Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 117

Onderwerp: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

  1. #41
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Even een update:

    Heb in beide voordeuren de kabels vervangen, dus daar kan het niet aan liggen. Toch nog de volgende problemen:

    - Geen geluid in linkerdeur
    - Soms doet raam links het niet, als ik de accu er af haal en er later weer op dan doet hij het wel. Raam was in dit geval helemaal naar beneden en als ik de schakelaar indrukte dan was er wel een soort geluid in de schakelaar of motor maar er gebeurde niets.
    - Geluid van de radio valt nog steeds zomaar weg, even de iso stekker van de boxen er uit en er weer in en hij doet het weer even.

    Wat zou dit kunnen zijn? Toch comfort module of ECU? Weet dat doorlezen de juiste optie is (staat een afspraak voor volgende week) maar wil graag wat dingen uitsluiten.

  2. #42

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    ECU is Engine Control Unit, die zal het niet zijn. Comfort module kan, maar is onwaarschijnlijk, aangezien de radio niet via de CM gaat (krijgt direct stroom; maakt wel gebruik van CM data zoals Illumination en wellicht ook Gala (speed sensor), al gaat dat volgens mij ook indirect (gala vanuit bak, ecu of tacho; illumination via de gemeenschappelijke illumination draad). Blijft wellicht S-contact over, dat zou wellicht kunnen.

    Het kan zijn dat je raammotor links gewoon gaar is, of dat er toch ergens anders een CAN storing zit. Dat lijkt me niet, als de rest wel werkt (slot open/dicht, andere deuren/sloten/ramen/boordcomputer etc.). Volgens mij heb ik nog wel een raammotor liggen (wel de MIN versie, dus niet voor inklapbare spiegels en memory etc.), die mag je proberen.

    Geluid en radio lijken me aan elkaar gerelateerd. Kom eens langs zou ik zeggen. Ik vergeet steeds waar je zit, dus ik vraag het nog een keer omdat ik geen zin heb om terug te bladeren .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #43
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    ECU is Engine Control Unit, die zal het niet zijn. Comfort module kan, maar is onwaarschijnlijk, aangezien de radio niet via de CM gaat (krijgt direct stroom; maakt wel gebruik van CM data zoals Illumination en wellicht ook Gala (speed sensor), al gaat dat volgens mij ook indirect (gala vanuit bak, ecu of tacho; illumination via de gemeenschappelijke illumination draad). Blijft wellicht S-contact over, dat zou wellicht kunnen.

    ...

    Geluid en radio lijken me aan elkaar gerelateerd. Kom eens langs zou ik zeggen. Ik vergeet steeds waar je zit, dus ik vraag het nog een keer omdat ik geen zin heb om terug te bladeren .
    Wat is dat S contact precies?

    Verder werkt alles in de deur. Als de deur open is(werkt aan de rechterkant trouwens weer niet), spiegels, slot, verlichting enz. Heb geen inklapbare spiegels en memory e.d. Is die motor niet door te meten ofzo?

    Ik woon in Stadskanaal (Groningen) weet niet waar jij woont?
    Laatst gewijzigd door garcon; 30-06-14 om 15:43.

  4. #44

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Er zit een computertje aan die motor vast - even doormeten is er dus niet bij. Ik woon in Alphen a/d Rijn, dus da's zo'n beetje de andere kant van NL. Als je ooit eens naar Amersfoort wil komen kunnen we daar wel even kijken naar je wagen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #45
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    heb ook wel raammotoren liggen en woon iets dichterbij

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl


  6. #46
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Dank voor het aanbod! Ik ga morgen naar een garage, ben benieuwd wat hij voor me kan betekenen, anders ga ik zeker op je aanbod in ;-)

  7. #47
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Heb toch eerst het advies gekregen om de bedrading in de deuren een na te lopen (pffff) en dan de verbindingen niet solderen maar met zon speciale krimp verbinding monteren. In deze verbinding doe je aan beide kanten het draad en die knijp je aan en dan met de föhn er op en dan komt er een hars uit. Gaat nooit weer los zegt hij. (weet ff niet hoe die dingen heten). Dus wederom wordt vervolgd...

  8. Ad
  9. #48
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Soms viel het toerental ook wat terug als de motor het moeilijk had en je de koppeling intrapte. Ik heb het gasklephuis schoongemaakt, wat was dat ding smerig zeg. De dikke luchtslang die over het blok loopt heeft ergens halverwege een t-stuk deze zat met tiwraps vast en er zat een veel te grote rubber ring tussen. Blijkbaar was er een lipje afgebroken en hadden ze het zo maar opgelost. Ik denk dat hij daardoor vals lucht krijgt, en dan ook wat onregelmatig loopt.

    En ga iig een nieuwe buis bestellen en deze er tussen zetten.

    Klopt mijn redenering?
    Laatst gewijzigd door garcon; 06-07-14 om 16:46.

  10. #49

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Als de aansluiting carterventilatie lekt aan de aanzuigbuis tussen luchtfilter en gasklephuis zal dat best een onregelmatig toerental veroorzaken. Als deze erg slecht is zal ook de luchtmassameter niet de juiste waarden kunnen geven.
    Grondige schoonmaak van totale luchtinlaat, dus ook variabel inlaatstuk lijkt me wel zinnig gezien je ervaring met gasklephuis.

  11. #50
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Heb toch eerst het advies gekregen om de bedrading in de deuren een na te lopen (pffff) en dan de verbindingen niet solderen maar met zon speciale krimp verbinding monteren. In deze verbinding doe je aan beide kanten het draad en die knijp je aan en dan met de föhn er op en dan komt er een hars uit. Gaat nooit weer los zegt hij. (weet ff niet hoe die dingen heten). Dus wederom wordt vervolgd...
    Met alle respect voor de garage, maar solderen is één van de beste verbindingen. Vroeger (ja, ik ben wat ouder dan de gemiddelde bezoeker hier) bij de Marine deden we niet anders. Een soldeerverbinding is alleen kwetsbaar als er ter hoogte van de verbinding zijwaartse krachten worden uitgeoefend, bv als de verbinding precies op een scharnierpunt zit. Natuurlijk zijn er nieuwe technieken ontwikkeld, maar een goede (dus geen zg koude) soldeerverbinding is gewoon afdoende. Zeker als het niet om hoogfrequent signalen gaat, en dat is hier niet het geval.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  12. #51
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Als de aansluiting carterventilatie lekt aan de aanzuigbuis tussen luchtfilter en gasklephuis zal dat best een onregelmatig toerental veroorzaken. Als deze erg slecht is zal ook de luchtmassameter niet de juiste waarden kunnen geven.
    Grondige schoonmaak van totale luchtinlaat, dus ook variabel inlaatstuk lijkt me wel zinnig gezien je ervaring met gasklephuis.
    Ik heb al een gedeelte vervangen. Nr 39 op onderstaande afbeelding met ook juiste rubber en pin (Nr. 41 en 42). Viel me wel op dat Nr 40 gewoon los in de t-stuk zit welke naar nr 39 gaat een soort trechtertje lijkt het wel. Ik weet niet of dat zo hoort?

    133100.jpg

    Je andere tips ga ik mee aan de slag. Is onlangs al wel een nieuw filter op gekomen. En als ik nu trouwens het gas fel intrap hoor ik hem ook echt lucht aanzuigen. Lijkt me niet normaal met een standaard systeem of wel? En welke onderdelen moet ik volgens jou nakijken? Kan alleen het filter vinden voor de LMM:

    133400.jpg
    Laatst gewijzigd door garcon; 09-07-14 om 08:24.

  13. #52
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    Met alle respect voor de garage, maar solderen is één van de beste verbindingen. Vroeger (ja, ik ben wat ouder dan de gemiddelde bezoeker hier) bij de Marine deden we niet anders. Een soldeerverbinding is alleen kwetsbaar als er ter hoogte van de verbinding zijwaartse krachten worden uitgeoefend, bv als de verbinding precies op een scharnierpunt zit. Natuurlijk zijn er nieuwe technieken ontwikkeld, maar een goede (dus geen zg koude) soldeerverbinding is gewoon afdoende. Zeker als het niet om hoogfrequent signalen gaat, en dat is hier niet het geval.
    Ik geloof zeker dat een goede soldering een super vebinding is. Ik denk alleen dat het meer met mijn eigen soldeerkwaliteiten te maken heeft. Ik heb de soldeerverbindingen netjes vervangen met de duraseal koppelingen. Zit nu lekker stevig in elkaar. ALLEEN NOG GEEN GELUID UIT DE BOXEN!!! Om gek van te worden... Ik weet het ff niet meer...

  14. #53

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Ik geloof zeker dat een goede soldering een super vebinding is. Ik denk alleen dat het meer met mijn eigen soldeerkwaliteiten te maken heeft. Ik heb de soldeerverbindingen netjes vervangen met de duraseal koppelingen. Zit nu lekker stevig in elkaar. ALLEEN NOG GEEN GELUID UIT DE BOXEN!!! Om gek van te worden... Ik weet het ff niet meer...
    Pak eens een gewone losse radio, zet er 12V op, en meet de uitgangen met je huiskamerspeakers. Doen die het wel? Dan je autospeakers er even op zetten. Je kan dan uitsluiten of het de radio is, of dat het de speakers zijn, of dat het de bekabeling is.

    Als je zin hebt kan je dit weekend naar Amersfoort komen, dan kijk ik met je mee.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #54
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Pak eens een gewone losse radio, zet er 12V op, en meet de uitgangen met je huiskamerspeakers. Doen die het wel? Dan je autospeakers er even op zetten. Je kan dan uitsluiten of het de radio is, of dat het de speakers zijn, of dat het de bekabeling is.

    Als je zin hebt kan je dit weekend naar Amersfoort komen, dan kijk ik met je mee.
    Ik ben bang dat dit weekend niet lukt, maar bedankt voor je aanbod.

    Op zo`n speaker zitten 2 aansluitingen, een van beide zou voor geluid moeten zorgen neem ik aan, de andere zorgt misschien voor geluid naar de tweeter? Ik heb overigens geen geluid in zowel de grote als de kleine speakers.

  16. #55

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Ik ben bang dat dit weekend niet lukt, maar bedankt voor je aanbod.

    Op zo`n speaker zitten 2 aansluitingen, een van beide zou voor geluid moeten zorgen neem ik aan, de andere zorgt misschien voor geluid naar de tweeter? Ik heb overigens geen geluid in zowel de grote als de kleine speakers.
    Nee, de twee draden zijn positief en negatief. Er is er altijd één met een spanningsverschil ten opzichte van neutraal (massa), waardoor de speaker een positief of negatief voltage voor z'n kiezen krijgt. Probeer maar eens (voorzichtig) met een AA batterijtje op je thuisspeakers: + pool van de batterij op de rode (+) terminal van de speaker, min op min, en de plop! de woofer schiet een paar millimeter naar voren (en blijft daar staan). Niet te lang doen, gelijkstroom is killing voor speakers. Draai je de batterij om, dan gaat de speaker naar achter.

    De twee draden die naar je speakers lopen zijn signaaldraden: de radio genereert uit de +12V die deze krijgt een wisselstroom, die 20 tot 20.000 keer per seconde wisselende spanningen en richtingen geeft. Beide draden gaan naar de speaker (woofer) toe: daar wordt het parallel afgetakt (plus op plus, min op min) naar de tweede speaker (tweeter); deze tweede heeft in dit geval een klein condensatortje erin om de lage frequenties (grote spanningen) eruit te filteren.

    Het lijkt er op dat er toch nog ergens kabelbreuken zitten, of dat je het gewoon verkeerd hebt aangesloten. Waarom kan dit weekend niet?

    Ik heb geen zin om terug te zoeken:
    1. Wat voor radio heb je er in zitten?
    2. Wat voor radio ZAT er in?
    3. Heb je een subje achterin de kofferbak (of onderin de hoedenplank) van je auto (origneel)?
    4. Hoe heb je de kabels nu aangesloten?
    5. Doen ze het nooit, of af en toe wel?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #56

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Ik heb al een gedeelte vervangen. Nr 39 op onderstaande afbeelding met ook juiste rubber en pin (Nr. 41 en 42). Viel me wel op dat Nr 40 gewoon los in de t-stuk zit welke naar nr 39 gaat een soort trechtertje lijkt het wel. Ik weet niet of dat zo hoort?
    De tekeningen zijn me niet helemaal duidelijk. Is dat niet van een A3?
    Hierbij in ieder geval een paar foto's van hoe het er bij de A4 1.6 2004 uitziet.
    20140709_125214.jpg20140709_125233.jpg20140709_125310.jpg20140709_125404.jpg
    Let op de schuifclips die de slang (met o-ring) borgt in kleppendeksel en luchtaanzuigbuis.
    Ook verdacht is de harmonicaslang die vanaf Tstuk naar beneden loopt en op de foto achter ontstekingskabels uit het zicht verdwijnt. Deze gaat naar aansluiting die praktisch onzichtbaar en onbereikbaar onder de aanzuigbuizen (tussen peilstok en dynamo) zit.
    Laatst gewijzigd door basvag; 09-07-14 om 12:15.

  18. #57
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten

    ...

    Het lijkt er op dat er toch nog ergens kabelbreuken zitten, of dat je het gewoon verkeerd hebt aangesloten. Waarom kan dit weekend niet?

    Ik heb geen zin om terug te zoeken:
    1. Wat voor radio heb je er in zitten?
    2. Wat voor radio ZAT er in?
    3. Heb je een subje achterin de kofferbak (of onderin de hoedenplank) van je auto (origneel)?
    4. Hoe heb je de kabels nu aangesloten?
    5. Doen ze het nooit, of af en toe wel?
    Andere verplichtingen helaas dit weekend.

    1. Een of andere vaag merk met een klapscherm en 3000 kabels (video en dergelijk)
    2. Geen idee die heeft er altijd ingezeten
    3. Geen sub er in.
    4. Zoals het hoort op de ISO blokken, heb ik alleen niet veel aan gedaan. Wel een keer een nieuw ISO blok er tussen gezet (gesoldeerd).
    5. De linkerkant doet het nooit en de rest doet het af en toe.

    Maar hoe moet ik die speakers nu testen dan met een gewone radio?

  19. #58
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    De tekeningen zijn me niet helemaal duidelijk. Is dat niet van een A3?
    Hierbij in ieder geval een paar foto's van hoe het er bij de A4 1.6 2004 uitziet.
    20140709_125214.jpg20140709_125233.jpg20140709_125310.jpg20140709_125404.jpg
    Let op de schuifclips die de slang (met o-ring) borgt in kleppendeksel en luchtaanzuigbuis.
    Ook verdacht is de harmonicaslang die vanaf Tstuk naar beneden loopt en op de foto achter ontstekingskabels uit het zicht verdwijnt. Deze gaat naar aansluiting die praktisch onzichtbaar en onbereikbaar onder de aanzuigbuizen (tussen peilstok en dynamo) zit.
    Afbeeldingen zijn bij mijn weten niet van een A3 komen van vagcat.com, als je geregistreerd bent:

    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/...49/49/3125871/

    Ik heb volgende onderdeel al vervangen, netjes met o-ring en klemmetje voor de t-stuk (boven 1 en 2 op onderste afbeelding).

    20140709_125214.jpg

    Bij mij zitten er op 1 en 2 geen klemmen. 1 zit er zelfs helemaal los in. 2 zit redelijk vast.

    20140709_125310.jpg

    Wat bedoel je verder met carterventilatie en variabel inlaatstuk?

    Edit: Toch maar ff snel een paar foto`s gemaakt:

    SAM_1475.jpgSAM_1476.jpg
    Laatst gewijzigd door garcon; 09-07-14 om 12:44.

  20. #59

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Maar hoe moet ik die speakers nu testen dan met een gewone radio?
    De twee draden die naar elke speaker gaan (paars/paars-zwart, wit/wit-zwart, groen/groen-zwart en grijs/grijs-zwart in de ISO) kan je op een willekeurige versterker aansluiten, dus ook je thuisversterker. Je kan ook losse speakers pakken (ongeacht merk), en die aansluiten op een groen/wit/paars/grijs combinatie (zwart gemarkeerd is min) om te zien of je radio werkt.

    Origineel zit een achterspeaker bij Audi vaak via een aparte versterker, dus het kan prima dat de achterspeakers niets doen. Voor zou gewoon moeten werken. Als je een bijna lege batterij hebt (0,8-1,2V) kan je die ook op zo'n kleurenpaartje houden (plus op paars, min op paars/zwart; idem voor groen/wit/grijs), en zo testen of de speakers reageren. Hoor je een plop, dan is er een connectie.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #60
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    De twee draden die naar elke speaker gaan (paars/paars-zwart, wit/wit-zwart, groen/groen-zwart en grijs/grijs-zwart in de ISO) kan je op een willekeurige versterker aansluiten, dus ook je thuisversterker. Je kan ook losse speakers pakken (ongeacht merk), en die aansluiten op een groen/wit/paars/grijs combinatie (zwart gemarkeerd is min) om te zien of je radio werkt.

    Origineel zit een achterspeaker bij Audi vaak via een aparte versterker, dus het kan prima dat de achterspeakers niets doen. Voor zou gewoon moeten werken. Als je een bijna lege batterij hebt (0,8-1,2V) kan je die ook op zo'n kleurenpaartje houden (plus op paars, min op paars/zwart; idem voor groen/wit/grijs), en zo testen of de speakers reageren. Hoor je een plop, dan is er een connectie.
    Ja ok gewoon ff de draden bij de ISO er uit halen/loshalen en testen.

    Had ook nog een paar foto`s gemaakt van mijn rommelpot achter de radio, is trouwens een Silvercrest en die gaat er zsm uit ;-)

    SAM_1472.jpgSAM_1473.jpgSAM_1474.jpg

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •