Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: audi a4 b6 met b7 gril

  1. #1

    Standaard audi a4 b6 met b7 gril

    Hallo allemaal,

    Ik heb een audi a4 avant 3.0 v6 gekocht. Hier zit een ander front op. Alleen de koplampen sluiten niet zo mooi aan.
    Ik kan alleen niet vinden waar deze spullen van zijn (type auto of merk)
    Kan iemand mij dit vertellen?

    Alvast bedankt.

    20130730_170516.jpg20130730_170521.jpg20130730_170526.jpg20130730_170537.jpg

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Zo te zien heeft de auto schade gehad en is daar vervolgens de bumper op gemonteerd. Dan krijg je het nooit netjes recht, dus eerst de schade laten herstellen en dan proberen of die bumper nog een beetje wil passen.

    Met wat geluk staat de naam van de fabrikant achterop.
    Laatst gewijzigd door tom; 31-07-13 om 12:08.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Hier is maar één remedie voor: originele front terugzetten. Alle andere opties zijn weggegooid geld.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Een origineel front terug zetten zal misschien ook wel wat kosten. Wordt deze mod goedgekeurd door de apk, of is dat niet nodig in NL?
    Vindt het anders wel min of meer geslaagd om de nieuwe neus op dit model te krijgen.

  5. #5

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ggg Bekijk Berichten
    Een origineel front terug zetten zal misschien ook wel wat kosten. Wordt deze mod goedgekeurd door de apk, of is dat niet nodig in NL?
    Vindt het anders wel min of meer geslaagd om de nieuwe neus op dit model te krijgen.
    Een OEM front kost ook geld ja, maar dit herstellen ook. Dit echter raak je aan de straatstenen niet meer kwijt daarna (weggegooid geld dus). De auto levert met OEM front meer op.

    Voor de APK maakt 't in NL geen klap uit, als de lampen het doen, de draagarmen niet te veel spelen en de remvertraging goed genoeg is voor 100>0 in 100 meter, dan kom je door de APK met zo'n auto.

    De B7 neus kan niet zomaar op de B6, het front is daar te lang en te bol voor. De enige die dit nog enigszins heeft gedaan (met succes....) is @bennym die zelf van een 4F een mal maakte, en die aanpastte op de B6.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Ik denk zelf niet dat de auto schade heeft gehad. Maar ik ga wel verder puzzelen. Als ik veranderingen heb dan post ik de foto's. Verder allemaal bedankt voor het advies.

  7. #7

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karim87 Bekijk Berichten
    Ik denk zelf niet dat de auto schade heeft gehad. Maar ik ga wel verder puzzelen. Als ik veranderingen heb dan post ik de foto's. Verder allemaal bedankt voor het advies.
    De schade op de voorbumper zit er nog in man, ding is gescheurd onder het linker mistlichtrooster. Vermoedelijk is dit zo'n dun ABS/polyfiber bumpertje, dat dus nu z'n sterkte kwijt is, en daarom zakt bij de koplamp.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Een OEM front kost ook geld ja, maar dit herstellen ook. Dit echter raak je aan de straatstenen niet meer kwijt daarna (weggegooid geld dus). De auto levert met OEM front meer op.

    Voor de APK maakt 't in NL geen klap uit, als de lampen het doen, de draagarmen niet te veel spelen en de remvertraging goed genoeg is voor 100>0 in 100 meter, dan kom je door de APK met zo'n auto.

    De B7 neus kan niet zomaar op de B6, het front is daar te lang en te bol voor. De enige die dit nog enigszins heeft gedaan (met succes....) is @bennym die zelf van een 4F een mal maakte, en die aanpastte op de B6.
    een beetje onzin natuurlijk dat je dat aan de straatstenen niet meer kwijt raakt
    als het wat beter aan zou sluiten, ziet het er nog niet zo verkeerd uit

    ik denk dat er genoeg vrijwilligers voor zijn
    het is een keer wat anders dan de S-line bumpers die je tegenwoordig op iedere hoek van de straat ziet

    jou Porsche remmen, en je B7 stuur zijn ook weggegooid geld
    alles wat je aan je auto verandert is weggegooid geld, en krijg je er niet meer voor terug

  10. #9

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi drivertje Bekijk Berichten
    een beetje onzin natuurlijk dat je dat aan de straatstenen niet meer kwijt raakt
    als het wat beter aan zou sluiten, ziet het er nog niet zo verkeerd uit

    ik denk dat er genoeg vrijwilligers voor zijn
    het is een keer wat anders dan de S-line bumpers die je tegenwoordig op iedere hoek van de straat ziet

    jou Porsche remmen, en je B7 stuur zijn ook weggegooid geld
    alles wat je aan je auto verandert is weggegooid geld, en krijg je er niet meer voor terug
    Zou jij +1K doen voor zo'n auto? Ik niet. Vele mensen niet. Doorgaans eindigen dit soort auto's voor 6K op marktplaats, met een 25K taxatiewaarde en een hele ad vol met prijzen achter de "mods" en "werkzaamheden". Natuurlijk is zo'n bumper anders dan het andere (gelukkig), en ja, als je die ene gek vindt krijg je er geld voor, maar het mag een algemeen bekend feit zijn dat 99,9%* van de autobedrijven minder zal geven voor zo'n modbak dan voor een OEM of S-Line.

    Zo'n cheapass SFG ombouw is altijd lelijk op vanuit die ene hoek na:
    http://www.hofele.com/sport_en/produ...serie_evo.html

    Mijn remmen en het stuur slijt ik los wel, de andere delen zijn er nog en kunnen in 1,5 uur teruggebouwd worden. Maar goed, dat doet er niet toe. Overigens zijn dat functionele upgrades, geen plastic-fantastic bumpertje dat nergens past. Neemt niet weg dat er zat mods zijn in mijn auto die niet meer teruggedraaid kunnen worden, of inderdaad zonde van 't geld zijn. Ik zeg ook nergens dat dat niet moet, integendeel, ik ben het rijdende bewijs van het tegenovergestelde (het geld dat in mijn B6 zit naast aanschaf had jouw B7 gekocht zeg maar ).

    Maar goed, we gaan weer in een bekvechtpartij belanden, I'm out. Het ga je goed.

    * schatting
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    De schade op de voorbumper zit er nog in man, ding is gescheurd onder het linker mistlichtrooster. Vermoedelijk is dit zo'n dun ABS/polyfiber bumpertje, dat dus nu z'n sterkte kwijt is, en daarom zakt bij de koplamp.
    aan de bumper zit wel wat schade, maar aan de auto zelf niet.

  12. #11

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karim87 Bekijk Berichten
    aan de bumper zit wel wat schade, maar aan de auto zelf niet.
    Sorry, ik doelde op bumperschade.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #12
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zou jij +1K doen voor zo'n auto? Ik niet. Vele mensen niet. Doorgaans eindigen dit soort auto's voor 6K op marktplaats, met een 25K taxatiewaarde en een hele ad vol met prijzen achter de "mods" en "werkzaamheden". Natuurlijk is zo'n bumper anders dan het andere (gelukkig), en ja, als je die ene gek vindt krijg je er geld voor, maar het mag een algemeen bekend feit zijn dat 99,9%* van de autobedrijven minder zal geven voor zo'n modbak dan voor een OEM of S-Line.

    Zo'n cheapass SFG ombouw is altijd lelijk op vanuit die ene hoek na:
    http://www.hofele.com/sport_en/produ...serie_evo.html

    Mijn remmen en het stuur slijt ik los wel, de andere delen zijn er nog en kunnen in 1,5 uur teruggebouwd worden. Maar goed, dat doet er niet toe. Overigens zijn dat functionele upgrades, geen plastic-fantastic bumpertje dat nergens past. Neemt niet weg dat er zat mods zijn in mijn auto die niet meer teruggedraaid kunnen worden, of inderdaad zonde van 't geld zijn. Ik zeg ook nergens dat dat niet moet, integendeel, ik ben het rijdende bewijs van het tegenovergestelde (het geld dat in mijn B6 zit naast aanschaf had jouw B7 gekocht zeg maar ).

    Maar goed, we gaan weer in een bekvechtpartij belanden, I'm out. Het ga je goed.

    * schatting
    ik zeg niet dat hij er meer geld door oplevert, ik zeg juist dat alles wat je aan je auto vertimmert, je er niet meer voor terug krijgt
    er zijn heus wel mensen die het wel mooi vinden, en als je die treft, dan hebben die er misschien net wel een beetje extra voor over

    99,9 % van de bedrijven/mensen weet niet eens wat S-line in houdt
    als die de badge zien zitten, maakt niet uit waar op, dan is het al een S-line volgens hun
    als de bumper netjes aan zou sluiten, dan denk ik dat menig autobedrijf niet eens snapt dat het een B6

    ik mag toch hopen dat je geen 54.000 Euro aan die Audi hebt besteed, mits je hem gekocht hebt toen hij nog niet zo oud was

  14. #13
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard audi a4 b6 met b7 gril

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burito Bekijk Berichten
    ik kon zweren dat hier gisteren andere berichten onder stonden .... worden die gewist als iemand hier zijn mening verteld ofzow?
    Dit viel mij ook al op @tom kan dit nader toelichten ?


    Sent from my iPad using Diesel
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Ja, dat heet modereren. Dit topic ging nergens meer over, dus ik heb de bezem erdoor gehaald. En nu gaan we de TS weer helpen. Het bericht van burito ging ook nergens over en hielp TS zeker niet, dus dat is ook verwijderd.
    Laatst gewijzigd door tom; 01-08-13 om 07:38.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: audi a4 b6 met b7 gril

    Zo, en weer verder.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard audi a4 b6 met b7 gril

    Duidelijk. @karim87 succes met je b6.


    Sent from my iPhone using diesel
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •