Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: het aangrijpingspunt van de koppeling ligt te hoog

  1. #21

    Standaard Re: het aangrijpingspunt van de koppeling ligt te hoog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard Audi Bekijk Berichten
    Je kunt een versleten koppeling op 2 manieren controleren.

    Rij zo`n 40 tot 50 km/h zet de auto in de 5e versnelling (of 6) en trap het gas helemaal in.
    De motor moet een beetje smoren, dus het toerental mag niet snelle stijgen dan je rijsnelheid.
    Doe dit niet te lang het is niet goed voor je motor. (heel even dus)

    optie 2:
    zorg dat je in de 3e versnelling op zo`n 2500 toeren zit.
    geef vol gas en trap de koppling heel even in klein tikje dus (laat meteen weer los)
    Het toerental schiet even omhoog en moet zodra je de koppeling dus weer loslaat meteen weer naar het juiste toerental schieten.
    Gaat dit niet abrupt maar geleidelijk dan heb je een versleten koppelingsplaat.
    Ook hier geen hobby van maken.
    Durf je het niet aan breng hem dan even naar de garage, hier doen ze precies hetzelfde.
    Beide opties geprobeerd, koppeling doet het nog prima, toerental zweeft ook niet, alleen een irritant hoog aangrijpingspunt.

  2. #22

    Standaard Re: het aangrijpingspunt van de koppeling ligt te hoog

    ja, mijn koppeling zit ook een beetje aan de hoge kant, maar ga er nu nog niets aan doen.
    Als de koppeling begint te slippen vervang ik hem wel zo spoedig mogelijk. (ik heb de luxe dat ik monteur ben dus kan het ook vrij makkelijk zelf wanneer het mij uitkomt)
    Als je er echt last van hebt kun je ze het best laten vervangen.
    in een Audi ga je niet zitten....... Een Audi trek je aan.

  3. #23

    Standaard Re: het aangrijpingspunt van de koppeling ligt te hoog

    Ik kom net terug van de garage, en die zeiden ook dat dit een bekend probleem is bij deze motoren.
    De koppeling was verder nog goed, alleen het aangrijpingspunt is gewoon te hoog. Daar is gewoon niks aan te doen.
    Waarschijnlijk komt binnenkort wel mn vliegwiel eraan, deze was niet in allerbeste staat meer.

  4. #24
    gilberto5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: het aangrijpingspunt van de koppeling ligt te hoog

    Ook ik heb een A4 2.0 20V (ALT) met 85k gekocht en heeft nu 110k en dezelfde constatering (probleem wil ik het niet noemen) dat hij vrij hoog oppakt.
    Heb voor deze B6 een B5 gehad en ook die pakte redelijk hoog op.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    7
    Kudos
    0

    Standaard Re: het aangrijpingspunt van de koppeling ligt te hoog

    Dag allemaal!
    Eindelijk heb ik de koppelingsset vervangen. Wat is er veranderd eigenlijk? Ten eerste is het "zweefprobleem" verdwenen. Ten tweede is het aangrijpingspunt iets hoger geworden. Eerste week zat het aangrijpingspunt heel laag en na ongeveer één week werd het weer iets hoger. Hoewel het aangrijpingspunt nu hoger dan in het midden zit, vind ik het nu zeker een stuk gemakkelijker met de nieuwe koppelingsset.
    Als je wat oudere koppelingssysteem hebt, zweefprobleem en hoge aangrijpingspunt zou ik de vernieuwing van de koppelingsset wel aanraden.
    Bedankt iedereen voor de reacties.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    24
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: het aangrijpingspunt van de koppeling ligt te hoog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FaF Bekijk Berichten
    Dag allemaal!
    Eindelijk heb ik de koppelingsset vervangen. Wat is er veranderd eigenlijk? Ten eerste is het "zweefprobleem" verdwenen. Ten tweede is het aangrijpingspunt iets hoger geworden. Eerste week zat het aangrijpingspunt heel laag en na ongeveer één week werd het weer iets hoger. Hoewel het aangrijpingspunt nu hoger dan in het midden zit, vind ik het nu zeker een stuk gemakkelijker met de nieuwe koppelingsset.
    Als je wat oudere koppelingssysteem hebt, zweefprobleem en hoge aangrijpingspunt zou ik de vernieuwing van de koppelingsset wel aanraden.
    Bedankt iedereen voor de reacties.
    Bedankt voor de terugkoppeling!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •