zit. Ik liep met het aansluiten van de dimmende spiegels daartegenaan: dat moet aangesloten worden in de kickpanelconnector, maar die is dus leeg. Zelf draden trekken dus.... door het scharnier. Een plek waar 75% van de B6-en een kabelbreuk heeft, gehad heeft, of aan het opbouwen is.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #134
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Delete
    Laatst gewijzigd door D190; 29-01-14 om 14:06. Reden: dubbelpost
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

  16. #135
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Er werd op het forum erg makkelijk over gepraat "plug and play"maar als ik het zo lees is het dus iets meer dan plug and play.

    Ik spreek je er zoiezo vrijdag wel ff over, mischien dat je me een paar tips kan geven hoe of wat.

    Ik denk dat het dan toch op de binnenverlichting aangesloten moet worden, totdat ik met de CH/LH ga beginnen.
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

  17. #136

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D190 Bekijk Berichten
    Er werd op het forum erg makkelijk over gepraat "plug and play"maar als ik het zo lees is het dus iets meer dan plug and play.

    Ik spreek je er zoiezo vrijdag wel ff over, mischien dat je me een paar tips kan geven hoe of wat.

    Ik denk dat het dan toch op de binnenverlichting aangesloten moet worden, totdat ik met de CH/LH ga beginnen.
    Er moet wel gezegd worden dat voor het inklappen geen bedrading naar de auto zelf nodig is, alleen intern in de deur. De schakelaar van je spiegelverstelling wordt vervangen (heb k evt liggen, ergens), en die communiceert met de raammotor. De spiegel op zijn beurt ook.

    De auto geeft een snelheidssignaal door aan de raammotor, die dit gebruikt om de CV aan te sturen (anti carjack). Ditzelfde signaal wordt gebruikt door de raammotor om de schakelaarpositie goed te keuren: onder 20km/u (15?) kan je de spiegels via de schakelaar in- en uitklappen, daarboven werkt-ie niet. Je zal, denk ik, een MAX raammotor moeten hebben. Als je nu een MIN hebt, kan je 't proberen, maar ik vrees dat-ie vervangen moet worden. Zal zo even kijken of ik er nog een heb liggen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #137
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Alles is al ingebouwd, samen met de schakelaars en de MAX motoren. Het is alleen nog het plaatsen van de spiegelsteun, en het aansluiten van de kabels.

  19. #138

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Als ik het goed begrijp: in mijn 2003 A4 cabrio kan dit dus wel ingebouwd worden (iemand vertelde me dat lichtsensor alleen kon, regen- en lichtsensor niet, en klapspiegels ook niet). Maar dat komt dan misschien omdat ik niet de MAX motoren heb? Hoe weet je dat? En indien je die niet hebt => extra kosten en veel geklooi met deurpanelen verwijderen en zo?
    Met de MAX motoren lijkt het idd. plug and play, en spiegelkappen overbouwen en alle bestaande kabels en stekkers rgebruiken, toch?

  20. #139
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Deurpanelen verwijderen is een eenvoudig klusje (voor de zekerheid kun je een zakje clips alvast aanschaffen omdat er altijd wel een paar kapot gaan).
    De MAX motoren zijn inderdaad wel nodig. Er zit anders gewoon geen logica in die de spiegelmotoren aanstuurt.
    Daarnaast natuurlijk ook het bedieningspaneel incl. schakelaar met de extra stand op de spiegelbediening aan de onderzijde.

    Spiegelkappen liggen er ook wel snel af maar dat is wel een beetje tricky aangezien het spiegelglas echt flinterdun is. Daar wil je niet veel kracht op zetten.

    Kabel (met stekker) hoort aan de spiegel te zitten en die moet je richting de MAX motor/regelaar brengen en dat lijkt me (zo te lezen) nog het rotste klusje.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  21. #140

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: A4 B6 elektrische klapspiegels inbouwen.

    Net de auto uitgelezen, en dus geen MAX motoren. Nu staan er allerlei van die motoren te koop online, en er zijn originele 8H1 modellen, maar net zo goed 8E1.
    Normaal zou dat niet uitmaken denk ik dan. Alleen: bij de cabrio beweegt het raam even bij openen/ sluiten van het portier (zakt even weg en na sluiten gaat die weer omhoog en sluit zo achter de rubber van het dak de boel waterdicht af). Van waar wordt dat gestuurd? Of liever: kan ik ook gewoon 8E1 raammotoren erin plaatsen. En wat met de afstelling van die ruiten dan... moet dat dan opnieuw ingeleerd worden ook?
    Laatst gewijzigd door Yourt; 30-05-15 om 23:38.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •