Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 75

Onderwerp: (DIY) projectors koplamp vervangen

  1. #21
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    ik heb gewoon compleet nieuwe koplampen gekocht, ben van het gemak...

    maar ziet er goed uit zo
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  2. #22
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Ik zag die "retroquick" set ook op internet, nou vraag ik me af of die ook passen in een A3 8L facelift, want het zicht in mijn auto is om van te huilen! haha

  3. #23
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Probeer eerst es je lenzen schoon te maken.....wedden dat je geen andere lampen hoeft...

    Staan zat how-to's op internet..

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Als je lenzen vies zijn dan zal schoonmaken je wat meer lichtopbrengst opleveren, maar niet breder of bi-xenon wat wel het geval is met de projectors.
    Als ik jou was dan zou ik je lenzen eerst schoonmaken en dan meteen je projector even op de foto zetten en de bevestigingspunten afstand opmeten, dan kun je er snel genoeg achter komen of het wel of niet zou passen. Wel een aardige kans dat het past want het modeljaar is min of meer hetzelfde van de B6 en 8L facelift.

  5. #25

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    @Marc R
    jij hebt nu al meerdere keren je standpunt duidelijk gemaakt..
    nogmaals het lichtbeeld is breder en het licht komt VEEL lager dus meer licht op het wegdek en meer licht om je heen...
    dat red je niet met een poetsdoekje...

    ok nu nog wat verdere toelichting bij aanschaf was 1 koplamp net vervangen omdat die niet meer door de keuring kwam...
    dus nieuwe lens nieuwe spiegel...veel licht op het wegdek met xenon NEEN!(het verschil met xenon en halogeen qua lichtsterkte mag wel duidelijk zijn)

    en bixenon, niet die goedkope met een halogeenlampje naast de xenonlamp, neey echt een metalen plaatje wat wegvouwt!
    daarbij komt kijken dat de xenon projectors er degelijk uitzien, qua gewicht is de spiegel van de bixenon die ik ernu in heb zitten zwaarder en degelijker als de oorspronkelijke valeo spiegels!!
    Laatst gewijzigd door olddeath; 30-01-13 om 18:23.


  6. #26
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    Probeer eerst es je lenzen schoon te maken.....wedden dat je geen andere lampen hoeft...

    Staan zat how-to's op internet..

    Ja dat komt wel goed, alleen moet ik dan de bumper los halen etc..

    Ik ben sowieso toe aan nieuwe (xenon) lampen want de lampen die er nu inzitten zijn heel oud..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woeter Bekijk Berichten
    Als je lenzen vies zijn dan zal schoonmaken je wat meer lichtopbrengst opleveren, maar niet breder of bi-xenon wat wel het geval is met de projectors.
    Als ik jou was dan zou ik je lenzen eerst schoonmaken en dan meteen je projector even op de foto zetten en de bevestigingspunten afstand opmeten, dan kun je er snel genoeg achter komen of het wel of niet zou passen. Wel een aardige kans dat het past want het modeljaar is min of meer hetzelfde van de B6 en 8L facelift.
    Ja ik zag het een tijd terug al was ik ergens op een site gekomen waar ze van die Morimoto projectoren verkochten..
    Jammer trouwens dat jullie in dat pakket niet de optie hebben om 55w xenon te kiezen/kopen of alleen de aangepaste projectoren voor desbetreffende Audi.

    Want ik denk dat de meeste mensen die een Audi rijden met halogeen projectoren, al voorzien zijn van xenon.

    Wat ik dus probeer te zeggen is als het aangepaste setje voor de Audi los te koop was dan weet ik zeker dat je veel meer ervan verkoopt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olddeath Bekijk Berichten
    @Marc R
    jij hebt nu al meerdere keren je standpunt duidelijk gemaakt..
    nogmaals het lichtbeeld is breder en het licht komt VEEL lager dus meer licht op het wegdek en meer licht om je heen...
    dat red je niet met een poetsdoekje...

    ok nu nog wat verdere toelichting bij aanschaf was 1 koplamp net vervangen omdat die niet meer door de keuring kwam...
    dus nieuwe lens nieuwe spiegel...veel licht op het wegdek met xenon NEEN!(het verschil met xenon en halogeen qua lichtsterkte mag wel duidelijk zijn)

    en bixenon, niet die goedkope met een halogeenlampje naast de xenonlamp, neey echt een metalen plaatje wat wegvouwt!
    daarbij komt kijken dat de xenon projectors er degelijk uitzien, qua gewicht is de spiegel van de bixenon die ik ernu in heb zitten zwaarder en degelijker als de oorspronkelijke valeo spiegels!!
    Ik heb al een tijdje wat informatie vergaard over die bi xenon projectoren en ben eigenlijk al wel overtuigd, alleen hebben op dit moment andere dingen een hogere prioriteit.

    Maar kan ik om te beginnen de projectoren schoonmaken met van die vochtige brillendoekjes?
    Dus vanaf de kant waar het lampje ingaat..

  7. #27

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    vanaf die kant kom je er niet(goed) bij... er zit een cutoffshield tussen....

  8. Ad
  9. #28
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olddeath Bekijk Berichten
    @Marc R
    jij hebt nu al meerdere keren je standpunt duidelijk gemaakt..
    nogmaals het lichtbeeld is breder en het licht komt VEEL lager dus meer licht op het wegdek en meer licht om je heen...
    dat red je niet met een poetsdoekje...

    ok nu nog wat verdere toelichting bij aanschaf was 1 koplamp net vervangen omdat die niet meer door de keuring kwam...
    dus nieuwe lens nieuwe spiegel...veel licht op het wegdek met xenon NEEN!(het verschil met xenon en halogeen qua lichtsterkte mag wel duidelijk zijn)

    en bixenon, niet die goedkope met een halogeenlampje naast de xenonlamp, neey echt een metalen plaatje wat wegvouwt!
    daarbij komt kijken dat de xenon projectors er degelijk uitzien, qua gewicht is de spiegel van de bixenon die ik ernu in heb zitten zwaarder en degelijker als de oorspronkelijke valeo spiegels!!
    Wij hebben het over 2 verschillende dingen he...ik heb het over schoonmaken jij over een nieuwe reflector monteren.

    Ik geef alleen aan dat indien het mijn keuze zou zijn ik eerst eens ging schoonmaken..geeft dit niet dan kan je altijd nog je portemonnee leegschudden.

    Verders kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het lijkt alsof je je eigen produkt aaanprijst...no offence intended overigens.
    Laatst gewijzigd door Marc R; 30-01-13 om 19:19.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  10. #29

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    @Marc R

    lees de topic titel eens (DIY) projectors koplamp vervangen...


    dus niet iets met ???eigen product promoten??? maar ik maak een diy jij zegt er in eerste instantie schoonmaken kan ook al wat effect hebben maar ga er niet te ver in door als de titel iets zegt over vervangen...(zowat het halve topic gaat niet om de kern maar om het oppoetsen)
    als jij tevreden bent met het schoonmaken ben ik blij voor je, maar ik vond dat het met de oude projectors die overigens schoon waren te weinig licht had om mij veilig te voelen op 80kmph wegen(ik wil zien als er een beest oversteekt,zodat ik hem kan ontwijken door bijvoorbeeld te remmen en die kans krijg ik niet als ik weinig licht voor heb)

    ONTOPIC!

    heb nu een nieuwere koplamp voor rechts besteld dan kan ik mooi de projector weer even over gooien en nog even zorgen dat grootlicht iets verder omhoog gaat staan(staat nu iets te ver naar de grond)
    Laatst gewijzigd door olddeath; 30-01-13 om 22:38.

  11. #30
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Daar heb je gelijk in.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lunatic Bekijk Berichten
    Ja ik zag het een tijd terug al was ik ergens op een site gekomen waar ze van die Morimoto projectoren verkochten..
    Jammer trouwens dat jullie in dat pakket niet de optie hebben om 55w xenon te kiezen/kopen of alleen de aangepaste projectoren voor desbetreffende Audi.

    Want ik denk dat de meeste mensen die een Audi rijden met halogeen projectoren, al voorzien zijn van xenon.

    Wat ik dus probeer te zeggen is als het aangepaste setje voor de Audi los te koop was dan weet ik zeker dat je veel meer ervan verkoopt..
    55 Watt is wel mogelijk, maar dit wordt te heet en zal de projector op korte termijn verbranden. Die projector kit is ook zonder ballasten te koop voor als je zelf al xenon hebt, dan kun je je huidige ballasten blijven gebruiken.

  13. #32
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woeter Bekijk Berichten
    55 Watt is wel mogelijk, maar dit wordt te heet en zal de projector op korte termijn verbranden. Die projector kit is ook zonder ballasten te koop voor als je zelf al xenon hebt, dan kun je je huidige ballasten blijven gebruiken.
    Oké dat is duidelijk, mijn enige reden om naar 55w te gaan was eigenlijk alleen maar omdat ik met mijn huidige projector en xenon echt heel weinig zicht heb.

    Maar dat is mooi dat het ook zonder ballasten kan, de xenon pitjes krijg je er dan wel bij neem ik aan?
    En was dit al eerder een optie of is dit pas, want zie het nu net pas namelijk..

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Optie voor zonder ballasten is inderdaad pas toegevoegd.

    Ben er inmiddels achter dat deze kit helaas niet in de A3 past, gebruikt een compleet andere H1 projector met andere bevestigingspunten en de projector is ook niet uit de behuizing te halen zoals wel bij de A4 B6 het geval is.

  15. #34

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Hey wouter, hoe zit het glas bij een b6 aan de beguizing vast?? ook met die speciale thermoplastische strips die je bijv. bij een transporter vind??

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Nee op de B6 zit de lens met permaseal vast. Een kit die niet zacht wordt bij verwarming. Het is wel mogelijk om ze open te krijgen maar dat is een tijdrovend karwei.
    Op de B7 echter zit er weer butyl in, wat dus wel weer makkelijk open te maken is met warmte.

  17. #36

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    thanks en stel je voor je bent van plan om hem open te maken, kan je de permaseal vervangen met butyl??

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Ja dat is inderdaad dan noodzakelijk! :-)

  19. #38
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woeter Bekijk Berichten
    Optie voor zonder ballasten is inderdaad pas toegevoegd.

    Ben er inmiddels achter dat deze kit helaas niet in de A3 past, gebruikt een compleet andere H1 projector met andere bevestigingspunten en de projector is ook niet uit de behuizing te halen zoals wel bij de A4 B6 het geval is.
    Had al zo een vermoeden, jammer!
    Komt er nog wel een retroquick set voor de A3 8L? Ik denk wel dat daar veel mensen interesse in zouden hebben..

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Nou wat ik begrepen heb, is de projector niet uit de behuizing te halen, daar is de opening te klein voor. Dus wordt het een lastig verhaal, dan moet je de opening vergroten en ik denk niet dat de meesten dat niet zien zitten..

  21. #40

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    trouwens nog een tip voor mensen die de oude projector uit de behuizing willen halen de projector bestaat uit 3 onderdelen:
    1 is de spiegel 2 is het cutoff shield en 3 is de lens dit alles word bij elkaar gehouden door 4 klipjes(5 bij 5mm groot ofzo..)
    als je die met een schroeven draaier eraf wipt heb je de oude projector er zo uit...

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •