Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

  1. #1
    ancodom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Sinds 2 weken in het bezit van een Audi A4 Avant 2.5 TDI uit 2002.

    Gisteren viel het me op dat bij het afsluiten van de deuren met de AB de lichten niet knipperden. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de portier aan de bijrijderskant niet op slot ging. Na wat gemorrel aan de kabelboom (als je dat zo noemt) bij de scharnieren ging de deur op slot. Helemaal blij. Totdat ik vanochtend mijn meerijder ging ophalen; de deur ging niet open. Ook niet vanuit het interieur.
    Alle andere deuren gaan gewoon open en hoor je duidelijk klikken als er ont- en vergrendeld wordt, maar de deur aan de bijrijderskant geeft geen krimp en blijft onverstoorbaar dicht.

    Ben al bij de garage geweest waar ik de auto heb gekocht. Die hebben een kwartier lang op de deur staan te beuken. Volgens hun is het een los contact in de deur o.i.d. Donderdag kan ik hem brengen en hoop ik dat een en ander gerepareerd kan worden.
    Uit wanhoop ben ik ook al bij de Audi garage geweest; ook die hebben donderdag tijd, maar eigenlijk ben ik een beetje bang voor allerlei woeste rekeningen. Die heb ik nog maar even in de wachtkamer gezet en gebruik ik als laatste oplossing.

    Op het internet al wel gelezen dat het waarschijnlijk een breuk in de kabelboom in de deur is (bij het scharnierpunt) is, maar daarvoor moet wel de deur open om het paneel te verwijderen.

    Kan iemand mij verder helpen met wat tips om de deur in ieder geval open te krijgen zodat het deurpaneel kan worden verwijderd en bij de bedrading kan van de deur? Dit lukt nu met geen mogelijkheid?

    Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is omschreven en met voldoende informatie.
    Alvast bedankt voor de reactie(s).

  2. #2
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Gaat je deur ook niet open wanneer je 2x aan de hendel trekt (aan de binnenkant).

    Mijn deuren vergrendelen automatisch (Anti-Carjack) wanneer ik 5km/h rijdt, maar ik kan ze openen wanneer ik 2x aan de openingshendel trek. uiteraard gaan alle open wanneer ik op de automatische deur ontgrendeling druk in het linker voorportier of de contactsleutel verwijder.
    Dit zou uit veiligheids overweging moeten kunnen.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  3. #3
    ancodom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Hartelijk dan voor de reactie.

    2x aan de hendel trekken had ik ook al ergens gelezen, maar werk ook niet.
    Anti-Carjack; is dat iets wat standaard is? Volgens mij werkt dat niet zo bij mij (niet opgevallen althans). Wel is de stroom eraf geweest met het verwisselen van de accu. Kan het dan zijn dat dat opnieuw geprogrammeerd moet worden?

    Het is bijna zeker dat er iets met de aansluitingen van de kabelboom is of de kabelboom zelf. Gisteravond na wat morren met een stukje plastic tussen de deur en de carrosserie tegen de kabelboom is de deur open gegaan. Gaat nu alleen niet meer op slot; vannacht de auto vlak naast een lataarnpaal geparkeerd zodat de toegang geblokkeerd was.

    Vanmiddag naar de garage; nu kunnen ze in ieder geval direct aan de slag met het probleem zonder zaken te slopen.

  4. #4
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Woest beuken op de deur, wat een vakmensen daar...
    Het slot kan toch gewoon naar zijn grootje zijn? Of stekker los, kabelbreuk, ander elektrisch probleem in aansturing, etc. Deurpanelen verwijderen is doorgaans niet moeilijk. Bij mij (A6) zitten er 2 schroefjes aan weerszijden en moet je met een schroevendraaier in een gaatje onder de armsteun prikken waarmee de raambedieningschakelaar los komt. Daar zit volgens mij ook weer een schroef. Daarna til je hem er zo uit. Zoek eens op het forum naar deurpaneel verwijderen.
    90 km/h-astronaut

  5. #5
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Woest beuken op de deur, wat een vakmensen daar...
    Het slot kan toch gewoon naar zijn grootje zijn? Of stekker los, kabelbreuk, ander elektrisch probleem in aansturing, etc. Deurpanelen verwijderen is doorgaans niet moeilijk. Bij mij (A6) zitten er 2 schroefjes aan weerszijden en moet je met een schroevendraaier in een gaatje onder de armsteun prikken waarmee de raambedieningschakelaar los komt. Daar zit volgens mij ook weer een schroef. Daarna til je hem er zo uit. Zoek eens op het forum naar deurpaneel verwijderen.
    Beetje lastig om deurpaneel eraf te krijgen, als je de deur niet open krijgt???


  6. #6
    ancodom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Woest beuken op de deur, wat een vakmensen daar...
    Het slot kan toch gewoon naar zijn grootje zijn? Of stekker los, kabelbreuk, ander elektrisch probleem in aansturing, etc.
    Kan uitgelezen worden wat het euvel is (slot, kabelbreuk, elctrisch probleem in aansturing, etc.)?

  7. #7
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ancodom Bekijk Berichten
    Hartelijk dan voor de reactie.

    2x aan de hendel trekken had ik ook al ergens gelezen, maar werk ook niet.
    Anti-Carjack; is dat iets wat standaard is? Volgens mij werkt dat niet zo bij mij (niet opgevallen althans).
    Dit kun je instellen met Vag-Com, gelukkig dat je hem van het slot hebt gekregen, heb vroeger bij een Mazda eens gezien dat ze de massa van de accu haalden en bij terugplaatsen schoten alle deuren van het slot af, was handig want de sleutels zaten nog in de auto, en mijn hond sprong met zijn poot op het vergrendelings knopje
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  8. Ad
  9. #8
    ancodom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Was een kabelbreuk.
    De oude kabel is gerepareerd, maar ga denk ik toch maar de kabel vervangen.

    Bedankt voor alle reacties.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Question Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Gisteren bij terugkomst bij mijn auto (audi A6 avant uit 2006) startte deze niet meer.
    Gelukkig gaf de accu nog wel een beetje stroom dus bedacht ik om een aantal zekeringen even tijdelijk los te halen om zo de accu niet onnodig te belasten met het idee dat de auto met de overgebleven acculading wellicht toch net zou kunnen starten.
    Ik heb toen "per ongeluk" ook de zekering van de automatische deurvergrendeling aan de bijrijderskant verwijderd. Toen deur dicht gedaan (achteraf stom) en proberen te starten. Helaas het mocht niet baten. Uiteindelijk heb ik met wat hulp, de auto weten aan te duwen en gelukkig werkte dat.
    Maar toen ik de deuren aan de bijrijderskant en de rechter achterdeur wilde openen, lukte dat niet meer!

    Beide portieren aan de rechter kant gaan (van binnen en buiten) niet meer open en dus kan ik ook niet meer de zekeringen terug plaatsen. Als ik dit van te voren had geweten, dan had ik dit natuurlijk nooit gedaan.
    De hamvraag is nu hoe ik de bijrijders deur weer open krijg en de zekeringen kan terugplaatsen?

    Heb vandaag op diverse forums eea gelezen maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid.
    Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?! Alle suggesties zijn welkom.
    Kan bijvoorbeeld de audi dealer op een of andere manier een deur openen via een interface?

    Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

  11. #10

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Heb t zelfde probleem een beetje.. bijrijders kant gaat niet meer open.. van binnen en buiten. Alle deuren werken behalve deze. Bij de bedrading etc kom ik ook niet. Wat nu?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  12. #11
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur aan bijrijderskant gaat niet meer open

    Ik ben er vrij zeker van dat het deurslot is dat niet meer functioneert. Je kan de deursloten overigens uitlezen met vagcom en apart aansturen.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •