Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Hendel achterbank vervangen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Hendel achterbank vervangen?

    hey iedereen,

    ik zit al een tijdje met het volgende probleem.. (weeral)

    1 van de hendels voor mijn achterbank plat te leggen is afgebroken (smal gedeelte)

    normaal niet echt een grote ramp omdat deze nooit veel plat gelegd moet worden maar indien nodig kan ik dit dus niet doen

    nu is mijn vraag of je dit apart kan bestellen bij audi of is dit niet mogelijk?
    en hoe krijg je dit gedemonteerd?

    het gaat dus over een a4 b6 avant van 2004 met lederen zetels..

    thanks op voorhand

  2. #2
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard re: Hendel achterbank vervangen?

    kan je er zo uitschroeven
    ik dacht 1 schroef

  3. #3
    Aaron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    55
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Hendel achterbank vervangen?

    Zijn 2 schroefjes, eentje van boven bij het hendeltje en eentje waar hij in valt.
    Vervolgens is het gehele plastic kapje er gewoon naar boven uit te tillen.

    Maar je zit wel met het probleem dat je niet bij het schroefje aan de zijkant kan..
    Een onderdeel-nummer zou ik niet weten.

  4. #4

    Standaard re: Hendel achterbank vervangen?

    Beste Heren, Is het probleem met de achterbank al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.. bank kan niet meer plat omdat de hendel is afgebroken..
    Hoe los ik dit op?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Hendel achterbank vervangen?

    ik heb nog geen tijd gehad om het te repareren dus bij mij nog niet opgelost


  6. #6

    Standaard re: Hendel achterbank vervangen?

    Ik heb hem gefixed. Een losse knop uit een andere audi gehaald, erop gedrukt en voila. succes

  7. #7
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard re: Hendel achterbank vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swks Bekijk Berichten
    Ik heb hem gefixed. Een losse knop uit een andere audi gehaald, erop gedrukt en voila. succes
    kijk het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat
    goei werk heeft tijd nodig zeggen ze altijd

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Hendel achterbank vervangen?

    Een afgebroken handel zorgt voor een vastzittende rugleuning. Dubbel pech als je dat links gebeurt met de afdekking gemonteerd. De hele rugleuning is dan gegijzeld door dat stomme handeltje! Echter, vanuit de bagageruimte kun je de vergrendeling losmaken door een palletje naar boven te duwen. Je vindt het in de uitsparing in de hard-kunststof kap op de bovenhoek van je vastzittende rugleuning. Dit palletje heeft de vorm van een schroevendraaierpunt in horizontale positie. Eénmaal los laat zich de kunststof kap losnemen en kan het palletje ook bovenlangs (gewoon met een vinger) omhoog geduwd worden om de rugleuning(-en) te ontgrendelen.
    Een nieuw handeltje kun je alleen kopen als compleet hoekstuk en ist verdamt Teuer! Met een handig gebogen ijzerdraadje, ik nam een klerenhanger, un je iets improviseren wat ook door je partner bedient kan worden... Succes!

  10. #9

    Standaard re: Hendel achterbank vervangen?

    Het topic is al op leeftijd maar aangezien ik nu tegen dit probleem op liep even een handige aanvulling. Ik wist eerst het palletje niet goed te vinden omdat je, als de rolhoes nog in je Avant zit, de kleine opening bijna niet kan zien. Je moet echt op je buik in de kofferbak liggen, onder de rolhoes doorkijken en dan heb je een kleine opening in het slot mechanisme achterin de leuning waarbij je het palletje omhoog kan duwen met een lange schroevendraaier. Ter verduidelijking een foto van het bewuste palletje. Deze foto miste ik dus om direct te kunnen beoordelen om welk palletje het precies ging.



    Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  11. #10
    tothepiano's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    52
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hendel achterbank vervangen?

    Vandaag zelfde probleem gehad met de rolhoes nog aan de achterbank. Ik bezit een avant b6 uit 2001. idd op je rug de kofferbak in. bij mij kreeg ik de bank aan de bestuurderszijde niet meer los. Hendel defect. Dus op mijn rug die hoek in en lampje bij schijnen naar boven. Daar vind je in de bank bovenin de hoek een opening. Verder zie je helemaal niets. Met een schroevendraaier in de opening op gevoel iets opzij proberen te drukken en tegelijkertijd met je schouder tegen de achterbank drukken. Na even wrikken raakte ik het goede onderdeel en kwam de bank los. pfieuwwww.. Maar... het kan!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •