Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 117

Onderwerp: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

  1. #21
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Die water afvoer ga ik ff naar kijken.

    Die kabels voor de deuren kan ik beter nieuw bestellen denk ik dan ben ik van dat gedoe af. Is dat een geheel samen met die rubberen slang?

    Zou die comfortmodule ook een storing geven op VAGCOM als daar vocht bij gekomen is? Dat scheelt me misschien het hele interieur lostrekken...

    Ik ga geen 250-400 euro uitgeven voor een paar keer uitlezen haha.

    Die afbladderende lak is idd erg erg erg ;-) vervelend!

    Ik woon zelf in Stadskanaal
    Laatst gewijzigd door garcon; 05-05-14 om 08:31.

  2. #22

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Als er issues in je comfortmodule zitten die storingen veroorzaken, dan komt dit geheid terug bij het uitlezen. Zoek even iemand op in het VAGCOM-locatie topic, in de omgeving van Stadskanaal. Die kunnen je vast wel helpen.

    Ik heb zelf nooit kabels voor de deuren (hoeven) vervangen, maar alles is los te koop. Zie (als je ingelogd bent): http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/...49/57/3169544/

    Partlist:
    Code:
    1:
    8E0 971 687 C: wiring harness for door / for vehicles with manually operated windows (Chassisnr F > 8E-3-500 000)
    8E0 971 687 J: wiring harness for door / for vehicles with manually operated windows (Chassisnr 8E-4-000 001 > end)
    8E0 971 687 E: wiring harness for door / for vehicles with electrically operated windows (Chassisnr F > 8E-3-500 000)
    8E0 971 687 L: wiring harness for door / for vehicles with electrically operated windows (Chassisnr 8E-4-000 001 > end)
    
    3:
    443 906 102 G: grommet, 13,5x19
    
    4:
    8E0 959 845 B: bellows with retaining frame [rubber manchet in deurpost]
    
    5:
    4B0 971 848: Cable holder [clip met splitpen waar tape omheen zit als kabelgoot], 3x
    
    6:
    8E0 971 848 L: Cable tie with fixing tab [kabelgeleider met oog voor tie-wrap], 3x
    
    7:
    1J0 957 818 C: cable ties, 3x
    
    8:
    4B0 971 942: Flat contact housing / wiring harness for interior [stekker voor verlichting], 2-pin
    
    9:
    8Z0 972 701: Flat contact housing / ECU, for models with electrically operated windows, 10-pin
    
    10:
    8E0 972 702: Flat contact housing / connector for B-pillar [naar deurpost]. Use if required: 8E0 971 981 A.
    
    11:
    4A0 972 883: Flat contact housing / connector for door lock contact switch
    
    12:
    1J0 973 714: Flat contact housing / lock cylinder / wiring harness for door trim panel, 8-pin
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ik zal er eens naar kijken!

    Was net bij de VW dealer en die vraagt 122 eurootjes voor een kabelboompje met manchet! Pfff wat een geld voor een audi mankement!

    Je kunt die stekker ook wel los krijgen maar ik weet niet hoe je de kabels er in monteert, dan hoef ik alleen een paar nieuwe draden halen en het soldeerpunt te verleggen naar de deur zelf en niet in het kwetsbare manchet.
    Laatst gewijzigd door garcon; 05-05-14 om 11:41.

  4. #24

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Als ik nu alleen een stekker kon krijgen die in de deur gaat dan kan ik zelf een paar nieuwe kabeltjes trekken en solderen in de deur zelf en niet in het kwetsbare knikbare manchet gedeelte.
    Zie hierboven:
    10:
    8E0 972 702: Flat contact housing / connector for B-pillar [naar deurpost]. Use if required: 8E0 971 981 A.

    HEt tweede nummer is een plastic afdekplaatje. Het eerste is je stekker:


    Meer info over de deurkabelboom herstellen:
    http://www.audizine.com/forum/showth...harness-repair

    Bijbehorende (kleine) draadjes/stekkers: 000979012A

    Eventueel zo'n ding kopen om de bestaande stekker los te kunnen halen?
    http://www.amazon.com/Lisle-56500-Te...connector+tool
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #25
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    kijk dat zijn tips! Ga ik ff doorlezen! Was al op het forum aan het kijken maar had nog niets gevonden.

    Die prijzen liggen wel anders als de VW dealer mij vertelde ik kom niet hoger dan €64 ofzo.

    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/...49/57/3169319/


  6. #26
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Die water afvoer ga ik ff naar kijken.

    Die kabels voor de deuren kan ik beter nieuw bestellen denk ik dan ben ik van dat gedoe af. Is dat een geheel samen met die rubberen slang?

    Zou die comfortmodule ook een storing geven op VAGCOM als daar vocht bij gekomen is? Dat scheelt me misschien het hele interieur lostrekken...

    Ik ga geen 250-400 euro uitgeven voor een paar keer uitlezen haha.

    Die afbladderende lak is idd erg erg erg ;-) vervelend!

    Ik woon zelf in Stadskanaal
    het is niet echt in de buurt maar je kunt bij mij de A4 wel aan de com leggen evnt

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  7. #27
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Bedankt voor je aanbod! Het is inderdaad niet echt in de buurt maar wellicht dat ik voor mijn werk eens in de buurt ben of er sowieso maar eens een ritje aan waag. Ik laat het je weten. Ik denk dat ik eerst even die deuren aanpak, dat is ook nog genoeg werk.

  8. Ad
  9. #28
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ben gisteren bij de VW dealer geweest en heb daar gewoon een los stekkertje besteld met kabeltjes, voor de linker en de rechter deur. Was nu €56 kwijt, nog steeds veel geld maar gelukkig geen 2x €122 voor een complete boom...

  10. #29
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ik heb de deuren klaargemaakt dus er kunnen geen rare storingen meer uit de deuren komen. Ik wou nu ff hoofdstukje radio aanpakken:

    Als ik aan de ISO van het geluid friemel dan doet het geluid het een beetje, daaruit maak ik op dat de radio wel werkt. Druk ik de stekker er helemaal in dan is er geen geluid. De radio vindt ook geen zenders.

    Zou ik toch naar de comfortmodule moeten kijken? Is die ook door te meten via vagcom of anders? Of zouden er nog andere dingen kunnen zijn?
    Laatst gewijzigd door garcon; 15-05-14 om 21:04.

  11. #30

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Als het met gefriemel wel werkt, dan ga ik toch denken aan slechte contacten. Zit er ergens verderop in de draad niet iets dat (fout) afgetakt is?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #31
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Dat is moelijk tot niet te zien eigenlijk, heb er zelfs een nieuwe ISO op gezet. Ik moet de stekker in een bepaalde hoek er een beetje in drukken dan heb ik geluid. Druk ik door dan is er niets. En het lijkt alsof de antenne jet niet doet.

  13. #32

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Het kan zijn dat de radio zelf gewoon gammel is; had je dat nou al getest met een andere radio? Waar kom je ongeveer vandaan?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #33
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Werkt het geluid van de CD speler wel zonder problemen?
    Je hebt waarschijnlijk een probleem met het antenne signaal als de CD speler wel werkt.
    Als je een aftermarket radio gebruikt moet je bedenken dat de antenneversterker (op de achterruit) voedingsspanning krijgt over de signaaldraad.
    Om dit met een aftermarket radio te realiseren zijn er aparte verloopjes beschikbaar.

    Bij een aftermarket radio is de status van de comfortmodule niet belangrijk.
    De radio krijgt gewoon 12V en stuurt direct de speakers aan.
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  15. #34
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Dat verloopje bracht me op een idee. Heb m opengemaakt en de draadjes hadden geen contact meer, heb de boel opnieuw gesoldeerd en nu doet hij het weer super! Hoop dat het ook zo blijft.

    Toen ik met de linkerdeur bezig was kwam er sluiting in de kabels, heb linksvoor nu geen geluid. Hoop niet dat de box stuk is. Kabels zitten 100% goed... Van het ene in de andere. Eerst dat maar ff weer oplossen en dan op naar het volgende project; Waarom doet cruiscontrol het soms niet, staat de verwarming op off (niet zelf gedaan) en doet de benzine meter het niet?

    Tot zover bedankt voor het meedenken!

    Edit: Kan natuurlijk ook de zekeringen ff checken! Soms... Straks maar ff doen

    Edit 2: Helaas de zekeringen zijn goed... Deur maar weer loshalen denk ik pffff
    Laatst gewijzigd door garcon; 18-05-14 om 11:40.

  16. #35
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Kan die deur module een klap gehad hebben?

    Is er ook een schema van welk draad waar voor is in de deurmanchet? Die 2 (bovenste) dikke draden hebben sluiting gemaakt...

    Ik kom trouwens uit Stadskanaal.
    Laatst gewijzigd door garcon; 18-05-14 om 12:36.

  17. #36
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Gelukkig is het technisch weer deze week dus lekker sleutelen.;-)

    Op pagina 9 van de A4-DIY's , bovenaan in de menubalk van het forum, kun je het electrische schema downloaden.
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  18. #37
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1900gte Bekijk Berichten
    Gelukkig is het technisch weer deze week dus lekker sleutelen.;-)

    Op pagina 9 van de A4-DIY's , bovenaan in de menubalk van het forum, kun je het electrische schema downloaden.
    Ik heb gekeken tussen die schema`s maar ik kan niet vinden welk draad in de manchet waarvoor is. Kijk ik er nu zo overheen?

  19. #38
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Terugkomend op de niet werkende cruise control, kijk ook eens naar de schakelaars bij het koppelingspedaal en het rempedaal. Deze veroorzaken ook vaak problemen met de cruise control.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  20. #39
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    Terugkomend op de niet werkende cruise control, kijk ook eens naar de schakelaars bij het koppelingspedaal en het rempedaal. Deze veroorzaken ook vaak problemen met de cruise control.
    Blijven die dan vast zitten oid? Om moeten ze doorgemeten worden? En kun je er makkelijk bij (ben op dit moment even niet bij mijn auto)?

    Als de cruiscontrol het niet doet moet de auto even uit en weer aan doen dan doet hij het weer.
    Laatst gewijzigd door garcon; 22-05-14 om 16:08.

  21. #40
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Als ik het goed heb is de remschakelaar dubbel uitgevoerd, één contact voor de remlichten en één contact voor de cruise control. De koppelingsschakelaar is enkel. Ze zijn tamelijk eenvoudig te bereiken, beide zitten bij de pedalen.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •