Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A4 tdi 130pk AWX 5-bak Valeo koppelingsset + vliegwiel goed of slecht?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard A4 tdi 130pk AWX 5-bak Valeo koppelingsset + vliegwiel goed of slecht?

    Beste Audi kenners,

    De koppeling + vliegwiel moet binnenkort vervangen worden van mijn Audi A4 Avant 1.9 tdi AWX 5-bak bwjr 2003 - 290 dkm. Nu is mijn vraag, kan ik deze laten vervangen voor een set van VALEO zowel de koppelingset + vliegwiel? Ik neem aan dat de originele 2-massa vliegwiel, vervangen wordt voor een vast vliegwiel, gezien de "goedkope" aanschafprijs van 490,- euro (koppelingsset + vliegwiel via Mister auto). Mocht dit het geval zijn, is dit dan wel aan te raden?

    Of zal ik gewoon voor een Sachs koppelingsset en een vast vliegwiel van een ander (goedkoper) merk gaan? Ik heb mijn A4 voor 3200 euro gekocht en wil eigenlijk niet al te veel uitgeven voor zo'n reparatie. Het is echt een mooie auto en het rijdt echt geweldig, op de koppeling na dan.

    Ik hoor jullie suggesties graag. Mijn dank!


    William

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    680
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 tdi 130pk AWX 5-bak Valeo koppelingsset + vliegwiel goed of slecht?

    Je kan ze laten vervangen door de valeoset, dit is technisch gesproken een prima set. Je levert er alleen wel een flinke hoeveelheid comfort bij in. Het tweemassavliegwiel dempt een hoop trillingen. Kijk ook eens in het buitenland UK of DE, daar kan je ze wel eens goedkoper vinden. Audi monteerde die tijd veelal LUK koppelingen, daarop kan je dan ook gaan zoeken. Een andere keuze is het tweemassevliegwiel niet vervangen als die nog goed functioneert.
    Audi A4 B6 1.9 TDI quattro avant S-line
    Solardak | Audi Navi-plus | Xenon | Michelin Pilot Sport 235-40-18 | EPS custom downpipe RVS | KKK BV43 turbo | Custom JD tuning 201pk 408Nm | Goodridge brakelines red | ATE 312-255 | Ferodo DS2000

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 tdi 130pk AWX 5-bak Valeo koppelingsset + vliegwiel goed of slecht?

    Ok, dank voor je reactie. Ik ben wel bang dat de vliegwiel vervangen moet worden gezien de hoge km stand. Daarnaast kan ik maar beter safe spelen dan achter nog een vliegwiel moeten bestellen. Het liefst heb ik een voorkeur voor nieuwe Sachs koppeling met 2 massa vliegwiel maar dan wordt het, naar mijn inziens, erg prijzig.

  4. #4
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 tdi 130pk AWX 5-bak Valeo koppelingsset + vliegwiel goed of slecht?

    Op da Parts hebben ze mooie prijzen voor een complete set.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 tdi 130pk AWX 5-bak Valeo koppelingsset + vliegwiel goed of slecht?

    Weten jullie of het ook mogelijk is om Sachs koppelingsset met een 2 massavliegwiel van LUK erop te monteren?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •