Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 75

Onderwerp: (DIY) projectors koplamp vervangen

  1. #1

    Standaard (DIY) projectors koplamp vervangen

    Dag forumleden,

    ik ergerde mij al een tijdje aan mijn lichtopbrengst met xenon lampen in mijn halogeenkoplampunit(bar weinig)
    maar hier heb ik de oplossing :

    ik heb bij http://www.retrofitlab.com/product/5...xenon-mh1.html dit setje gekocht..
    ik ben vandaag op zijn (Wouter) verkoop adres geweest waar ik zeer vriendelijk ontvangen werd(handig is misschien even te bellen van te voren...)
    daar heeft Wouter het verschil laten zien tussen de orginele projectors en een retrofit projector(die hij dus verkoopt..)
    en wat een verschil..
    je kunt het alleen aan de lensen al zien die van audi zijn heel melkachtig, en de retrofit lens is echt goed helder

    ik heb dus bij hem een setje gekocht en vanmiddag ingebouwt met behulp van zijn handleiding!!! http://www.youtube.com/watch?feature...&v=WWX_El28pIw

    wat te doen:
    eerst je koplamunits demonteren, heeft hij ook een mooie howto voor gemaakt http://www.youtube.com/watch?v=84sZn5IqXjQ

    daarna dit filmpje volgen http://www.youtube.com/watch?feature...&v=WWX_El28pIw
    de moertjes waarmee de projector vast zit zijn 5,5mm

    waar op te letten:
    de boutje waarmee de projector vastzit zit met de kop vast in je behuizing maar kan je (als je iets te ruw doet) naar binnen drukken...
    en dat je de oude projector de goede kant op draait...(zie het filmpje).. hij kan er maar op 1 manier uit en het is even priegelen maar het is gelukt..

    hier wat foto's van mijn ervaring:

    IMAG0074.jpgIMAG0075.jpgIMAG0076.jpgIMAG0077.jpgIMAG0078.jpgIMAG0079.jpgIMAG0080.jpgIMAG0081.jpgIMAG0082.jpgIMAG0083.jpg
    en vanavond komen er wat foto's van het resultaat..
    Laatst gewijzigd door olddeath; 11-01-13 om 16:15.

  2. #2
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY)projectors koplamp vervangen

    Mooi setje,maar je kan ook gewoon je lenzen schoonmaken he...

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  3. #3
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Hehehehe idd als je de lens had schoongemaakt was je een stuk goedkoper uit en waren ze net zo helder..
    Audi A2 1.4 aua

  4. #4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Dat is niet waar heb ze al een keer schoon gemaakt!
    De Audi lenzen zijn punt 1 doffer
    Punt 2 is hij niet perfect vlag het ronde gedeelte is machtig hobbelig...
    Punt 3 heb ik nu een. Mooiere cutoff


    punt 2 is juist een heel belangrijk iets.

    je ziet dus ook in het filmpje dat het vlinder wat je krijgt veel breder en lager is
    Laatst gewijzigd door olddeath; 11-01-13 om 18:41.

  5. #5
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    ik krijg er vlinders van in mijn buik


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Dus wacht eens even. Ik heb zonet 1 hele koplampunit laten vervangen omdat de lens te wazig was geworden en hij qua beeldsterkte dus niet door de jaarlijkse keuring kwam. Volgens de garage was de lens apart niet te bestellen. Dit klopt dus niet???
    Laatst gewijzigd door BenA4B6; 11-01-13 om 23:19.

  7. #7
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Dat klopt. Die set waar men het hier over heeft, is een aftermarkt set. De originele lenzen worden dof maar kun je goed poetsen waarna ze weer blinken. Bij deze aftermarkt set (ik heb ze niet in het echt gezien) twijfel ik aan de kwaliteit. Ik verwacht dat ze sneller dof worden dan de originele set. We zien het wel / of niet

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Dat klopt. Die set waar men het hier over heeft, is een aftermarkt set. De originele lenzen worden dof maar kun je goed poetsen waarna ze weer blinken. Bij deze aftermarkt set (ik heb ze niet in het echt gezien) twijfel ik aan de kwaliteit. Ik verwacht dat ze sneller dof worden dan de originele set. We zien het wel / of niet
    O ok, thanks. Was volgens de garage niet redbaar dus ik zal het maar geloven.

  10. #9

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Dat klopt. Die set waar men het hier over heeft, is een aftermarkt set. De originele lenzen worden dof maar kun je goed poetsen waarna ze weer blinken. Bij deze aftermarkt set (ik heb ze niet in het echt gezien) twijfel ik aan de kwaliteit. Ik verwacht dat ze sneller dof worden dan de originele set. We zien het wel / of niet
    Zoals ik al eerder aangaf zijn de originele lenzen wat melkachtig ook na het schoon maken wat ik al eerder geprobeerd had
    Ten tweede zijn de originele lenzen op het ronde gedeelte niet perfect rond maar heel erg hobbelig en dat is nou een heel belangrijk iets..
    Je zult bijvoorbeeld ook nooit een lens in een objectief van een spiegelreflexcamera vinden die zo hobbelig is... Zal het nog even vast leggen voor julie...

  11. #10
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Hhmm raar mijn originele lenzen zijn kraakhelder.. Alleen schoongemaakt en verder nooit iets mee gedaan
    Audi A2 1.4 aua

  12. #11

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Ja je hebt nu geen referentiematariaal... En heb je gekeken of ze perfect rond zij?

  13. #12

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Kun je trouwens ook wel zien met de oude en nieuwe lens je ziet in het spiegelbeeld het raam bij de nieuwe perfect rechte lijn bij de oude een slingeringen lijn

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Mooie DIY, heb zelf ook deze erin zitten. De prestaties van een xenon projector hangt van veel meer af dan alleen wat voor lens het is en of deze schoon is of niet. Het ontwerp van de reflector is vooral van belang voor de lichtopbrengst en vorm van de lichtbundel.
    Deze projectors hebben een veel bredere bundel dan de H7 lampen waardoor je meer ziet en daarnaast zijn ze bi-xenon waardoor er je dus ook xenon groot licht heb samen met het H7 groot licht wat ook een leuke bijkomstigheid is.

  15. #14
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olddeath Bekijk Berichten
    Zoals ik al eerder aangaf zijn de originele lenzen wat melkachtig ook na het schoon maken wat ik al eerder geprobeerd had
    Ten tweede zijn de originele lenzen op het ronde gedeelte niet perfect rond maar heel erg hobbelig en dat is nou een heel belangrijk iets..
    Je zult bijvoorbeeld ook nooit een lens in een objectief van een spiegelreflexcamera vinden die zo hobbelig is... Zal het nog even vast leggen voor julie...
    Nou ik heb heel toevallig vorige week de lenzen van mijn B5 schoongemaakt en die waren kraakiehelder hoor,na het schoonmaken dan. ;-)

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  16. #15

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    amen,

    en het resulteert in een veel beter licht beeld

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Er zijn veel xenon lenzen die niet helder zijn, maar die hebben een fresnel patroon. Dit is om de cutoff lijn zacht te maken. Helaas verlies je daardoor vaak ook wat lichtopbrengst. Die fresnel lenzen zien er daardoor dus wat melkachtig uit. Er zijn echter ook auto's die gewoon met heldere lenzen geleverd worden inderdaad. De B6 met halogeen hoort daar niet bij.

  18. #17

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Lijkt me een mooi setje! Ben benieuwd hoeveel het daadwerkelijk verschild met het originele lichtbeeld.

    Zelf wou ik vandaag samen met het inbouwen van mijn pilot setje wat ik als had de lenzen reinigen, maar ik kreeg de projectoren er dus ECHT NIET uit!
    Ik heb zeker een kwartier lopen wiebelen en prutsen, maar er lijkt geen manier te zijn. Wat zou ik fout hebben gedaan?

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    Het is inderdaad wel wat gewrik en gepruts, maar het is toch wel echt mogelijk, check dat filmpje maar!
    Aan het eind van dat filmpje zie je ook het lichtbeeld verschil met de bi-xenon projectors en de standaard Valeo mono H7 projectors.
    Laatst gewijzigd door Woeter; 21-01-13 om 10:39.

  20. #19

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    wilde nog foto maken van het resultaat maar met een niet zoon goede telefoon camera lukt dat niet echt...(heb ook geen andere camera..)
    maar als je op het eind van het filmpje hier boven kijken^^^^^^ dan kun je ook zien wat het verschil is...

  21. #20

    Standaard Re: (DIY) projectors koplamp vervangen

    IMAG0094.jpgnog wel even een fototje gemaakt van het lichtbeeld van de oude projector gericht op de muur van ongeveer 50cm afstand...

    als ik 2meter verder projecteer is het wel normaal..
    Laatst gewijzigd door olddeath; 21-01-13 om 17:54.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •