Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A4 MT resoneert & trilt in interieur

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy A4 MT resoneert & trilt in interieur

    Beste Audi rijders,

    Ik heb al lange tijd een probleem aan mijn audi a4 (b6), AVF van 01-2005. Hij heeft inmiddels 230.000km gelopen en rijd verder super goed.
    Het enige wat mijn irriteert is dat de auto een resonerent geluid geeft tussen de 1400 & 1800 rpm. Deze resonantie gaat gepaard met trillingen die eigenlijk over zijn gehele toerenbereik aanwezig zijn. Ook in de N, alleen zijn de trillingen dan redelijk licht en komt de resonantie niet naar voren. Deze zijn te voelen/horen in het hele intereur, en gaan evenredig mee met het toerental. Ook schud de motor stationair en net na het ontkoppelen bij het afremmen voor de stoplichten.

    Verder reageert de MT keurig en heeft nooit last van schokjes of andere rare kenmerken waar velen anderen MT rijders problemen mee hebben. Ook is de olie van de MT bij iedere 60.000km vervangen. Inmiddels zijn ook alle 3 de motorsteunen vervangen.
    Ik ben al bij diverse dealers geweest, bij Coen Donkers, VAG techniek en Autotransmision. Zij konden na een proefrit en inspectie ook niet zeggen waar deze trilling en het geluid vandaan kwamen.

    Nu heb ik al diverse logjes gemaakt van 003-008-011 en deze zien er dan ook allemaal goed uit.
    Ik heb nu ook een log gemaakt van MWB-013 en hier zitten wel hele hoge waardes bij.



    Zouden deze waardes kunnen ontstaan van een slecht 2- massavliegwiel of de trillingsdemper die tegen het 2 massavliegwiel gemonteerd zit?
    Ik verdenk het massavliegwiel hiervan en niet de verstuivers omdat de auto niet erg rookt, hij zuinig in verbruik is (1/16km) en hij verder goed trekt.
    De log is gemaakt met koude motor. De waardes bij een warme motor zijn beter maar dan liggen de waardes nog rond de 1.50mg/str. Heel soms zie je dat alle 4 de waardes tot rond de +/- 0.25 terugvallen.

    Heeft er iemand misschien een idee?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door audia4sline2005; 18-12-11 om 15:40.

  2. #2

    Standaard Re: A4 MT resoneert & trilt in interieur

    hallo
    dit is mijn eerste berichtje op het forum en lees je probleem en ik denk dat ik het zelfde probleem heb , zelf denk ik dat toch mijn bak de geest gaat geven schakeld wel goed verder maar inderdaat trillen en een raar geluid bij af remmen tot stilstand? ( koppelling )?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 MT resoneert & trilt in interieur

    Hallo fireman, hoor jij ook een soort roffel op het momment dat je een heel klein beetje gas geeft en dan abrubt het gas loslaat? Het lijkt dan net of de roffel onder de keuzehendel van de MT vandaan komt! Ook voel je dit lichtjes in de hendel.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 MT resoneert & trilt in interieur

    Heeft er iemand misschien nog een idee waar deze problemen vandaan kunnen komen? BVD

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 MT resoneert & trilt in interieur

    Na bijna 1 jaar heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Het is langzamerhand wel erger geworden. Ik heb inmiddels een turboslang vervangen want hier zat een gat in de koppeling.
    Nu ben ik erachter dat als ik de stekker van de lmm meter losgooi de dreun volledig wegblijft!!! Het trillen is velen malen minder zoals natuurlijk ook het vermogen, maar een lichte trilling is wel voelbaar bij belasting/koppel.
    HEEFT IEMAND NOG SUGGESTIES ?

    Mischien toch een 2 massavliegwiel???
    Laatst gewijzigd door audia4sline2005; 01-11-12 om 20:53.


  6. #6
    Tonnie2460's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 MT resoneert & trilt in interieur

    Ik heb hetzelfde probleem. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A4 MT resoneert & trilt in interieur

    versnellingsbak steun geprobeerd?
    ik heb op dit moment ook last van trillingen bij het optrekken (ook voelbaar in het chassis en versnellingspook soms) en een klap bij het schakelen.

    ook vaak bij stilstand in de 1e versnelling zetten (als ik aan kom rijden bij een stoplicht en hem dan vanuit neutraal in zen 1 zet voel ik een tik.

    bij mij is het massa vliegwiel al vervangen/draagarmen/homokineet/uitlijnen/balanceren/versnellingsbak steun (hier merkte ik het meest van!!!)

    vorige eigenaar had versnellingsbak en koppeling al laten doen.

    ik heb nu alleen nog de 2 hydraulische motorsteunen en voorste motorsteun te gaan. (ik hoop niet dat het een aandrijfas is ..... )

    of heeft iemand anders hier nog ervaring mee?
    Laatst gewijzigd door AudiBsix; 13-01-19 om 23:49.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •