Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 174

Onderwerp: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

  1. #41
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Kijk hier maar even. Ik kan geen afdichting zien. Ik wil thuis even nakijken voor je.

    Dit was het verhaal bij mij:

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1419584

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1420106

  2. #42
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    Gisteren even weg geweest met de auto..
    ik ging voor een 4-gastest maar die is uiteindelijk niet gedaan aangezien we toch nog sissen hoorden door het aanzuigen van valse lucht ergens. (was me eerder niet opgevallen)
    vandaag maar weer eens met frisse moed en een ranzige sigaar aan de gang gegaan.. gadver, die sigaar smaak blijft maar hangen.. smerige bocht!!!
    maar goed, daardoor heb ik wel weer het een en ander ontdekt.
    nu maar weer eens wat onderdelen gaan bestellen.

    een vraagje voor de heren hier, wat me ook opgevallen is aan de auto.. het lijkt wat te zweten bij de injectoren.
    de (runners noem je dat toch??) kanalen die naar de cilinder gaan zijn wat nat (olie achtig) en dat komt van het punt waar de injector in het spruitstuk zit.
    deze injectoren, hebben die ook een pakking of afdichtring? anders zit ik te denken de hele boel even los te halen en schoon te maken.
    dan voorzien van nieuwe pakkingen en weer terug zetten, inlaatspruit zit zo te zien lekker makkelijk daar..

    Het kan altijd wel iets vettig zijn b.v door olie bijvullen maar je kan heel makkelijk testen waar hij lek is, met een bus remreiniger op div. Punten te spuiten en als je toerental veranderd dan is hij daar lek. En zo hoef je niet onnodig onderdelen te vervangen.
    Je kan 2 kanten op met deze storing lucht ontregelt of brandstof ontregelt de verhouding 1 deel brandstof en 50 delen lucht is niet goed en daarom mijn vraag CO en HC te meten dan weet je welke kant je moet opzoeken in het lucht of brandstof.
    Als hij valse lucht aan zuigt dan krijg hij hier te veel van en dan heb je een arm brandstof mengsel.
    Als de ECU een fout signaal door krijgt, en daar door meer brandstof gaat geven dan is je brandstof mengsel ook niet goed en dit is te meten door de CO / HC uitstoot, dus b.v temperatuur sensor geeft - 10 graden door aan de ECU terwijl het + 10 graden dan geeft de ECU door dat hij meer brandstof nodig heeft en als hij -10 graden blijft door geven dan blijft hij meer brandstof geven en het lucht blijft wel op de goede hoeveelheid dan heb je brandstof te arm.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  3. #43
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    inderdaad, ik ga eerst deze paar onderdelen nog bestellen.
    dan moet het valse lucht probleem toch echt opgelost zijn, en dan kan ik evt nog een 4-gastest doen.
    maar ik denk eerlijk gezegd wel dat dit de oorzaak is, tja.. had beter moeten kijken de eerst keer.. dan was het in 1 keer goed geweest maar goed.
    we zitten in ieders geval niet op een dood spoor.. ik zal ook eens testen dan of hij lekt bij de injectoren.. zolang dat verder goed functioneert laat ik het maar zitten.
    ben toch wel erg blij met de hulp hier!

  4. #44
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    inderdaad, ik ga eerst deze paar onderdelen nog bestellen.
    dan moet het valse lucht probleem toch echt opgelost zijn, en dan kan ik evt nog een 4-gastest doen.
    maar ik denk eerlijk gezegd wel dat dit de oorzaak is, tja.. had beter moeten kijken de eerst keer.. dan was het in 1 keer goed geweest maar goed.
    we zitten in ieders geval niet op een dood spoor.. ik zal ook eens testen dan of hij lekt bij de injectoren.. zolang dat verder goed functioneert laat ik het maar zitten.
    ben toch wel erg blij met de hulp hier!
    Met een bus remreiniger kan je ook de lucht lekkage op zoeken als je dat op de pakkingen en O ring aansluiting spuit en je toerental gaat verhogen dan is hij daar lek.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  5. #45
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Met een bus remreiniger kan je ook de lucht lekkage op zoeken als je dat op de pakkingen en O ring aansluiting spuit en je toerental gaat verhogen dan is hij daar lek.
    En dat te bedenken dat ze aan een sigaar roken willen krijgen ha ha ha
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK


  6. #46
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    mooi toch, haha!
    motor laten lopen, dikke sigaar brandend in je trul en spuiten maar met die remmenreiniger!!
    doet me denken aan een oude collega die autospuiter was, die stond met zijn sjekkie in zijn mond boven de thinnerbak zijn spuit schoon te maken.
    maar goed, leuk allemaal maar ik loop nog steeds met die smerige smaak in mijn mond rond..
    onderdelen zijn trouwens besteld, morgen dan maar even op de fiets naar de dealer en weer lekker sleutelen. (dat is dan weer een pluspunt, vind het toch wel weer leuk om aan het sleutelen te zijn) maar aan de andere kant heb ik er nu geen geld voor en ik zal toch wel blij zijn als de auto weer probleemloos loopt dadelijk.

  7. #47
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    mooi toch, haha!
    motor laten lopen, dikke sigaar brandend in je trul en spuiten maar met die remmenreiniger!!
    doet me denken aan een oude collega die autospuiter was, die stond met zijn sjekkie in zijn mond boven de thinnerbak zijn spuit schoon te maken.
    maar goed, leuk allemaal maar ik loop nog steeds met die smerige smaak in mijn mond rond..
    onderdelen zijn trouwens besteld, morgen dan maar even op de fiets naar de dealer en weer lekker sleutelen. (dat is dan weer een pluspunt, vind het toch wel weer leuk om aan het sleutelen te zijn) maar aan de andere kant heb ik er nu geen geld voor en ik zal toch wel blij zijn als de auto weer probleemloos loopt dadelijk.
    Ik zal niet zeggen om een sigaar en dan ook met die remreiniger aan de gang te gaan, dan krijg je een heel andere smaak in je mond maar niet van de sigaar. ( gezond verstand is soms ver te zoeken en als je later aan terug denk je hoe kon ik dat doen ). Als je maar lol heb de A4 komt wel weer goed.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  8. Ad
  9. #48

    Arrow Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Goed bezig Pollie...hahaa

    Leuk dat je toch weer wat vacuumlekken gevonden hebt met je sigaar :-)

  10. #49
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Helaas weinig geluk..
    Heb vandaag weer een hoop onderdelen vervangen. Deze waren tot nu toe toch allemaal aan vervanging toe dus niks voor niks..
    De auto loopt weer wat beter/rustiger maar schokt nog steeds bij stationair.
    Heb met remmenreiniger nog een hoop aansluitingen gecontroleerd maar nergens reageert de motor op.
    LMM nog schoon gemaakt en een andere geprobeerd maar beide zonder succes.
    Ik kan nu nog evt een 4-gastest laten doen maar ik zit meer te denken om hem gewoon weg te brengen, kunnen ze even fatsoenlijk diagnose doen en het probleem verhelpen.
    het ge-sis is volgens mij minder maar heb nog steeds het idee ergens ge-sis te horen, ik kan het nu alleen niet meer lokaliseren.

  11. #50
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    oké je het de temperatuur sensor ook al vervangen, zo ja is dit er 1 met 4 polen / aansluitingen.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  12. #51
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    oké je het de temperatuur sensor ook al vervangen, zo ja is dit er 1 met 4 polen / aansluitingen.
    eeh, ik meen van wel ja, zo'n groene.
    ik heb deze niet bij de dealer vandaan maar van celtemp services, waar wel het onderdeel genoemd word met het originele onderdeelnummer.
    ik zou ook de oude weer eens terug kunnen zetten, voorheen was het probleem alleen het branden van het motorlampje met de storing te arm mengsel.
    toen liep de auto stationair gewoon nog goed.

    net even de oude sensor bekeken, heeft inderdaad 4 polen.

  13. #52
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    eeh, ik meen van wel ja, zo'n groene.
    ik heb deze niet bij de dealer vandaan maar van celtemp services, waar wel het onderdeel genoemd word met het originele onderdeelnummer.
    ik zou ook de oude weer eens terug kunnen zetten, voorheen was het probleem alleen het branden van het motorlampje met de storing te arm mengsel.
    toen liep de auto stationair gewoon nog goed.

    net even de oude sensor bekeken, heeft inderdaad 4 polen.
    Nee niet de oude er weer in doen deze storing wordt na de vag-com reset erger ik heb hem ook gehad en bij mij begon de auto te zuipen 1.7 ik heb hem toen zo gekocht en ik dacht dat zal niet veel zijn de auto reed immers goed ik kon er niets aan vernemen met rijden, maar bij de APK was de CO / HC veel te hoog ik ben er een tijd naar aan het zoeken geweest en dit heeft mij toen 950 euro gekost.
    Wat je nu kan doen is het volgende ik weet niet of het bij die van jou ook kan, ik heb gehoord dat het bij de nieuwe type niet meer kon.
    Maar het is het proberen waard het kan geen kwaad, het is een storing die in de ECU blijft hangen op een 1 of andere reden.
    Dus wat je nu moet proberen is het volgende,
    Je haalt de accu polen los en dan 10 min. lang en de deur een stukje los dan kan de ECU goed leeg lopen van rest spanning.
    Na 10 min. deur dicht en de accu polen er op en dan ga je 50 km rijden op verschillende snelheden dan kan de ECU weer goed in leren.
    Hij zal even rot rijden maar dat gaat weer over, ik hoop dat dit ook bij jou helpt bij mij was de storing toen over en is niet meer terug geweest en de CO/HC was ook weer goed.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  14. #53
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Nee niet de oude er weer in doen deze storing wordt na de vag-com reset erger ik heb hem ook gehad en bij mij begon de auto te zuipen 1.7 ik heb hem toen zo gekocht en ik dacht dat zal niet veel zijn de auto reed immers goed ik kon er niets aan vernemen met rijden, maar bij de APK was de CO / HC veel te hoog ik ben er een tijd naar aan het zoeken geweest en dit heeft mij toen 950 euro gekost.
    Wat je nu kan doen is het volgende ik weet niet of het bij die van jou ook kan, ik heb gehoord dat het bij de nieuwe type niet meer kon.
    Maar het is het proberen waard het kan geen kwaad, het is een storing die in de ECU blijft hangen op een 1 of andere reden.
    Dus wat je nu moet proberen is het volgende,
    Je haalt de accu polen los en dan 10 min. lang en de deur een stukje los dan kan de ECU goed leeg lopen van rest spanning.
    Na 10 min. deur dicht en de accu polen er op en dan ga je 50 km rijden op verschillende snelheden dan kan de ECU weer goed in leren.
    Hij zal even rot rijden maar dat gaat weer over, ik hoop dat dit ook bij jou helpt bij mij was de storing toen over en is niet meer terug geweest en de CO/HC was ook weer goed.
    even proberen kan nooit kwaad natuurlijk.
    ik ben wel bekend met een zelflerende ECU bij andere merken maar meen overal gelezen te hebben dat dit bij Audi niet zo werkt.
    hmm, ben toch wel een beetje huiverig na wat zoeken op google.. de een zegt dat het werkt en de ander niet.
    sommige zeggen ook dat er kans is op meer "problemen" vanwege het resetten van meerdere onderdelen zoals je gasklep bijvoorbeeld.
    iemand anders hier ervaring mee op een b6?

  15. #54

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Heb dat al wel eens gedaan: 10 min. accu los, 3 min. op kontakt zonder starten en geen gaspedaal aanraken, dan starten zonder gaspedaal aan te raken en enkele minuten laten lopen.
    Daarna wel radiocode opnieuw invoeren, ramen helemaal omhoog en omlaag. Ook brandde er een lampje van esp of abs maar dat ging uit na 10 m. rijden.
    Gasklep moet altijd opnieuw worden ingeleerd nadat er aan inlaattraject (dus ook vacuumslangen) gewerkt is.
    Dit werkte bij de B5 maar naar mijn idee bij de B6 ook.

  16. #55
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    sjonge jonge, lekker al die elektro.
    misschien toch eens zelf kijken naar zo'n vagcom dinges.. had hem nu al enkele keren kunnen gebruiken.
    maar meen je dat nou met die gasklep? het enige wat hij doet is toch de basis stand kalibreren? wat heeft het vervangen van een slangetje of terugslagklep daarmee te maken dan?
    niet dat ik je niet geloof hoor maar ik wil gewoon alles weten/begrijpen..

  17. #56

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    niet dat ik je niet geloof hoor maar ik wil gewoon alles weten/begrijpen..
    Lijkt me logisch dat als er minder valse lucht binnenkomt de basisstand van de gasklep veranderd wordt..

  18. #57
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Zit er wel een slangetje op bij een B6, ik heb een B5 en daar ook geen slangetje op die is volledig electronisch gestuurd.
    Ik ben ook met de mijne toen bij de dealer geweest maar die las niet meer uit als ik zelf met de vag-com en ook zij kwamen er niet een paar honderd lichter en nog niet opgelost, zij waren wel nieuwsgierig wat de oplossing was toen hij goed was.
    Vandaar de uitleg in bericht #42 .
    Na ik de temperatuur sensor en LMM had vervangen en de storing had gewist met de vag-com was het MIL lampje wel uit maar het CO/HC nog niet goed, toen maar toch proberen dacht ik en de stroom er af en daar na rijden en aan de CO meter en ja hoor hij was weer goed.
    Ik ben maanden aan het zoeken geweest luchtslangen, pakkingen alles na gezocht niets gevonden gasklephuis schoon gemaakt lamda sonde vervangen alles door meten niets gevonden, daarom zeg ik dit is een rot storing je wordt er gek van.


    Zie hier: http://www.audiforum.nl/forum/b5-199...o-te-hoog.html
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  19. #58
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Zit er wel een slangetje op bij een B6, ik heb een B5 en daar ook geen slangetje op die is volledig electronisch gestuurd.
    Ik ben ook met de mijne toen bij de dealer geweest maar die las niet meer uit als ik zelf met de vag-com en ook zij kwamen er niet een paar honderd lichter en nog niet opgelost, zij waren wel nieuwsgierig wat de oplossing was toen hij goed was.
    Vandaar de uitleg in bericht #42 .
    Na ik de temperatuur sensor en LMM had vervangen en de storing had gewist met de vag-com was het MIL lampje wel uit maar het CO/HC nog niet goed, toen maar toch proberen dacht ik en de stroom er af en daar na rijden en aan de CO meter en ja hoor hij was weer goed.
    Ik ben maanden aan het zoeken geweest luchtslangen, pakkingen alles na gezocht niets gevonden gasklephuis schoon gemaakt lamda sonde vervangen alles door meten niets gevonden, daarom zeg ik dit is een rot storing je wordt er gek van.
    helemaal mee eens, daarom ben ik ook super blij met alle hulp die ik hier krijg.
    gasklephuis zit inderdaad geen slangetje op, alleen een stekker voor het elektronische gedeelte.
    ik ga het gewoon proberen.. even kijken of ik er morgen al tijd voor heb..
    to be continued!

  20. #59

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    We zijn benieuwd.......:-)

  21. #60
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t (graag even opnieuw lezen, post 1 aangepast)

    vandaag de procedure uitgevoerd maar zonder enig succes.
    auto loopt nog steeds goed voor mijn gevoel maar stottert bij stationair.
    en iedereen maar zeggen dat je zelf geen storingsmelding kunt wissen.. mijn motorlampje is uit na het uitvoeren van deze procedure.

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •