Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 75 van de 75

Onderwerp: (DIY) projectors koplamp vervangen

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Naar aanleiding van dit topic het retroquick kitje ook besteld en gisteren samen met een maat geinstalleerd, duurde wat langer dan 2 uur maar het is relatief makkelijk te doen
    Ben erg tevreden met het resultaat tot zover, ook meteen het stadslicht vervangen door LEDjes.

  2. #62
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Ik heb op dit moment één B6 halogeen unit geheel open en aan de andere moet ik nog beginnen. Het openen is echt een pokkeklus waar je zo een halve dag mee bezig bent mits je het juiste gereedschap hebt. Zodra ik motivatie en tijd heb gevonden om de tweede te openen wil ik een complete upgrade set maken. Waarschijnlijk zal ik een gedeelte van het binnenwerk ook mat-zwart spuiten. Hoogstwaarschijnlijk passen de projectors niet in de B7.

    Edit: De oven gebruiken om de kit zachter te maken deed bij de eerste unit helemaal niets. De kit is taai, hard en zit bovendien ook onder het glas.
    De B7 units zijn gelijmd en daar schijnt het wel bij te werken.
    Kan je met een beknopte uitleg uitleggen met welke gereedschappen het gelukt is om de B6 unit met weinig schade hebt open gekregen?
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  3. #63
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Ik heb een verfbrander met instelbare temperatuur gebruikt (merk: Steinel). Een paar platte schroevendraaiers en een klein scherp mesje.

    Eerst de kunsstofrand opwarmen en 90 graden openbuigen. Hierdoor wordt de kitrand bereikbaar.
    Nu de kitrand bij het glas lokaal opwarmen en met de schroevendraaiers voorzichtig ruimte creeren tussen glas en armatuur. +/- 5cm per keer behandelen
    Snij met het mesje zoveel mogelijk kit weg. Met een gebogen haakje kun je nu ook de kit onder het glas lostrekken.

    Wel even de oven / ovendoos proberen. Dat kan een hoop ergernis schelen maar op de eerste unit werkte het bij mij niet.
    Om de interne projector te verwijderen heb ik een speciaal stukje gereedschap gemaakt omdat niet alles me met schroevendraaiers lukte. Moet ik even opzoeken.

    Overigens een gedeelte van deze howto gevolgd:
    http://www.a4mods.com/index.php?page...tml&category=3
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  4. #64

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    voor de projector heb je een dopsleutel 5,5mm nodig....
    dus niet nog een special stuk gereedschap...

  5. #65
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Ik bedoelde eigenlijk de chromen kap die over/voor de projector zit. Twee weerhaakjes kreeg ik niet los met schroevendraaiers/wrikken/draaien. De rest van het binnenwerk lukte zonder problemen.

    Edit2:

    Deze kap dus. De haakjes nog verder naar links had ik behoorlijk wat moeite mee i.v.m. de beperkte bewegingsruimte.
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 24-11-13 om 12:54.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC


  6. #66
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Super, precies de Howto waar naar ik op zoek was 👍.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  7. #67
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Vanavond hier ook de set geplaatst. Ik moet zeggen dat de opbrengst mij tegen valt. Het is niet veel meer dan origineel. Ook het zogenaamde bi-xenon heeft niet heel veel meer meerwaarde. Wel is de lichtbundel afsnijding beter voor de tegenliggers omdat het gedeelte voor de berm e.d. nu ook afgesneden wordt en zo in de bochten niet meer verblind.

    Groot licht is nu totaal ontregeld. Ook erg lastig af te stellen omdat ik de units elke keer in en uit moet bouwen voor testen. Is hier een betere methode voor? Helaas beschik ik niet over een labvoeding met genoeg vermogen om beide lampe te ontsteken en de lampunit op de muur teblaten projecteren.

    Wat mij verder irriteerde tijdens de inbouw, is dat de moeten te dicht op de reflector van de xenon zitten. Hierdoor paste mijn dopschroevendraaier niet. In dit geval deed de slijpbank wonderen.

    Groetjes jeroen
    Laatst gewijzigd door raze88; 28-11-13 om 23:01.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  8. Ad
  9. #68
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Dit wordt nu heel interessant. Even volgen...

  10. #69

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Vergeet niet wegdek is zwart en weerkaatst weinig licht....vooral bij nat..
    Ik had met een labvoeding alles naar origineel afgesteld dit is dus goed te doen dan...(of met een accu)...
    En de moertjes zitten wat irritand..
    Maar met een fijn 5,5dopje prima te doen...

  11. #70
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Op welke positie moet het groot licht afgesteld worden? Is dit met het middelpunt net boven de lijn van het dim licht? Of moet deze er net overheen vallen?
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  12. #71

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    midden, hij moet niet de bomen verlichten!
    maar ik heb nog getest met xenon lamp in de oude projector en een lamp in de nieuwe

    het verschil zit hem in de breedte van het projecteren en de velheid!
    de mini h1 zijn een paar keer zovel als die van valeo...
    en het licht beeld is veeeeel wijder!

    Anders moet je even een keer lang retrofitlab rijden als je niet overtuigt bent...
    zei kunnen je het laten zien zelfs met een lichtsterkte meter erbij

  13. #72
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Updateje:
    Vandaag het groot licht geprobeerd af te stellen. Het is redelijk gelukt door de rubber bussen die over het schroefdraad onder de lens zitten op te hogen met een moertje. dit om te voorkomen dat de lensunit begint te rammelen. De moeren die de unit zelf vast zetten, zitten nog net in de borging. Dus lager kan het licht niet. Het groot licht komt nu net onder het midden van het dimlicht. Voor mij is het acceptabel zo. Echter was het mooier geweest het groot licht wat hoger te hebben. Lichtopbrengst van de xenonset is na het opnieuw afstellen verbeterd.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  14. #73
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    ik heb vandaag 1 lens schoon gemaakt van me originele set.... wat een klote klus maar wat een verschil....
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  15. #74
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olddeath Bekijk Berichten
    trouwens nog een tip voor mensen die de oude projector uit de behuizing willen halen de projector bestaat uit 3 onderdelen:
    1 is de spiegel 2 is het cutoff shield en 3 is de lens dit alles word bij elkaar gehouden door 4 klipjes(5 bij 5mm groot ofzo..)
    als je die met een schroeven draaier eraf wipt heb je de oude projector er zo uit...
    Ik heb inmiddels ook de Retrofitlab set gemonteerd. Super en een no-brainer voor iedereen die geen goede lichtopbrengst meer heeft (NB ik heb geen ervaring met het genoemde oppoetsen). En deze tip hierboven van die 4-clips heb ik gemist....beetje dom want ik heb zomaar een dik uur staan te K-tten om de lamp er in 1 geheel uit te krijgen. Overigens wel "zelf" dezelfde oplossing "bedacht"
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  16. #75
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Ik heb inmiddels ook de Retrofitlab set gemonteerd. Super ....
    Het zou zomaar kunnen dat ik de indruk achterlaat belang te hebben bij Retrofitlab maar dat is absoluut niet zo. Ik ben gewoon erg tevreden. Afgelopen week tijdens de overnachting onderweg naar de wintersport weer zo'n echt pikkedonkere binnenweg in Duitsland moeten rijden en daar werd nog maar eens bevestigd hoe geweldig de lichtopbrengst is van mijn nieuwe lenzen.
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •