Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 72

Onderwerp: Ambiente interieurverlichting

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Cool Ambiente interieurverlichting

    Beste audi rijders,

    Ik heb een audi a4 b6 uit 2002 en zou heel graag zoveel mogelijk van de ambiente verlichting in mijn audi willen hebben! Ik heb de verlichte luchtroosters, verlichte armsteun, waarschuwingslampen in de deuren en ambiente hemelverlichting (voor/achter) al inzitten.

    Graag zou ik ook voetenruimteverlichting voor, deurverlichting onder de deuren en verlichte handgrepen in het interieur nog bij willen hebben.

    Heeft iemand van deze laatste 3 de OEM nummers? of weet iemand waar ik deze kan bestellen?
    Iemand nog tips/trucks om deze te installeren of mensen die het al hebben gedaan?

    Graag jullie advies en antwoorden.

    Met vriendelijke groet,

    Darkrider

  2. #2
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Via zoekfunctie vond ik het volgende:

    Verlichte handgrepen met volgende OEM nummers:
    bestuurderskant : 8E1 837 019 G 5QQ
    bijrijderskant : 8E1 837 020 G 5QQ
    linksachter : 8E0 839 019 C 5QQ
    rechtsachter : 8E0 839 020 C 5QQ

    Enkel zijn deze volgens mij beige? Ik zou ze graag in zwart willen, heeft iemand hier de nummers van aub?

    Ook vond ik de nummer voor de verlichting onder de portieren:

    3b0947415b

    Klopt dit nummer en is deze voor alle 4 de deuren gelijk?

    Het laatste, voetenruimteverlichting heb ik nog niet kunnen vinden, iemand die mij hiermee kan helpen?

    Ook de tips en tricks om deze onderdelen te installeren, graag welkom!

    Wacht op jullie antwoorden.

    Gr. Darkrider

  3. #3
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Niemand die mij hiermee verder kan helpen??

  4. #4
    PETERAUDIA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    op etka is de aanduiding voor soul (zwart) 7pE
    dus dan zou het dit worden
    Verlichte handgrepen met volgende OEM nummers:
    bestuurderskant : 8E1 837 019 G 7pE
    bijrijderskant : 8E1 837 020 G 7pE
    linksachter : 8E0 839 019 C 7pE
    rechtsachter : 8E0 839 020 C 7pE
    AUDI A4 2.0 TFSI S LINE
    AUDI : BLIJFT EEN HOBBY

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Voetruimteverlichting voren : 3B0 947 415B 2x
    Voetruimteverlichting achter: 8E0 947 101 2x
    houder voor voetruimteverlichting achter: 8E0 947 113 (A) 2x

    Instapverlichting (portier beneden): 3B0 947 415B 4x
    Waarschuwingslamp portier (evt. te plaatsen indien je nu een rode reflector hebt) 8D0 947 411 4x

    Stekker voetruimteverlichting, waarschuwingslampjes & instapverlichting: 893 971 632 12x
    reparatieleiding voor voetruimte en instapverlichting: 000 979 021 12 setjes (geloof dat deze per 5 verpakt zijn.)

    Voordat je begint zou ik ook even zoeken op Duitse forums. Hou er rekening mee dat als je alles nieuw aanschaft je makkelijk 200 euro (en meer) kwijt bent aan bovenstaande onderdelen. Daarnaast moet je kijken welke comfortmodule je in je auto hebt ivm aansturen voetruimteverlichting. Je hebt kans dat je alle kabels nog zelf moet trekken indien er nog geen voorbereidingen zijn.


  6. #6
    PETERAUDIA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    en op etka geeft de voetenruimte verlichting het zelfde onderdeelnummer aan als instapverlichting 3b0947415b

    hoop dat je er wat aan heb
    AUDI A4 2.0 TFSI S LINE
    AUDI : BLIJFT EEN HOBBY

  7. #7
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Onderdeelnummers van de portiergrepen zijn de juiste en kosten nieuw ca. € 160 met btw. Je moet je kabelboom aanpassen. 2 draden voor de instapverlichting en 1 voor ambienteverlichting komen er bij. De voetenverlichting (heb ik nog niet gedaan) kun je beter op de comfortmodule aansluiten en dan inleren of je moet die ook op de kabelboom van de portieren aansluiten.

    Ik heb deze inbouw ook gedaan. Kijk maar in mijn showroom topic:

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...6-4f-mfsw.html


    Voor de voetenverlichting kun je hier kijken:

    http://www.a4-freunde.de/faq/fussraumbeleuchtung.shtml

    Er was een betere how-to. Ik zoek die even voor je op.

  8. Ad
  9. #8
    PETERAUDIA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ivo2601 Bekijk Berichten
    Voetruimteverlichting voren : 3B0 947 415B 2x
    Voetruimteverlichting achter: 8E0 947 101 2x
    houder voor voetruimteverlichting achter: 8E0 947 113 (A) 2x

    Instapverlichting (portier beneden): 3B0 947 415B 4x
    Waarschuwingslamp portier (evt. te plaatsen indien je nu een rode reflector hebt) 8D0 947 411 4x

    Stekker voetruimteverlichting, waarschuwingslampjes & instapverlichting: 893 971 632 12x
    reparatieleiding voor voetruimte en instapverlichting: 000 979 021 12 setjes (geloof dat deze per 5 verpakt zijn.)

    Voordat je begint zou ik ook even zoeken op Duitse forums. Hou er rekening mee dat als je alles nieuw aanschaft je makkelijk 200 euro (en meer) kwijt bent aan bovenstaande onderdelen. Daarnaast moet je kijken welke comfortmodule je in je auto hebt ivm aansturen voetruimteverlichting. Je hebt kans dat je alle kabels nog zelf moet trekken indien er nog geen voorbereidingen zijn.
    ha ha was te laat
    AUDI A4 2.0 TFSI S LINE
    AUDI : BLIJFT EEN HOBBY

  10. #9
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Ik heb trouwens nog een set kabelboom te koop. Je kunt daarmee aan de slag. Als het niet lukt (zou niet weten waarom niet) dan heb je je originele kabelboom nog.
    Ik heb ook de gewone portiergrepen te koop. Die kun je eventueel aanpassen. Peeet heeft het ook gedaan in zijn B8.

    Kijk maar

  11. #10

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Peeet heeft het ook gedaan in zijn B8.

    Kijk maar
    Klopt: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1091556

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #11
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Heren,

    Allen hartstikke bedankt! Ik zal eens kijken of ik iets via Coen Donkers kan regelen en op internet iets kan vinden, want zo te horen zijn ze aardig prijzig bij de dealer.

    Super!

    Gr. Darkrider

  13. #12
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peteraudia4 Bekijk Berichten
    en op etka geeft de voetenruimte verlichting het zelfde onderdeelnummer aan als instapverlichting 3b0947415b

    hoop dat je er wat aan heb
    Maar dit betekent dus gewoon dat ik dan totaal 6x van OEM nummer: 3b0647415b moet hebben (4 voor onder de portieren en 2 voor onder de voetenruimte voor)!

    Klopt dit? iemand die dit al in heeft zitten?

    Gr.

  14. #13
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Ik heb trouwens nog een set kabelboom te koop. Je kunt daarmee aan de slag. Als het niet lukt (zou niet weten waarom niet) dan heb je je originele kabelboom nog.
    Ik heb ook de gewone portiergrepen te koop. Die kun je eventueel aanpassen. Peeet heeft het ook gedaan in zijn B8.

    Kijk maar
    Beste A4FSI,

    Set kabelboom voor?

    Is dit toevallig de kabelboom waar IVO2601 over had: Stekker voetruimteverlichting, waarschuwingslampjes & instapverlichting: 893 971 632 ??

    Gr.

  15. #14
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ivo2601 Bekijk Berichten
    Stekker voetruimteverlichting, waarschuwingslampjes & instapverlichting: 893 971 632 12x
    Is deze stekker een 'set'? ik bedoel waar dient nummer: 893 971 632 voor? Of is deze nodig als niets is voorbereid voor voetenruimte verlichting en instapverlichting? De waarschuwingslampjes heb ik al op zitten en deze werken ook goed, verder heb ik ook onder de deurpanelen gekeken en hierin zie ik ook dat voor de instapverlichting de plek al erin zit enkel niet uit is gehaald.

    Gr.

    Gr.

  16. #15
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    En als laatste om niet te vergeten, waar zijn deze onderdelen te verkrijgen buiten dealer om? Ebay kon ik niet wat hierover vinden (niet in duitse ebay als ned.)!

    Ik heb audiwereld al een mail verstuurd en ook coen donkers, alleen zei coen donkers dat zij niet goedkoper zijn als de dealer m.b.t. deze onderdelen!

    Gr.

  17. #16
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Ik ben op dit moment bezig om de verlichting in alle deuren (onder wit, achter rood en omgevingsverlichting in buitenspiegels) aan te leggen en ga ook proberen om de B8 binnengreepverlichting werkend te maken in de standaard B7 grepen. De achterportieren heb ik al zover mogelijk bedraad.

    Voetruimteverlichting ga ik aansluiten wanneer de deuren eenmaal klaar zijn. Onderdelen hiervoor zijn al gemonteerd en moet alleen nog even op de 16 polige connector wachten die op de comfortmodule zit.

    Als lampjes heb ik voor zowel onderzijde deuren (4x) en voetruimteverlichting (4x) dezelfde lampjes gebruikt. Deze zijn al voorzien van een led. Connectors en repairkabels komen allemaal bij de dealer vandaan. Onderdeelnummers heb ik nu even niet bij de hand.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  18. #17
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    De stekkers waar ivo2601 het over heeft zijn hoogstwaarschijnlijk de behuizingen welke je in de lampjes prikt. Hierin monteer je de bedrading (repair-wires) welke je uiteindelijk weer aansluit op het betreffende stuurapparaat. Ik zal de door mij gebruikte onderdeelnummers vanavond wel even toevoegen.

    Wat betreft de deuren:
    Als je de rode lampjes achterin de deuren al hebt kun je de witte lampjes aan de onderkant aftakken van de bedrading die naar de rode lampjes gaat. Geen codering voor nodig als de rode lampjes het al doen.

    Voetruimteverlichting:
    Lampjes onder dashboardkastje en bij de pedalen zitten er zo in. Volgens mij waren hier de gaten al (grotendeels) voorgestanst. Lampjes voor achterpassagiers komen aan de onderzijde van de voorstoelen met een plastic plaatje wat je op het frame klikt. Bedrading moet je geheel zelf aanleggen naar de comfortmodule onder de bestuurdersstoel en naar de zekeringkast. Van te voren moet je even controleren met Vagcom of je stuurapparaat deze functie wel ondersteund. Als hij dit niet ondersteund kun je ze alle 4 tegelijk aan laten gaan met de verlichting die in de dakunit zit. Niet origineel maar het werkt wel.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    bijgaand een foto v.d. stekker voor de voetruimteverlichting, waarschuwingslampjes & instapverlichting: 893 971 632.
    Er was bij mij helaas niks voorbereid. Ik had dus voor de voetruimteverlichting voor en achter (4) + instapverlichting voor en achter (4) + waarschuwingslampjes voor en achter (4) totaal 12 stekkers nodig.
    In deze stekkers klik je de reparatieleidingen. Onderdeelnummer hiervan is volgens mij 000 979 021 wellicht kan iemand op het forum dit bevestigen.

    Als je reeds een kabelboom hebt liggen met stekkers kun je volstaan met de lampjes. Heb zelf naderhand voor het bestuurdersportier een nieuwe uitgebreide kabelboom besteld aangezien ik ook oem alarm heb geinstalleerd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  20. #19
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ivo2601 Bekijk Berichten
    bijgaand een foto v.d. stekker voor de voetruimteverlichting, waarschuwingslampjes & instapverlichting: 893 971 632.
    Er was bij mij helaas niks voorbereid. Ik had dus voor de voetruimteverlichting voor en achter (4) + instapverlichting voor en achter (4) + waarschuwingslampjes voor en achter (4) totaal 12 stekkers nodig.
    In deze stekkers klik je de reparatieleidingen. Onderdeelnummer hiervan is volgens mij 000 979 021 wellicht kan iemand op het forum dit bevestigen.

    Als je reeds een kabelboom hebt liggen met stekkers kun je volstaan met de lampjes. Heb zelf naderhand voor het bestuurdersportier een nieuwe uitgebreide kabelboom besteld aangezien ik ook oem alarm heb geinstalleerd.
    Ik heb via audiwereld, de nodige lampjes (4 portierverlichtingen, voor en achter voetenruimte verlichtingen) bestelt en ga als deze binnen zijn, mijn deurpanelen eruit halen. Dan ga ik kijken of mijn audi voor is bereid en ik dus alleen met deze lampen alles kan aansluiten. Anders koop deze stekker wel van je over, ik heb er dan totaal 8 stuks nodig. Maar nu ik wel de waarschuwingslampen in de deuren heb, hoop ik dat ik de voorbereiding wel heb met de stekkers, anders kan ik zelf ook de nodige bedrading zonder stekkers trekken vanuit de waarschuwingslampen van de deuren???

    Gr.

  21. #20
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambiente interieurverlichting

    Sorry voor mijn late reaktie maar ik kon het topic niet meer terug vinden.

    Wat betreft de instapverlichting zou het mooi zijn als de stekkertjes al in de deuren liggen maar ik zou er niet op rekenen. De bedrading hiervoor is gelukkig heel eenvoudig.

    Wat betreft de voetruimteverlichting: Na controle bleek dat op mijn comfort module de desbetreffende connector helemaal niet gebruikt is (en er dus niet opzit). Deze connector heb ik zojuist binnen gekregen incl. repair kabels. Ik moet nog even controleren of hij past maar daarvoor moet de voorstoel er weer uit. Dit zal ik in het weekeind gaan doen.
    Vergeet niet om voor de voetruimten van de achtgerpassagiers ook de montageplaatjes te bestellen. Maakt de/montage van die 2 lampjes onder je stoelen een stuk makkelijker.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •