Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Fluitend geluid na 30 min rijden...

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Fluitend geluid na 30 min rijden...

    Hallo allemaal,

    Ik ben in het bezit van een Audi A4 2.4 v6 multitronic. Hij heeft inmiddels 143.000 probleemloze kilometers gelopen en altijd netjes zijn beurten gehad. Nu hoor ik sindskort, na ongeveer een half uur rijden, een zoemend/fluitend geluid als ik gas geef. Met name van 20-100 hoor ik het geluid met de toeren meelopen... Alleen als het blok warm is, wanneer het blok nog koud is, is hij muisstil en hoor je niks! Wanneer ik in p sta of neutraal en ik geef dan gas, hoor je ook niks.... Verder rijdt de auto perfect, schokt niet, niks... Gewoon prima. Maar dat geluid??? Iemand dit ook gehad?

  2. #2
    ebeng
    Guest

    Standaard Re: Fluitend geluid na 30 min rijden...

    Hooi,

    Het kan zijn dat je turbo aan het begeven is. Ik zat er zelfs stil mee op de brienoordbrug in rdam, nadat hij begon te fluiten omstreeks dordrecht ben ik niet eens thuis kunnen komen. Zeker ff laten checken voor het helemaal te laat is!!!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fluitend geluid na 30 min rijden...

    Turbo? Het is een benzine V6... Ik heb helemaal geen turbo...

  4. #4

    Standaard Re: Fluitend geluid na 30 min rijden...

    Haha, dan kan dat het niet zijn

    Ik denk iets in je versnellingsbak, heb je 'm al laten uitlezen?
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Fluitend geluid na 30 min rijden...

    Met name van 20-100 hoor ik het geluid met de toeren meelopen...
    Een multitronic loopt toch niet op met toeren? die ik gereden hebt bleef zo rond 2500rpm dus het loopt mee met je snelheid denk ik.
    wiellager misschien? of iets in de versnellingsbak, ik zou eerst de wiellagers checken.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Fluitend geluid na 30 min rijden...

    Wiellagers lijkt mij stug.... Die zou ik altijd moeten horen. Ik hoor het geluid alleen als het blok warm is. Ben inmiddels bij donkers geweest in veghel. Ik woon daar dus om t hoekje voor mij ;-d ze hebben gereden en zeiden dat hij perfect reed en dat ze geen idee hebben wat het geluid is. Maar dat het een geluid is wat er niet thuishoort is een feit.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •