Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

  1. #1

    Standaard Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Heb sinds kort een Audi A4 van 2003.
    Deze auto heeft geen Xenon verlichting maar halogeen. Ik wil de lampjes vervangen door de nieuwe Philips Ultra Blue halogeen lampen.
    Kan alleen nergens in de handleiding vinden hoe ik bij de koplampen kan komen en of wel type halogeen erin zit.
    Zelfde geldt voor de achterlichten. Ook hier is nergens een klepje te vinden om bij de lampen te kunnen komen.
    Kan iemand mij vertellen hoe ik e.e.a. doe en welk type Halogeelampen door Audi gebruikt worden.
    Alvast dank

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Dit zijn H7 lampen.

    Voor in- en uitbouwen en voor lampenwisselen heb ik een handleiding van Audi. Die is alleen 4,3 Mb, dat mag ik hier waarschijnlijk niet posten. Stuur me dan maar een PM, dan email ik het naar je.
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  4. #4

    Standaard

    Deze (pdf)?

    Staat ook in bovengenoemde topic.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Een PDF-manual om lampjes te vervangen? Geez, what's the world coming to... bij mijn auto's is dat een eitje. :?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.191
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb al enkele keren nieuwe lampjes in mijn A4 mogen ontvangen. gelukkig wel xenon, dus die zijn nog altijd heel gebleven!

    anyway, voor vervangen van lampjes moeten zowel voor als achter de hele units worden gedemonteerd!

    dus schroefjes los, stekkertje los en dan heb je de hele lamp-unit in je handen. dan kun je bij de lampjes zelf...

    is ff werk! en lukt je ook niet meer op de tast in het donker langs de weg...

    succes!!!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    "Agent, u mag me wel een bon geven voor defecte verlichting, maar voor dat bedrag verwacht ik ook van u dat u ze voor me vervangt"
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Vanmiddag de inmiddels legendarische woorden in de gebruiksaanwijzing gevonden: laat dit door uw dealer doen (of woorden van gelijke strekking).
    Setje reservelampen is dus overbodig; oom agent zal inmiddels ook wel weten dat je ze niet meer zelf kunt vervangen......
    Mijn persoonlijke mening is dat de autoproducenten hier toch wat meer aandacht aan moeten besteden; want alles is mogelijk, ook dat lampen makkelijk te vervangen zijn zonder afbreuk aan design te doen. Heel goed voorbeeld is Porsche met zijn 993 (euh.. ik dwaal af).
    Ben wel blij met de hier geposte pdf, kan ik ze toch nog zelf vervangen.

  10. #9
    Frog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    148
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Ik krijg het stekertje niet eens los, die vier T30 gaan wel lukken. Ik heb het hier ooit eens gelezen maar vind het nu niet meer. Hellllup...

  11. #10
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk Berichten
    Ik krijg het stekertje niet eens los, die vier T30 gaan wel lukken. Ik heb het hier ooit eens gelezen maar vind het nu niet meer. Hellllup...
    klipje van de stekker naar binnen drukken met je vinger en gelijk trekken (gaat wel een beetje moeilijk maar komt wel los)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  12. #11

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk Berichten
    Ik krijg het stekertje niet eens los, die vier T30 gaan wel lukken. Ik heb het hier ooit eens gelezen maar vind het nu niet meer. Hellllup...
    Wat wil je nu gaan doen dan? Mooie topic kick by the way, keurig de zoekmachine gebruikt. Kudootje voor jou.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #12
    Frog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    148
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Ja thanks.

    Het bovenste deel van het clipje (?) is er al afgebroken trouwens.
    Maar misschien lukt het met een plat pennetje of een kleine schroevendraaier en dan naar binnen duwen.

    Heb intussen ook wat op YouTube gezien: < http://www.youtube.com/watch?v=84sZn5IqXjQ > op plus/minus 1:09.

    Ik wil bij de linker koplamp het knipperlampje vervangen maar met wat geluk hoeft dan het stekkertje niet eens los?!? Als er wat ruimte aan die kabel zit dan.
    Het is nu donker dus morgen maar eens proberen.
    Laatst gewijzigd door Frog; 12-05-13 om 21:46.

  14. #13

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk Berichten
    Ik wil bij de linker koplamp het knipperlampje vervangen maar met wat geluk hoeft dan het stekkertje niet eens los?!? Als er wat ruimte aan die kabel zit dan.
    Het is nu donker dus morgen maar eens proberen.
    't Is krap, maar wel makkelijk om gewoon de lampunit eruit te halen. Als je je auto voor een muur parkeert en de lichtbundelhoogte markeert/afplakt, dan kan je ze ook veilig weer terug zetten. Je komt er gewoon net niet lekker bij als de boel nog in de auto zit..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #14
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    't Is krap, maar wel makkelijk om gewoon de lampunit eruit te halen. Als je je auto voor een muur parkeert en de lichtbundelhoogte markeert/afplakt, dan kan je ze ook veilig weer terug zetten. Je komt er gewoon net niet lekker bij als de boel nog in de auto zit..
    bij de bi-xenon bestuurderskant is het nog moeilijker( kabel ook maar eens verlengen)
    hoef er niet zo vaak bij maar toch net te kort

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  16. #15

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Ligt allemaal sterk aan je motor. Leon kon de S4 lamp niet goed kwijt aan de bestuurderskant, ik heb daar alle ruimte (we hebben allebei de connectoren die daar zitten even uit de houder gehaald). Gek genoeg heeft de 2.5TDI daar meer ruimte dan andere motoren.

    Anyway - voor het knipperlicht zou ik mezelf de moeite van wurmen en opengehaalde handen/armen besparen, en de koplamp er even uit halen. Zo gepiept, max 10 minuten als je 't een keer eerder gedaan hebt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #16
    Frog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    148
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Ja ok, ik bouw het hele lamphuis er wel uit want dat knipperlicht zit zo ver weg onder/richting spatbord, kom ik gewoon niet bij met m'n worstenvingers ;>)

    Alleen dat stekkertje, zucht... Zal echt wel een fluitje van een cent zijn, een handigheidje, maar ik kreeg er geen beweging in, ik doe iets verkeerd.
    Morgen nog maar eens proberen.
    Die twee dikke connectors kan ik ook uit de houders halen, voor wat meer ruimte.
    Misschien zit daar ook zo'n zelfde clipje op, kan ik op oefenen....

    Bedankt voor alle tips.

  18. #17

    Standaard re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk Berichten
    Ja ok, ik bouw het hele lamphuis er wel uit want dat knipperlicht zit zo ver weg onder/richting spatbord, kom ik gewoon niet bij met m'n worstenvingers ;>)

    Alleen dat stekkertje, zucht... Zal echt wel een fluitje van een cent zijn, een handigheidje, maar ik kreeg er geen beweging in, ik doe iets verkeerd.
    Morgen nog maar eens proberen.
    Die twee dikke connectors kan ik ook uit de houders halen, voor wat meer ruimte.
    Misschien zit daar ook zo'n zelfde clipje op, kan ik op oefenen....

    Bedankt voor alle tips.
    Welke stekker? Die op de koplamp zelf, of die van de knipperlichten? Knipperlichten = draaien, die van de koplamp is met een platte schroevendraaier de weerhaak in drukken (zoals in jouw filmpje).

    Waar woon je? Anders help ik je wel.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #18
    Frog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    148
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Nou woon in Middelburg, Zeeland, zal waarschijnlijk niet in de buurt zijn maar wel bedankt voor het aanbod.

    Het is de stekker op de koplamp zelf.
    Zit nu op m'n werk en zal er vandaag niet meer van komen, moet vanavond nog naar cursus.
    Dat was ik ff vergeten gisteren...

    Wordt vervolgd...

  20. #19

    Standaard Re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Stekker een beetje indrukken helpt ook (dichter naar de koplamp zelf). Dan het palletje inklikken, daarna pas lostrekken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #20
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Kop- en achterlampen vervangen bij A4 2003

    Zoals @Bastet al aangeeft kun je het knipperlicht eruit draaien. Hiervoor hoef je de stekker van de koplamp niet los te halen.
    De 4 Torx30 schroeven losdraaien en je kunt de lampunit naar voren eruit halen.
    Hierna kun je ruim bij het knipperlicht komen.
    Laatst gewijzigd door Rodelschwein; 13-05-13 om 17:04.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •