Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Unhappy Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

    Geachte forumleden,

    Sinds dag of 4/5 heb ik een krakend/kloppend geluid (gebonk) bij mijn rechter voorwiel. Deze geluid is er bij sturen (links en rechts) en bij optrekken. Onderste draagarm had speling, dus hebben we deze vervangen maar het bleek niet dit te zijn! Alle overige draagarmen zijn goed, schokdemper en veer is gecontroleerd en is ook goed. Als de auto op de brug staat (hefbrug met 2 palen, waar de wielen vrij hangen), kunnen we het geluid niet achterhalen omdat die dan niet aanwezig is. Op het moment dat de auto weer op de wielen staat en wij rijden ermee, is de geluid weer aanwezig. Alles hangt spelingsloos vast en op de brug is de heuvel niet te achterhalen omdat het geluid enkel aanwezig is tijdens rijden en sturen!

    We weten echt niet wat het kan zijn!

    Iemand suggesties, tips?

    Bij voorbaat dank!

    Gr.

  2. #2
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

    Lastig zo.

    Weet je dan zeker dat het geluid daar vandaan komt? Zijn je kogellagers in orde? Iets anders kan ik mij niet bedenken. Misschien loopt iets ergens tegenaan.

  3. #3
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

    Het lijkt erop dat je homokineet defect is, als je een kloppend geluid voelt, kan het ook de homokineet aan de bakzijde zijn en kun je beter de aandrijfas vervangen.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  4. #4
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodelschwein Bekijk Berichten
    Het lijkt erop dat je homokineet defect is, als je een kloppend geluid voelt, kan het ook de homokineet aan de bakzijde zijn en kun je beter de aandrijfas vervangen.
    Hoe is dit na te kijken?

    Gr.

  5. #5
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Lastig zo.

    Weet je dan zeker dat het geluid daar vandaan komt? Zijn je kogellagers in orde? Iets anders kan ik mij niet bedenken. Misschien loopt iets ergens tegenaan.
    Komt rechtsvoor vandaan, 100%... Maar het rare is dat dit euvel enkel tijdens(optrekken) rijden en bochten gebeurt. Lijkt echt alsof een draagarm teveel speling heeft en bonkt! Maar als de auto op de brug is, is deze euvel nergens te horen!


  6. #6
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

    Je homokineten beginnen te kraken wanneer je een bocht maakt, rechtsvoor vooral bij een bocht naar links.
    Rijdt gewoon eens met volle stuur uitslag (naar links) langzaam naar voren en naar achter.
    Als je dan een krakend en bonkend geluid hoort en voelt kun je zeker zijn dat je homokineet kaduk is.

    Als je een tijdje door blijft rijden, zul je ook bij rechtuit rijden merken dat de auto een beetje trilt in de aandrijving, dit wordt langzaam erger. Dit komt doordat de andere homokineet aan de bakzijde er dan ook aangaat.

    Een homokineet rep.set kost rondt de €60,- een complete aandrijfas (met beide homokineten) kost ongeveer €210,-

    Ga bij mij de aandrijfas binnenkort ook vervangen, want heb hetzelfde euvel momenteel.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  7. #7
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

    Bij mij dachten ze dat de draagarm rechts onder kapot was omdat deze teveel speling had. Hebben ze deze vervangen, zonder enig resultaat! Verder was alles gewoon hartstikke goed in orde, totdat...... We zagen dat mijn motorsteun in tweeen was gebroken :O!! Omdat ik mijn audi zeer verlaagd heb, heb ik paar keer flink bij inrit van parkeergarages de onderzijde geraakt ....Mijn motor ligt dus aan 1 zijde los, waardoor het bij elk bocht, optrekken, starten van de auto, dus eigenlijk met alles flinke geluiden maakt! Steun heb ik gelukkig gekocht, deze zal deze week vervangen worden samen met mijn remblokken (deze zijn ook op!).

    Hierbij hoop ik dan ook dat mijn euvel is verholpen.

    Ik laat jullie zo snel mogelijk weten!

    Gr.

  8. Ad
  9. #8
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Gekraak/geklap/gebonk ophanging rechtsvoor audi a4 b6 8e 1.9tdi avf

    Zo zo, dat is niet niks. Gelukkig kon het toch nog worden opgespoord en wordt gerepareerd. Kudo voor de terugkoppeling.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •