Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1,9 tdi houdt soms in bij hoge toeren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1,9 tdi houdt soms in bij hoge toeren

    goeden avond

    heb een audi 1,9 tdi 130 pk
    het gebeurt niet altijd maar soms als ik de snel weg op ga, geef ik even gas houd de motor in zodra ik de contact sleuten uit en aan zet tijdens het rijden dan gaat de probleem weer weg doet de auto weer normaal.
    weten julle mischien wat het is
    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard re: 1,9 tdi houdt soms in bij hoge toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cengizkhan Bekijk Berichten
    goeden avond

    heb een audi 1,9 tdi 130 pk
    het gebeurt niet altijd maar soms als ik de snel weg op ga, geef ik even gas houd de motor in zodra ik de contact sleuten uit en aan zet tijdens het rijden dan gaat de probleem weer weg doet de auto weer normaal.
    weten julle mischien wat het is
    alvast bedankt
    Dat klinkt alsof je motor in noodloop gaat. In noodloop wordt de werking van de turbo uitgezet en heeft de 1.9 TDI dus net zoveel pk's als een 1.9 SDI. Je haalt dan nog zo'n 120 km/h schat ik en dan houdt het op.
    Een noodloop kun je resetten door de auto van contact te halen.

    De oorzaken van een noodloop kunnen er een aantal zijn. Meest waarschijnlijk zijn:
    1. Drukverlies na de turbo.
    2. Een lekke vacuumkabel. (Dit heb ik ook gehad, een marter vondt die kabel lekker om aan te knabbelen.)

    Het beste kun je je auto even uit laten lezen, of op het forum zoeken op 'Druktesten'.

    Veel succes!
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Smile Re: 1,9 tdi houdt soms in bij hoge toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VagOrBust Bekijk Berichten
    Dat klinkt alsof je motor in noodloop gaat. In noodloop wordt de werking van de turbo uitgezet en heeft de 1.9 TDI dus net zoveel pk's als een 1.9 SDI. Je haalt dan nog zo'n 120 km/h schat ik en dan houdt het op.
    Een noodloop kun je resetten door de auto van contact te halen.

    De oorzaken van een noodloop kunnen er een aantal zijn. Meest waarschijnlijk zijn:
    1. Drukverlies na de turbo.
    2. Een lekke vacuumkabel. (Dit heb ik ook gehad, een marter vondt die kabel lekker om aan te knabbelen.)

    Het beste kun je je auto even uit laten lezen, of op het forum zoeken op 'Druktesten'.

    Veel succes!

    Dankje nou weet ik tenminste waar het over gaat voor dat ik hem laat uitlezen, zaterdag laat ik hem uitlezen.

    bedankt voorde info

  4. #4

    Standaard Re: 1,9 tdi houdt soms in bij hoge toeren

    Geen probleem!
    Mocht het nou geen noodloop zijn, laat het ons (het forum) dan even weten, dan leren we weer wat.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •