Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: kachel wordt niet warm

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard kachel wordt niet warm

    Goededag

    Ik heb een audi a4 1.6 motor code ALZ.. Uit 2002.

    Nu wordt de kachel niet meer warm. De thermostaat is al drie keer vevangen, waterpomp en distributie is vevangen, koppaking vervangen. syteem door gespoelt en volgens mij is alles open...
    Nu heb ik hem een paar keer goed ontlucht maar blijft de onderste slang van de radiateur koud de bovenste heel heet en de radiateur ook koud. Dus de thermostaat gaat niet open.
    En de motor themp in de auto geeft 90 graden aan.
    Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen. Meschien radiateur toch verstopt.....

    Alvast bedankt.

    Patrick

  2. #2

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrick403 Bekijk Berichten
    Goededag

    Ik heb een audi a4 1.6 motor code ALZ.. Uit 2002.

    Nu wordt de kachel niet meer warm. De thermostaat is al drie keer vevangen, waterpomp en distributie is vevangen, koppaking vervangen. syteem door gespoelt en volgens mij is alles open...
    Nu heb ik hem een paar keer goed ontlucht maar blijft de onderste slang van de radiateur koud de bovenste heel heet en de radiateur ook koud. Dus de thermostaat gaat niet open.
    En de motor themp in de auto geeft 90 graden aan.
    Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen. Meschien radiateur toch verstopt.....

    Alvast bedankt.

    Patrick
    Als de temp,niet oploopt blijft de thermostaat dicht, en de retourslang koud..
    Zit er geen lucht in de slangen naar de kachel, daar je alles een keer leeg gemaakt hebt?
    Vaak zit er een aparte ontuchtig voor, maar ik ben niet zo bekend met dit blok.
    Laatst gewijzigd door azesje; 13-01-13 om 09:26.
    3 keer links is ook rechts

  3. #3
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    goed ontlucht?
    d.w.z. het koelvloeistofreservoir ong. 10 cm hoger gehouden en de slang die in het schutbord losmaken totdat het gaatje vrij is .
    Daarna koelvoeistof zonder draaiende motor bijvullen totdat het bij het gaatje eruit komt.??
    heb je dit gedaan en de temp loopt niet op dan zal de radiateur verstopt zijn, temp loopt op => waterpomp kapot.
    heb je de thermostaat gecontroleerd voordat je hem monteerde?
    is n.m. niet de eerste die nieuw is en kapot.
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  4. #4
    jinx80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    283
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Thermostaat wordt ook nog weleens verkeerd om gemonteerd...
    king of the rings

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    hey, bedankt voor je reactie.
    bedoel je dan de kachelradiateur of de radiateur. die verstopt is. de themp loopt niet hoger op dan de 90 graden.


  6. #6
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    de gewone radiateur kan wel eens verstopt zitten(denk aan de 'pil')
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    ok bedankt. ik ga eens kijken. of ik vervang de radiateur...

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Heb vanmiddag mijn a4 avant 2.0 achtergelaten bij V A G dealer.
    Mijn kachel gaf ook geen warmte meer temperatuur meter stond netjes op 90 en alle slangen werden warm tot goed warm.
    men heeft na controle bemerkt dat er geen stroming was via dunne slang expantievat.
    Conclusie volgens hun waterpomp overleden,kosten rond de 450 euro pomp kost rond de 85 euro rest arbeidsloon voorzijde moet in service stand gebracht worden dus bumper grill koplampen ed.moet een stuk naar voren om er bij te kunnen komen.
    Hoop dan ook maar dat het daadwerkelijk de waterpomp is.Dag later bleek er nog geen stroming te zijn met nieuwe waterpomp die gemonteerd was.Oorzaak hier van volgens de techneuten de electronische thermostaat die het begeven had en dus dicht stond.Leuk hadden ze dat niet eerst kunnen controleren om deze te vervangen moet dus het inlaat spruitstuk er af om er bij te komen.totaal kosten van dit geintje 1100 Euro.vroeg aan de heren of de waterpomp dan ook wel daadwerkelijk kapot was en of ik die de volgende dag kon bekijken.kreeg te horen dat de pomp op een enkeleschoep beschadigd was en speling op de as had.En de volgende dag was de pomp al retour omdat dit een ruildeel, was prachtig kon dat niet een dag later of was men bang dat ik met eigen ogen dan zou constateren dat er eigenlijk niets met de pomp aan de hand zou zijn.Moet dit nu dus maar in het midden laten.
    Laatst gewijzigd door rvanbakel; 19-07-13 om 11:13.

  10. #9
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vissered Bekijk Berichten
    de gewone radiateur kan wel eens verstopt zitten(denk aan de 'pil')
    Dat was mijn visie ook hierin ja
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    goed ontlucht?
    d.w.z. het koelvloeistofreservoir ong. 10 cm hoger gehouden en de slang die in het schutbord losmaken totdat het gaatje vrij is .
    Daarna koelvoeistof zonder draaiende motor bijvullen totdat het bij het gaatje eruit komt.??

    Dit was idd de oplossing voor mijn 1.8t 2002 A4.
    Ik had opvoorhand een complete kachel unit gekocht ,om die te vervangen.
    Maar mijn probleem op de manier hier boven opgelost.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    60
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    het klinkt misschien heel lullig en ik weet niet hoe ver je er mee bent, maar bij mij bleef de kachel ook lauw en toen heb ik alleen maar het interieur filter vervangen en toen werd ie weer loei heet ,!!

  13. #12

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrick403 Bekijk Berichten
    Goededag

    Ik heb een audi a4 1.6 motor code ALZ.. Uit 2002.

    Nu wordt de kachel niet meer warm. De thermostaat is al drie keer vevangen, waterpomp en distributie is vevangen, koppaking vervangen. syteem door gespoelt en volgens mij is alles open...
    Nu heb ik hem een paar keer goed ontlucht maar blijft de onderste slang van de radiateur koud de bovenste heel heet en de radiateur ook koud. Dus de thermostaat gaat niet open.
    En de motor themp in de auto geeft 90 graden aan.
    Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen. Meschien radiateur toch verstopt.....

    Alvast bedankt.

    Patrick
    Na veel zoeken en ontluchten (en vervanging thermostaat) ben ik er achter gekomen dat er bij mijn A4- 2.0 -2001 een kleine lekkage zit in het kunststof verdeelblokje van de koelstofslangen tussen het schutbord en motorblok. Vervanging van dit kunststof ding (€12,00) gaf bij mij weer een warme auto. Want door deze lekkage viel de druk weg in het expansievaatje en werd hij alleen warm boven de 3000 trm/min maar zo gauw ik weer in de lagere toeren kwam gaf hij weer koude lucht. Misschien is het probleem bij jou al weer opgelost maar hebben anderen iets aan deze tip. Ik heb hem nergens terug kunnen vinden in dit forem maar misschien he ik wel niet goed gezocht

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jfokker Bekijk Berichten
    Na veel zoeken en ontluchten (en vervanging thermostaat) ben ik er achter gekomen dat er bij mijn A4- 2.0 -2001 een kleine lekkage zit in het kunststof verdeelblokje van de koelstofslangen tussen het schutbord en motorblok. Vervanging van dit kunststof ding (€12,00) gaf bij mij weer een warme auto. Want door deze lekkage viel de druk weg in het expansievaatje en werd hij alleen warm boven de 3000 trm/min maar zo gauw ik weer in de lagere toeren kwam gaf hij weer koude lucht. Misschien is het probleem bij jou al weer opgelost maar hebben anderen iets aan deze tip. Ik heb hem nergens terug kunnen vinden in dit forem maar misschien he ik wel niet goed gezocht
    Hallo JFokker,

    Heel erg bedankt voor uw post. Ik heb hetzelfde storing. boven de 3000 trm/min goed warm, daaronder koud. Zou u wat foto's of e.e.a. wat kunnen verduidelijken. Ik ben wel handig, maar dit is nieuwe materie voor mij.

    mvg Rutger

  15. #14

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RutgerH Bekijk Berichten
    Hallo JFokker,

    Heel erg bedankt voor uw post. Ik heb hetzelfde storing. boven de 3000 trm/min goed warm, daaronder koud. Zou u wat foto's of e.e.a. wat kunnen verduidelijken. Ik ben wel handig, maar dit is nieuwe materie voor mij.

    mvg Rutger
    Hallo
    ik heb ook dit zelfde probleem heb je al geprobeerd of dit wel werkte en is het veel moeite om dit te doen?

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    thermostaat die kan je testen

    heb je een temperatuurmeter die tot de 100 graden kan dan kan je een pan water op het gas zetten met thermostaat erin en gaan koken met de temperatuurmeter erin
    op de thermostaat staat welke temperatuur hij open moet gaan (dacht 87 graden) zo niet dan gaat hij niet open en is hij kapot (dit kan je ook doen met een nieuwe)

    LET WEL OP DAT JE HEM NIET DIRECT UIT HET WATER HAALT LAAT HEM RUSTIG AFKOELEN DOOR MIDDEL VAN GAS UIT ZETTEN EN AF LATEN KOELEN (bij direct koud maken kan de werking van de thermostaat anders worden)

  17. #16

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    De A4 Avant 1.8T motorcode BFB uit 2003 van mijn vrouw lijkt ook niet meer goed warm te worden. Ook de ontwaseming niet als de ruiten beslagen zijn, die werkt de eerste 10 seconden en dan beslaat de ruit nog veel meer dan voordat de ontwaseming is aangezet. Vandaag zelf eens gereden. Ik voel wat warme lucht komen als ik rijd zeg 3000 toeren als ik de verwarming op 'high' zet. Als ik daarna met draaiende motor op temperatuur op de oprit sta, lijkt er gewone buitenlucht naar binnen te komen. Bij mijn eigen A4 wordt de lucht erg heet als ik de verwarming 5 graden hoger zet. Bij die van mijn vrouw dus niet. Ook valt me op dat het lijkt alsof ik continu de kleppen in het luchtcircuit hoor schakelen onder het rijden.

    De motortemperatuur valt niet terug, blijft netjes 90 graden. Koelvloeistofpijl ok. Wel een paar jaar geleden een radiatorpil gebruikt om lekje in radiator te dichten. Uitlezen geeft wel het volgende probleem:

    Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
    Part No: 8E0 820 043 H
    Component: A4 Klimaautomat 1116
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 63351
    VCID: 264907F8C28BA311357-515A

    1 Fault Found:
    00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent


    Iemand suggesties voor een goede diagnose. Zou de stelmotor de oorzaak zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.

    UPDATE: meetblokken uitgelezen. Alle kleppen gaan netjes naar hun setpointwaardes als ik de temperatuur of circulatie verander. Alleen klep V107 is onstabiel rond het setpoint en hoor hem continu schakelen. Dat is gerelateerd aan de foutcode. De lucht wordt niet warm, ondanks dat de wagen op temperatuur is, dashbord en VCDS geven beide stabiel 90 °C aan. De temperatuursensoren geven binnen 1 graad hetzelfde aan. Zou de waterpomp kapot zijn? In het donker met een sterke lamp bovenop het koelwaterreservoir bij het dunne slangetje bovenaan zie ik niks uitkomen.

    UPDATE2: Motor v107 vervangen. Ontwaseming werkt weer. Wat betreft verwarming, nog steeds hetzelfde. Er is stroming door het dunne slangetje bovenaan het koelwaterreservoir, maar die is veel te laag. Alle leidingen worden goed warm. Mogelijk zit schoepenblad van waterpomp iets los, waardoor er te weinig stroming is en beperkte uitwisseling warmte voor de verwarming. Distributieriem zit er toch aan te komen, dus laat ik de zaak maar vervangen inclusief waterpomp. Hopelijk is de verwarming dan ook gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 25-12-14 om 12:31.

  18. #17

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Update: aangezien de distributieriem na 12 jaar en 167.000km toch aan de beurt was, meteen maar de waterpomp en thermostaat vernieuwd. De oude waterpomp was nog ok, geen speling op de as. Probleem is dus ook niet opgelost. Toevoerslangen kachel worden heet, radiatorhuis wordt warm en klep voor warme en koude lucht werk ook mechanisch (dashboarkastje gedemonteerd om te controleren). Als ik de climate control op 'Lo' zet wordt het meteen koud. Op 'Hi' komt er alleen lauwe lucht naar binnen. Auto lekt geen koelvloeistof.

    De temperatuursensor in het middenconsole van de climate control is schoongeblazen.Lijkt ook te werken. Reageert instantaan als ik er via mijn mond warme lucht inblaas en real time uitlees met VCDS.

    Als ik de motor een koude start geef en de climate control op "HI" zet dan hoor je (en zie je op het climate control schermpje het aantal streepjes toenemen) dat de blazers harder gaan blazen als de temperatuur van de motor 70 graden heeft bereikt. Allemaal heel normaal (in vergelijking met de tijd dat ik wel warme lucht had), alleen er blijft KOUDE lucht komen. Verder geen enkele foutcodes te ontdekken.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 19-01-15 om 13:34.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn kachel, nagenoeg niet warm te krijgen.
    Als je flink gas gaf dan werd de lucht hoogstens lauw warm.

    Na talloze keren ontluchten zonder resultaat uiteindelijk de kachel radiator maar vervangen en sindsdien heb ik weer warme/hete lucht uit mijn kachel.

    Het vervangen heeft mij een uurtje of 2 gekost, als je het vaker gedaan hebt kan het vast sneller.

  20. #19

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Heb jij toevallig zo een zwarte kunststof thermostaat?

  21. #20

    Standaard Re: kachel wordt niet warm

    Hoi drienties,

    Nou, het lijkt op het probleem dat ik heb. Alleen bij langere ritten krijg ik wat lauwe lucht, of wat meer toeren draaien. Alle kleppen werken, halen hun eindstanden, wat dan ook. Slangen voor en na heet, maar volgens monteur ook het huis waar de radiator inzit hetgeen erop duidt dat de verwarmingsradiator goed werkt. Foutmeldingen krijg ik ook niet. Monteur neemt morgen contact op met de dealer en rijdt desnoods even langs met de auto denk ik.

    Aangezien het 2 uur werk is, hoef je blijkbaar niet het hele dashboard te monteren bij een B6 uit 2003? Want dat heb ik altijd voor ogen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •