Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 1.8 Turbo S-Line te stug, graag advies andere veren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1.8 Turbo S-Line te stug, graag advies andere veren

    Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met mijn probleem.
    eerder had ik advies gevraagd over de velgen en banden maat,de bedoeling was dat de auto
    met kleine velgen ietjes confortabeler zou zijn,maar helaas met de kleine maat 205-55-16 is niks veranderd.
    ik heb dus kort geleden een A4 1.8 Turbo S-Line van 2003 gekocht,eigenlijk er is niks miss mee met de auto
    maar probleem light aan mij,omdat ik eerder nooit een verlaagde auto heb gereden (en dus deze auto eerst alleen
    in een gladde mooie weg proef gereden en gekocht heb) vind ik de auto zooooo stug,echt het voelt stug als steen.
    dus wat confort betreft 0,0. Auto heeft 186.000 km gereden,eerst dacht ik dat de schokbrekers zijn misschien
    aan het vervangen toe,en daarom voelt het zo stug,eerst naar de dealer gegaan en laten alles grondig controleren.
    Het blijk dat die auto originele (rode) S-Line verlagingsset heeft en die zijn nog heel goed,dus niks miss me met
    veren en schokbrekers.ik heb mijn probleem aan delaer verteld en gevraagd wat voor opties ik heb,zo dat ik kan de auto beetje
    confortabeler kan maken, maar dealer zei dat er geen optie aanwezig is,omdat dit model fabrieks af S-Line uitgevoert
    is kon geen een andere veren en schokbrekers kan gemonteerd worden,allen de zelfde originele rode schokbrekers
    maar die hoeven niet vervangen worden omdat ze net zo goed zijn als nieuw.Dit uitleg van de dealer kwam niet echt
    geloofwaardig,hoe zo kan geen een andere veren-schokbrekers zullen op deze auto passen ??

    Mijn bedoeling is niet compleet een andere heel hoog staande auto maken van mijn auto,maar wil heel graag beetje meer confort.
    Als ik dit van tevoren wist dat S-Line zo extreem stug voelt,had ik deze auto echt niet gekocht,maar het is te laat.Ik weet dat
    sommige forum leden zullen mijn verhaal raar vinden,omdat meeste mensen verlaagde auto wil hebben,of ze kopen graag S-Line
    omdat die fabrieks af verlaagd is,maar voor mij is precies anders om en wil graag meer confort,ik weet dat het raar klinkt maar dit
    is een keer de situatie.
    Gezien dat ik mijn alle spaar geld aan deze auto gegeven heb,en daarna nog paar andere kosten gemaakt heb,kan ik helaas de echte dure
    opties voor meer confort niet meer aan.Ik wil graag jullie advies horen wat ik kan doen,een betaalbare goede veren en schokbrekers
    die bij deze auto passen en confortabeler voelen(zonder dat die auto te hoog staat of rare balans krijgt,of gevaarlijke rij gedrag krijgt)
    ik rij meestal rustig,dus geen gekke acties :-)
    Misschien iemand die passende veren-schokbrekers hebben liggen(wil wel overkopen) of iemand die in overijssel-gelderland woont
    en verstand heeft van vervangen van veren-schokbrekers (hobby garage of in die richting) ik zoek dus echt iemand die mij kan helpen met dit probleem
    elke keer als ik met de auto binnen stad rijd en de stugheid voelt,denk ik meteen toch snel deze auto verkopen,maar andere kant vind ik
    de auto echt mooie en rijd echt fijn.Ik weet als ik zou nu verkopen of ruilen,gaa ik huilen van de bedrag wat ik terug krijg( gezien dat ik die auto all
    paar weken in me bezit heb)

    ik hoop bij deze iemand kan mij helpen
    alvast heel erg bedank.
    m.v.g
    Laatst gewijzigd door zoram; 08-03-12 om 11:42.

  2. #2

    Standaard Re: 1.8 Turbo S-Line 2003 (B6) TE STUG (veren-schokbrekers vervangen)

    Dit klinkt niet zo raar hoor Je vind het S-Line onderstel gewoon te hard.

    Het je nu zwarte of rode veren op je A4 (kon dat niet opmaken uit je verhaal)? De schokdempers zijn meestal rood van een S-Line onderstel, maar de veren moeten gewoon zwart zijn (correct me if I'm wrong). Indien je veren een andere kleur dan zwart hebben zijn dit waarschijnlijk geen originele veren.

    Verder kan je gewoon een normale verenset (dus geen S-Line) van een 1.8 Turbo (laten) monteren, dat past er zo op, de dealer had waarschijnlijk geen zin in het "uitzoekwerk". Wel even opletten of het een Quattro is of niet.

    Als jij hier een advertentie zet op de Audiforum marktplaats, misschien wil een andere B6 eigenaar wel met je ruilen?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 Turbo S-Line 2003 (B6) TE STUG (veren-schokbrekers vervangen)

    Ik heb u een privébericht gestuurd

  4. #4
    PETERAUDIA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 Turbo S-Line 2003 (B6) TE STUG (veren-schokbrekers vervangen)

    ik heb nog een settje liggen van
    audi a4 b6 8e 1.8t 2001 (geen quartro)
    AUDI A4 2.0 TFSI S LINE
    AUDI : BLIJFT EEN HOBBY

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 Turbo S-Line 2003 (B6) TE STUG (veren-schokbrekers vervangen)

    Is iemand bekend met het gegeven dat een S-line uitgevoerde A4 (B6) andere draagarmen heeft dan een standaard (niet S-line) A4? Hierdoor zouden standaard (niet S-line) veren en/of schokdempers niet passen onder een S-line A4?


  6. #6

    Standaard Re: 1.8 Turbo S-Line 2003 (B6) TE STUG (veren-schokbrekers vervangen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bezlangeveld Bekijk Berichten
    Is iemand bekend met het gegeven dat een S-line uitgevoerde A4 (B6) andere draagarmen heeft dan een standaard (niet S-line) A4? Hierdoor zouden standaard (niet S-line) veren en/of schokdempers niet passen onder een S-line A4?
    Hoe kom je hierbij? Geen schokdemper fabrikant maakt hier onderscheid tussen. S-line of geen S-Line, draagarmen zijn gelijk.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 Turbo S-Line 2003 (B6) TE STUG (veren-schokbrekers vervangen)

    ik snap er niks van
    volgens de dealer heeft S-Line totaal andere (sport) onderstel,dus andere draagarmen e.z.v
    en daardoor zal een standart veren-schokbrekers van een andere A4-B6 niet onder de S-Line uitgevoorde
    A4 passen.En zogenaamd weet de dealer 100 procent zeker ???

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1.8 Turbo S-Line 2003 (B6) TE STUG (veren-schokbrekers vervangen)

    Joh, nou.. dan zullen H&R, Eibach, Koni, Bilstein, KW, Sachs, Boge en de rest van de fabrikanten wel een hoop garantie claims hebben omdat hun dempers niet passen op s-line modellen Zij maken hier namelijk geen onderscheid tussen. Check hun catalogi en TUV dokumenten maar.

    Bijv. Eibach:
    http://web2.carparts-cat.com/default...1&30=5&31=4731
    Maakt alleen onderscheid tussen de maximum aslasten, voor de rest niet.

    Maar even serieus, de dealer zit er naast. Misschien dat de draagarm voor een s-line onderstel een ander onderdeel nummer heeft in hun systeem, terwijl dit deel identiek kan zijn qua hoofdmaten. Dit gebeurd wel vaker. Wat is er dan specifiek anders aan volgens de dealer? Is dit niet een ETKA held zonder ooit twee draagarmen in z'n handen gehad te hebben?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 1.8 Turbo S-Line te stug, graag advies andere veren

    Vandaag al mijn schokbrekers laten vervangen voor “standaard” Monroes zonder problemen. Zelf vond ik het S-line onderstel ook te stug en was het na 4 jaar wel zat 😉
    Laatst gewijzigd door Horza; 15-11-19 om 12:26.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •