mijn B5 1.9 TDI (AFN blok) 515.000, net kleine service beurt gehad, komende woensdag naar de Oostenrijkse sneeuw....
Afdrukvoorbeeld
mijn B5 1.9 TDI (AFN blok) 515.000, net kleine service beurt gehad, komende woensdag naar de Oostenrijkse sneeuw....
A4 B6, 1.9tdi 96kw uit 2004, gekocht op 210dkm inmiddels ruim 360dkm en rijd er dagelijks probleemloos mee. Geen noemenswaardige reparaties gehad buiten regulier onderhoud en distributiesnaar/ multiriem en zelf de ruitenwissermechaniek en bekerhouder een paar keer :) vervangen. Wel wat kleine storingen (esp-lichtje gaat te pas en onpas branden) en de dakraam schakelaar hapert. Voor de rest een erg fijne auto.
A4 B5, 1.9 TDI (ATJ blok) 307.000, Quattro Avant 6-bak. Recent groot onderhoud waaronder distributie, waterpomp etc.
Olieverbruik is momenteel 1 liter op 12000km. Rijd er dagelijks mee, goed voor nog een paar ton zou ik zeggen.
Hallo
Ik heb een Audi 2.5 TDI(163pk) en heb momenteel 271.000 op de teller
Rijd uitstekend - geen olie verbruik.
gaan voorlopig rustig verder
A4 Avant, 2002, 130 pk -- 160 pk sinds 80.000 km. Nu 340.000 km. Gekocht bij 176.000 km uit de lease. Normaal onderhoud tot zover
(bij 176.000 km turbo verv., overboost bleef hangen).
Nagenoeg geen olie verbruik ( 0,5l op 10.000), loopt goed en rijd super. ( wel even afkloppen !!!!)
Wel reeds lange tijd de EGR afgedopt.
B6 2003, 234.000, gekocht bij 213.000, alleen ruitenwissermotortje vervangen + thermostaat (beiden nog in de garantie). gr v Niels
b6 2003,1.9tdi. 208k hier. Vorigjaar gekocht bij 164k. Thermostaat is defect en heb de remslangen+distributie vervangen. Ook een afgebroken schanier en een kapot slotje gehad van het dashboardkastje. Verder geen kosten gehad buiten standaard onderhoud.
ik klop ook eerst even af...
1.9 tdi 110 ps - 1998 - simple automaat
ik ben 2e eigenaar - gekocht in 2005 bij 180dkm - nu 390dkm
reparaties in 7 jaar tijd:
(draagarmen waren al gedaan bij 1e eigenaar)
-homokineet/ wiellager (links en rechts voor)
-schokdempers achter
-remkabelhoes
-en nu sinds kort aan de beurt een nieuw (gebruikte) dieselpomp
hoe sterk is de audi? ik heb blunders gemaakt terwijl ik hem heb en de audi heeft ze overleeft:
blunder 1 'olie' : olielampje begon te knipperen - ik dacht betekend oliewissel is nodig (km stand zat in de buurt dat t weer nodig was zoals op kaartje geschreven door mijn garagehouder aan. wegens weinig tijd nog een poosje doorgereden. toen begon het verbrand te ruiken in de audi als ik ging rijden. dat ging op een gegeven moment over. paar weken later toch weer terug. toen checkte ik eens de oliestand - - uitgedroogd - - lampje was dus geen oliewissel maar olietekort .. toch heeft 3 wken zonder olie rijden tot nu toe geen gevolgen. de tdi snort als een gelukkige kater bij de haard
blunder 2 '100 km/u op 3 wielen' : winter 2010 kwam er een raar geluid vanuit de voorkant bij het rijden. klonk alsof het vh wiel kwam. ik dacht gelijk ' weer een wiellager', dat had ik nl al eens gehad. was niet in de buurt van thuis en kwam kangs vreemde garage, die zeiden ja, waarschijlijk wiellager. kan je nog wel even mee doorrijden. vreemde was dat t niet specifiek in bochten geluid kwam. meer bij rechtdoor. Elke dag klonk t geluid harder. Op een mooie winterse ochtend op weg naar werk rij ik op de snelweg - - opeens begint het geluid zeer hard te tikken/ ratelen - ik kijk uit mijn linkerzijruit - - en zie stukjes auto !!! (bizar) vanaf de voorkant de lucht in springen - - als 1e druk ik de alarmlichten in (het was druk op de weg) - - ik zie dat ze allemaal achter mij stoppen - - dan druk ik de rem in (ik reed circa 120km/u op de linkerbaan) - - op dat moment schiet mijn linkervoorwiel naar voren van mij weg (hee dat is mijn wiel ??) - - ik rij nu circa 100 km/u op 3 wielen !!! - - ik stop met remmen en stuur naar de vluchtstrook (ja het kan dus op 3 wielen) - - dan langzaam remmen - - bij circa 80 km/u valt de audi linksvoor op het staal vd ophanging - - de audi glijdt nu nog circa 50 meter over het asvalt - - vonken vliegen door de lucht - - en komt tot stilstand - - ik pak mijn mobiel en bel de afdelingssecretaresse of ze mijn afspraak van 10:00 wil cancellen. :) de wegenwacht gebeld, ze komen eraan - - een vriendelijke automobilist komt aangelopen met mijn wiel bij zich (relaxed had ie even opgehaald) - - ik vraag hem of ie ook de wielbouten bij zich heeft :) - auto naar de audi dealer : 'total los meneer, mag u niet meer in rijden' - - auto bij mijn garagehouder gebracht - - circa 500 euro voor montage + nieuw metalen deel vd ophanging (bij de oude was circa 3 cm staal weggesleten) - - lessons learned: geld sparen door zelf winterbanden/wielen te monteren loont zich niet als je bouten niet stevig aandraaid :) De audi heeft van dit ongeluk verder nooit kuren getoond
Blunder 3 ' even voorsorteren': sta stil voor het stoplicht maar op verkeerde baan. de baan naast mij heeft nog een plkje helemaal vooraan. daar zet ik hem een beetje scheef erin/neer. het licht gaat op groen maar dat zie ik niet. ik hoor wel wat : de vrachtauto achter mij rijd met 5 km/u in de zijkant van mij audi. had me niet gezien :) 2 deuren linkerzijde total los, echter de stijl is nog helemaal in tact. met kapotte deuren naar duitsland. de sloop daar ter plekker demonteer ik mijn deuren en 'haal het blik(blech) vh frame van de deuren' en monteer het nieuwe blik(het blech) 400 euro voor 2 deuren er weer op. stekkers weer aan sluiten - - en alles doet weer perfect.
Blunder 4 ' even de binnenspiegel afstellen' - mijn zoontje had de binnenspiegel eraf getrokken. zit een raar steeltje met balletje erop dat in een holletje moet ? ik druk hem er even in -- gaat niet - - harder drukken - - nog niet - - hamer erbij - - oeps ruit aan gort . ebay 90 euro nieuwe ruit inklusief montage in duitsland en weer door. overigens best een fijn ding om te hebben bij een hoge km stand is een nieuwe ruit - alsof je bril gepoets is .
beste auto die ik ooit kocht heb en zal hebben - - uitgezocht + nog steeds op de weg met dank aan dit forum en mijn zeer pragmatische garagehouder
oeps zie dat het b6 forum is, mijne is een b5.
bij mij nu 328.352 op teller
bij 135.345 nieuwe distributieriem cpl op gegaan
bij 288.756 nieuwe turbo slang ( kleine dikke) op gezet
bij 309.212 nieuwe distributieriem cpl op gegaan
bij 315.512 nieuwe Bosch accu S4 erin gezet
voor de rest ong elke 40 a 50.000 nieuwe michelin banden rondom 225x45x18 sport 3
zn longlife beurten op tijd en verder eigenlijk geen noemenswaardige gebreken!!
Heb m gekocht met 138.531 op teller in 11-2007
Tot op heden rijdt hij nog steeds als zonnetje
Thuis staat nog een Audi A4 B5 Avant 1.9 Tdi met 430K+ kilometers, dat motortje is echt niet stuk te krijgen...
336xxx km....enkel cardanassen (waren aan de binnenkant gescheurd, van te laag rijden) veranderd.
Heb die gekocht op 296xxx hahahaha sterke auto's jong!
Mijn A3 1.9 tdi net over de 3 ton gegaan!
http://www.vaginfo.nl/img/a3-300000.jpg
Ik had op mijn vorige auto een Golf 3 TDI AFN (110 pk) 416000 km toen ik hem twee weken geleden heb ingeruild voor de Audi. De golf had nog de originele uitlaat, koppeling, bak, turbo etc. Zeer betrouwbare auto.
De audi staat nu op 249.000 km. Per jaar rij ik tussen 40.000 en 50.000 km dus ik weet snel genoeg of die even betrouwbaar is.
A4 1.9 tdi 182PK AVF bj. 2003 305000 km en geen problemen met de motor
Mijn ex B5 1.9TDI AFN (110pk) gekocht bij 303.000, gechipt bij 321.000 naar 140pk, weggedaan bij 330.000 en de nieuwe eigenaar (isaac) heeft er net 350.000 van gemaakt :D
Bijlage 150786
Bij mij a4 avant 2003 305.000 km hij rijdt nog steeds prima,maar helaas moet ik binnenkort afscheid nemen,ik ga verhuizen naar buitenland.Ik zal hem missen :(
Heb een a4 b6 1.9 105 pk tdi met 310.000 geen rook helemaal niks en rijd perfect!
250 000km en rijdt als nieuw (gekocht bij 34000 km). Het is enkel lastig om een deftige mechanicien te vinden, vandaar dat ik nu alles (muv distributie) zelf doe. En niet eens zo moeilijk.
433.000km, A4 b6 1.9tdi bj.2003, gekocht in 2010 met 150k op de teller. Enige issue in 10 jaar was dat er een scheur in de relaisbak was gekomen na vervangen van ruitewissermotor. Vervolgens smeltwater in bak gekomen en sluiting in brandstofpomp-relais. Enige keer dat ik van snelweg afgesleept moest worden. Zie er tegenop afscheid te moeten nemen als ik straks nergens meer de stad in mag ;-(