Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: kachel wordt niet warm

  1. #21

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ries145 Bekijk Berichten
    Heb jij toevallig zo een zwarte kunststof thermostaat?
    Zou het niet weten, maar wat ik mij kan herinneren was dit een zwarte blok. Thermostaat is overigens ook vervangen vorige week. Probleem niet opgelost. Had er voorheen ook geen problemen mee, maar omdat de bumper er toch aflag en dit een slijtageonderdeel is, meteen maar laten vervangen.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 20-01-15 om 13:32.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead Silence Bekijk Berichten
    Hoi drienties,

    Nou, het lijkt op het probleem dat ik heb. Alleen bij langere ritten krijg ik wat lauwe lucht, of wat meer toeren draaien. Alle kleppen werken, halen hun eindstanden, wat dan ook. Slangen voor en na heet, maar volgens monteur ook het huis waar de radiator inzit hetgeen erop duidt dat de verwarmingsradiator goed werkt. Foutmeldingen krijg ik ook niet. Monteur neemt morgen contact op met de dealer en rijdt desnoods even langs met de auto denk ik.

    Aangezien het 2 uur werk is, hoef je blijkbaar niet het hele dashboard te monteren bij een B6 uit 2003? Want dat heb ik altijd voor ogen.
    Even uit mijn hoofd:

    - ik heb eerst de slangen losgekoppeld naast de accu en het resterende water uit de radiator geblazen met de compressor
    - 2 a 3 schroefjes losmaken om het onder paneel onder het stuur weg te halen
    - 3 schroefjes voor de afdekplaat van de kachelradiator
    - 2 metalen slangen klemmen losschroeven van de radiator.
    - een wat worstelen om vervolgens de leidingen van de radiator te scheiden
    - radiator verwijderen en alles in omgekeerde volgorde weer terugplaatsen en afvullen/ontluchten

    Ik heb hier veel aan gehad:
    http://www.audizine.com/forum/showth...eater-Core-DIY
    alleen het gas-pedaal heb ik niet losgehaald wat ze daar wel hebben gedaan.


    nog even een aanvulling die ik vergeten was:

    Op een gegeven moment gaat de radiator er niet verder uit omdat er een plastic ding in de weg zit, na veel gegodver bleek je die makkelijk aan de kant te kunnen krijgen door ik meen de koppeling(kan ook de rem zijn geweest, dat weet ik niet meer zeker) in te duwen. Je hebt dan in ieder geval ruimte zat om de radiator te verwijderen en weer terug te plaatsen.
    Laatst gewijzigd door drienties; 22-01-15 om 14:38.

  3. #23

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Uit ervaring weet ik dat het weleens voor komt dat de flens die de thermostaat afdekt niet mee vervangen word. Het probleem met die zwarte kunststof thermostaatjes is dat hij de centrale pen vast zet tegen een nokje in die flens als de thermostaat opent. Al meerdere keren gehad dat die pin dus door dat nokje was geschoten en dus na een paar keer openen weer vast zat.

  4. #24

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drienties Bekijk Berichten
    Even uit mijn hoofd:

    - ik heb eerst de slangen losgekoppeld naast de accu en het resterende water uit de radiator geblazen met de compressor
    - 2 a 3 schroefjes losmaken om het onder paneel onder het stuur weg te halen
    - 3 schroefjes voor de afdekplaat van de kachelradiator
    - 2 metalen slangen klemmen losschroeven van de radiator.
    - een wat worstelen om vervolgens de leidingen van de radiator te scheiden
    - radiator verwijderen en alles in omgekeerde volgorde weer terugplaatsen en afvullen/ontluchten

    Ik heb hier veel aan gehad:
    http://www.audizine.com/forum/showth...eater-Core-DIY
    alleen het gas-pedaal heb ik niet losgehaald wat ze daar wel hebben gedaan.


    nog even een aanvulling die ik vergeten was:

    Op een gegeven moment gaat de radiator er niet verder uit omdat er een plastic ding in de weg zit, na veel gegodver bleek je die makkelijk aan de kant te kunnen krijgen door ik meen de koppeling(kan ook de rem zijn geweest, dat weet ik niet meer zeker) in te duwen. Je hebt dan in ieder geval ruimte zat om de radiator te verwijderen en weer terug te plaatsen.
    Dank, die komt overeen met wat in de Audi repair manual staat. Dus geen volledig slopen van dashboard. Een monteur van de dealer vermoedde ook dat vrijwel alleen de radiator zelf de oorzaak kan zijn.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 31-01-15 om 15:47.

  5. #25

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    UPDATE: kachelradiator is vervangen. Probleem NIET opgelost. Zou het de module in de middenconsole zijn waarbij de sensoren kuren hebbebn. Foutmelding krijg ik niet. Ik word er langzaam gek van.


  6. #26

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    UPDATE: voor de 2e keer kleppen opnieuw ingeleerd en toen kreeg ik 70 graden hete lucht in de kanalen en met de verwarming op max stook ik mijzelf de auto uit. Dus probleem opgelost. Nu nog de rekening...

  7. #27
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead Silence Bekijk Berichten
    UPDATE: voor de 2e keer kleppen opnieuw ingeleerd en toen kreeg ik 70 graden hete lucht in de kanalen en met de verwarming op max stook ik mijzelf de auto uit. Dus probleem opgelost. Nu nog de rekening...
    I.i.g. niet betalen voor de nieuwe radiator. Dat moge duidelijk zijn toch?

    Denk niet dat jij voor hun onkunde hoeft te betalen toch?

    Keep us posted.

    Peter

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    I.i.g. niet betalen voor de nieuwe radiator. Dat moge duidelijk zijn toch?

    Denk niet dat jij voor hun onkunde hoeft te betalen toch?

    Keep us posted.

    Peter
    Ik ben altijd goed behandeld, nu ook weer. Alles gebeurt in overleg. De dealer adviseerde hetzelfde en zat er dus ook naast.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 15-02-15 om 10:08.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead Silence Bekijk Berichten
    UPDATE: voor de 2e keer kleppen opnieuw ingeleerd
    Dag Dead Silence,

    mijn audi heeft ook hetzelfde probleem zoals die van uw. zou u het een beetje verduidelijken aub, wat was die oplossing van deze probleem?
    aangezien mijn nederlands niet zo goed is, heb ik het niet verstaan.

    Mvg,
    Laatst gewijzigd door nieuwbee; 08-11-15 om 00:06.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •