Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Water in de dorpels

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Water in de dorpels

    Beste Mensen,

    Ik hoor tijdens het remmen water van achter naar voren stromen. Het water lijkt in de dorpels (vloer) te zitten. De auto is niet nat van binnen. Het is na een bezoek aan de wasstraat of regenbui. Na een tijdje droogte gaat het ook weer weg. De dealer zegt dit probleem niet te kennen (maar hoort het water wel). Google geeft eigenlijk geen succes. Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand een afbeelding waar alle afwateringskanalen op staan zodat ik die allemaal kan nalopen.

    alvast dank!

    Jeroen Gast
    Laatst gewijzigd door Jeroen Gast; 26-07-11 om 21:05.

  2. #2
    ReSa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    132
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Hoi Jeroen,

    Wat jij beschrijft, zou juist water kunnen zijn in de bak onder de voorruit, waar de accu en de rembekrachtiger in gemonteerd zijn. Precies onder de accu zit een rubberen slang die nogal snel verstopt. Als het regent loopt de bak al gauw vol met een paar liter water en kun je klotsend water horen als je (een bocht door) rijdt.

    Giet met de tuinslang eens water naast je accu en kijk of de bak zich vult. Ja? Demonteer accu en maak slang vrij, of verwijder deze (Dat doet de dealer geloof ik in deze gevallen).

    Succes!
    2003 A4 B6 Avant 2.4 V6

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Hoi Resa,

    Dank voor je bericht. Wat jij beschrijft was ook aan de hand. Ik heb het rubber onder de accu verwijderd en ben nu de auto aan het drogen. Ik had behoorlijk wat binnengekregen. De afwatering van de airco loopt goed. Ik hoop dat ik hier nu vanaf ben.

    Het probleem in de dorpels blijft. het is echt alsof het water van achter naar voren (onder de stoel door) komt. Ik vermoed dat een van de afvoeren niet goed werkt maar heb geen idee waar die allemaal zitten. Ik zoek dus een plaatje of zoiets waar ze op staan.

    groet,


    Jeroen

  4. #4
    ReSa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    132
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Kan het niet toevallig water in je deuren zijn? Als je aan de onderkant van de deuren kijkt, zitten daar gaten. die kunnen oook verstopt zitten...
    2003 A4 B6 Avant 2.4 V6

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Ik heb de deur al open gehad. Helaas, hier zat het niet!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Ben vandaag bij de dealer geweest. Zij hebben alle afwateringskanalen nagelopen. Het eerste bezoek aan de wasstraat was een succes!

  7. #7

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Heb je ook gezien waar de afwateringskanalen allemaal zaten? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Ik ben ook benieuwd waar de afwateringskanalen in de deuren / deurrubbers moeten zitten. Na een hevige regenbui valt er een plas water van mn dorpel als ik de deur opentrek. Het water druppelt langs de deurrubbers en als ik die wat opzij duw, komt er meer...

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Ik ben er helaas niet bij geweest. Ik zou ook even naar de dealer gaan......

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Heb ook dit probleem,had ook graag een oplossing gevonden.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Ik heb dit probleem ook, heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Het probleem ontstaat bij die cabrio bij het afsluitdek van de kap (achterop). Darr zitten afvoeren op die ergens verstopt lijken te zijn

  13. #12
    A4 Cabrio 3L A5 TDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Bij mijn Cabrio heb ik het zelfde probleem. Alles was droog, binnenkant van de auto, deur, onder de accu. Wat mij opviel bij de auto was dat een schroef op de bodemplaat nat was. Met een vriend hebben we op een zaterdag de auto op de brug gezet en de bodemplaat lost gehaald. Hier bleek inderdaad water in te zitten. Het heen en weer gaan van het water was hoorbaar bij het optrekken en remmen. Door de jaren heen was de afvoer verstopt waardoor het water niet meer voldoende weg kon lopen. Nu geen last meer, probleem opgelost.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 Cabrio 3L A5 TDI Bekijk Berichten
    Bij mijn Cabrio heb ik het zelfde probleem. Alles was droog, binnenkant van de auto, deur, onder de accu. Wat mij opviel bij de auto was dat een schroef op de bodemplaat nat was. Met een vriend hebben we op een zaterdag de auto op de brug gezet en de bodemplaat lost gehaald. Hier bleek inderdaad water in te zitten. Het heen en weer gaan van het water was hoorbaar bij het optrekken en remmen. Door de jaren heen was de afvoer verstopt waardoor het water niet meer voldoende weg kon lopen. Nu geen last meer, probleem opgelost.
    Hoi A4 Cabrio, ik heb sinds een paar dagen ook een klotsend geluid, tevens droge paravan en droge deuren. Ik wil dus ook een kijkje gaan nemen bij mijn bodemplaat. Je hebt het over de afvoer van de bodemplaat die door de jaren heen verstopt, toch? Waar zit die afvoer. Heb zelf niet de middelen (lees: brug) om auto op te zetten en bodemplaat los te gaan schroeven, maar een afvoer ontstoppen gaat me wellicht nog wel lukken als die op een voor mij bekende en bereikbare plaats zit. Dank voor je antwoord. Groeten, Barry.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReSa Bekijk Berichten
    Hoi Jeroen,

    Wat jij beschrijft, zou juist water kunnen zijn in de bak onder de voorruit, waar de accu en de rembekrachtiger in gemonteerd zijn. Precies onder de accu zit een rubberen slang die nogal snel verstopt. Als het regent loopt de bak al gauw vol met een paar liter water en kun je klotsend water horen als je (een bocht door) rijdt.

    Giet met de tuinslang eens water naast je accu en kijk of de bak zich vult. Ja? Demonteer accu en maak slang vrij, of verwijder deze (Dat doet de dealer geloof ik in deze gevallen).

    Succes!

    Ik heb hier heel veel water staan. Ik heb het er vanochtend uitgeschept/gepompt, maar heb niet direct een afwateringsgaatje/slangetje kunnen vinden. Kan iemand zeggen hoe het er uitziet/waar het precies moet zitten?

    IMG_6403.jpg

  16. #15
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Ik dacht dat het rubber op het plekje van de minpool van je accu zit. Het is een zwart rubber met een doorvoerkanaal. En anders even met de handjes voelen. op de plek waar normaal de accu staat. Als je hem echt niet kunt vinden kan ik nog wel een foto maken van de desbetreffende dop. Ik heb hem er uitgehaald en hier nog op de plank liggen.

    Het is in eider geval niet de grote ovalen dop ter hoogte van je pluspool die je ook op de foto ziet zitten.
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  17. #16
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Er zitten 2 afwateringsdoppen in. 1 onder de accu en 1 onder de rembekrachtiger. Gewoon met je handen aan de onderkant zoeken tot je een rubberen kruisvorm voelt.

    Onder de accu
    Foto0204.jpg

    Het gat onder de accu waar het rubber in zat
    Foto0203.jpg

    Bij mij loopt er bij 1 een leiding doorheen dus ik heb hem niet weggehaald maar enkel het rubberen kruisje eruit geknipt. Deze foto is dus aan de andere kant van de rembekrachtiger genomen naar boven toe.
    Foto0208.jpg

    De verwijderde delen.
    Foto0211.jpg

    Edit:
    Je loopt ook het risico dat de ECU gaat zwemmen. Zit in dezelfde bak maar zou waterdicht moeten zijn.
    Het overtollige water kan ook via het interieurfilter naar binnen lopen en loopt de passagiersvoetruimte in waar bij mij dan weer de bluetooth controlemodule zit.
    Kortom: oplossen voor noppes en af en toe in de gaten houden bij een regenbui of autowassen. Vooral in de herfst.
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 24-11-16 om 19:25.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Bedankt! Dit maakt het mooi duidelijk. Ik ga het morgen meteen even oplossen en daarna inderdaad maar eens beter in de gaten houden.
    Het viel me nu toevallig op omdat ik er een nieuwe accu in ging zetten, normaal is het natuurlijk allemaal afgedekt.

  19. #18
    A4 Cabrio 3L A5 TDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Het probleem is de beschermkap aan beide kanten aan de onderkant van de auto. Hierin zitten gaatjes voor het afvoeren van het water naar raken verstopt. Kap loshalen en schoonmaken en het probleem is opgelost. Veel succes.

  20. #19
    Deeerik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Welke kappen bedoel je exact, einde van de dorpel? Voor of achter? Wellicht foto? Hoe komt het water hier?

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    48
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Water in de dorpels

    Ik heb helaas hetzelfde probleem. Ik heb sinds 3 weken de cabrio en hoorde na een fikse regenbui water in de dorpels. Ik heb net onder de auto gelegen maar ik zie geen afwateringsdoppen. aan de voorkant zitten wel 2 doppen net naast de dorpels maar daar komt geen water uit.

    Kan iemand precies vertellen waar ik deze kan vinden?

    Voor de rest een hele fijne auto. Zo'n 3.0 automaat rijdt toch wel heerlijk....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •