Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 72

Onderwerp: Ambiente interieurverlichting

  1. #21
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Sorry voor mijn late reaktie maar ik kon het topic niet meer terug vinden.

    Wat betreft de instapverlichting zou het mooi zijn als de stekkertjes al in de deuren liggen maar ik zou er niet op rekenen. De bedrading hiervoor is gelukkig heel eenvoudig.

    Wat betreft de voetruimteverlichting: Na controle bleek dat op mijn comfort module de desbetreffende connector helemaal niet gebruikt is (en er dus niet opzit). Deze connector heb ik zojuist binnen gekregen incl. repair kabels. Ik moet nog even controleren of hij past maar daarvoor moet de voorstoel er weer uit. Dit zal ik in het weekeind gaan doen.
    Vergeet niet om voor de voetruimten van de achtgerpassagiers ook de montageplaatjes te bestellen. Maakt de/montage van die 2 lampjes onder je stoelen een stuk makkelijker.
    Ik hoop dat ik ze dan heb liggen en anders ben ik dus van plan om de deurenverlichting af te takken van de waarschuwingsverlichting en ook de voetenruimte verlichting ben ik dan van plan om via waarschuwingslichten af te takken. Dit omdat dan de desbetreffende verlichting aan zal gaan en niet allen tegelijk . De houders voor de verlichting onder de stoelen ga ik ook bestellen!
    Laatst gewijzigd door darkrider; 24-02-12 om 06:35.

  2. #22
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Ik denk niet dat je de kabels al hebt liggen. Het is een onderdeel van het lichtpakket en Audi legt niets klaar voor later.

  3. #23
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat je de kabels al hebt liggen. Het is een onderdeel van het lichtpakket en Audi legt niets klaar voor later.
    Oke, jammer! Maar dan kan ik alsnog vanaf mijn waarschuwingsverlichting in de deuren elektriciteit aftakken ... Moet lukken neem ik aan
    Laatst gewijzigd door darkrider; 24-02-12 om 07:13.

  4. #24
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Normaal zitten daar dus de rode reflectors in zonder licht. Zo te lezen, branden ze bij jou als je de portier open doet. Dat zie je weleens en dan brandt de onderkant niet. Daar vandaan kun je idd stroom aftakken. Dat is de beste.

  5. #25
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Normaal zitten daar dus de rode reflectors in zonder licht. Zo te lezen, branden ze bij jou als je de portier open doet. Dat zie je weleens en dan brandt de onderkant niet. Daar vandaan kun je idd stroom aftakken. Dat is de beste.
    Ja dat klopt, bij mij zit daar geen reflectoren, maar waarschuwingsverlichting in. Mij lijkt ook dat het beste om hieraan de deurenverlichting als de voetenverlichting op aan te sluiten


  6. #26
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Dan heb je vette mazzel zeg, jij bofkont. Ik heb deze mood ook gedaan maar dat schreef ik al volgens mij. Ik bofte dat ik de originele kabelboom met stekkers voor rode lamp, witte lamp en ambient in de deurgrepen op de kop kon tikken. Deze mood is goed te doen. Wees alleen nauwkeurig bij de onderkant met de dremel. Lampje eerst aftekenen en dremel erop. Meten en dremelen voetenveichting heb ik niet gedaan. Vind ik overbodig

  7. #27
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    De montageplaatjes voor de lampjes onder de stoel hebben onderdeelnummer: 4F0947113

    24022012196.jpg 24022012197.jpg
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  8. Ad
  9. #28
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ivo2601 Bekijk Berichten
    houder voor voetruimteverlichting achter: 8E0 947 113 (A) 2x
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    De montageplaatjes voor de lampjes onder de stoel hebben onderdeelnummer: 4F0947113

    24022012196.jpg 24022012197.jpg
    Ivo2601 schreef voor de houder van de voetenruimteverlichting onder de voorstoelen tbv voetenruimteverlichting achter het volgende nummer:8E0 947 113 (A)?

    Ik begrijp hem ff niet? welke houder moet ik nu bestellen om de voetenruimteverlichting onder de stoelen te voorzien? 4F0947113 of 8E0 947 113 (A)?

    Gr.

  10. #29
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Dan heb je vette mazzel zeg, jij bofkont. Ik heb deze mood ook gedaan maar dat schreef ik al volgens mij. Ik bofte dat ik de originele kabelboom met stekkers voor rode lamp, witte lamp en ambient in de deurgrepen op de kop kon tikken. Deze mood is goed te doen. Wees alleen nauwkeurig bij de onderkant met de dremel. Lampje eerst aftekenen en dremel erop. Meten en dremelen voetenveichting heb ik niet gedaan. Vind ik overbodig
    Lucky me! Maar ik heb onder de deurpanelen gekeken en hierin zijn de plekken waar het verlichting zou moeten zitten al aangegeven (voorgestansd). Kan ik het aangegeven plek niet uitsnijden of...?

  11. #30
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Als je kijkt, zijn het dezelfde artikelnummers. Alleen A6 is 4F en A4 is 8E0 dus het maakt niet zoveel uit volgens mij. Ik denk dat ze beiden passen

  12. #31
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Lucky me! Maar ik heb onder de deurpanelen gekeken en hierin zijn de plekken waar het verlichting zou moeten zitten al aangegeven (voorgestansd). Kan ik het aangegeven plek niet uitsnijden of...?
    Nee zou ik niet doen. De kans bestaat dat het gat dan te groot wordt en het lampje niet stevig op z'n plek blijft zitten. Overigens is het bij alle panelen aangegeven daar horen de lampen dus thuis.
    Lampje op de aangegeven plek plaatsen en dan aftekenen.

  13. #32
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Nee zou ik niet doen. De kans bestaat dat het gat dan te groot wordt en het lampje niet stevig op z'n plek blijft zitten. Overigens is het bij alle panelen aangegeven
    Oke, meten/snijden, meten/snijden.......komt goed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Als je kijkt, zijn het dezelfde artikelnummers. Alleen A6 is 4F en A4 is 8E0 dus het maakt niet zoveel uit volgens mij. Ik denk dat ze beiden passen
    Nu je het zegt, klopt ! Maar nu ik toch modelspecifieke nummer heb (8e0), bestel ik gewoon deze wel. Bedankt!
    Laatst gewijzigd door darkrider; 24-02-12 om 13:43.

  14. #33
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Succes!

  15. #34
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Sorry voor de verwarring maar het zijn inderdaad dezelfde houders. Ik heb toendertijd alles van een A6 besteld omdat ik daarvan een howto had gevonden met artikelnummers.

    De gaten pas maken is geen moeilijk klusje. Reken op een half-uurtje per deurpaneel om het netjes te doen.
    Ik begin met de acuuboormachine met boortje 2 en maak zo een eerste rechthoek die ik eruit kan halen. Vervolgens met de dremel slijpschijf op de flexibele as het gat aan de lange kanten steeds groter maken totdat het lampje strak past. Als laatste de smalle kanten met de vijl op maat maken.

    Zojuist het bedraden van het binnenpaneel van de bijrijder gedaan.

    IMG_5895 resize.jpg

    Oh ja, veel succes met de mod.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  16. #35
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Hoi Bennoh,

    Ik zou de draden omwikkelen met versterkte tape voor eventueel geruis tijdens het rijden.

  17. #36
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Hoi Bennoh,

    Ik zou de draden omwikkelen met versterkte tape voor eventueel geruis tijdens het rijden.
    Ik was toen ik die foto maakte nog niet klaar met solderen.

    Alle kabelbomen tape ik wanneer enigszins bereijkbaar geheel af met de originele tape (bestelnummer: 000979950) die VAG ook gebruikt. Probleem is alleen dat mijn rolletje nu op is. Maandag maar even op zoek bij onze leveranciers want die rolletjes van de dealer zijn weinig tape voor te veel geld. En Ik ga er bij de komende projecten nog wel wat van nodig hebben.

    Voorlopig heb ik alles maar op maat met tyraps gezet zodat de kabelboom nu elektrisch klaar is.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  18. #37
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    Ok dan ik dacht ik geef je wijs advies... De tape heb ik ook gebruikt en kost inderdaad veel. Ik betaalde 5 euro nog wat voor een stukje tape bij de dealer.

  19. #38
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Ok dan ik dacht ik geef je wijs advies... De tape heb ik ook gebruikt en kost inderdaad veel. Ik betaalde 5 euro nog wat voor een stukje tape bij de dealer.
    No problemo.

    Heb zojuist bij die grote-bekende-duitse-elektronica-webshop hetzelfde spul gevonden.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  20. #39
    Dennis Holman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    176
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Lijkt mij ook super. Morgen maar eens navragen bij de dealer. Of iemand ander adres waar dit te halen is? (met prijs?)

  21. #40
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Bedoel je de ambiente interieurverlichting, de instap/deurverlichting of de voetruimteverlichting ?
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •