Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Resultaten 101 tot 117 van de 117

Onderwerp: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

  1. #101
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ik heb een nieuwe radio gekocht en wil graag dat deze ook uit gaat als ik mijn sleutel uit het contact haal... Nu had ik eens een topic gelezen hierover maar kan hem niet weer vinden. Over het monteren van een extra draad naar het stuur ofzo. Kan iemand me doorlinken?

  2. #102

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    misschien ook nog een paar cm verlagen???... Die laatste foto stond de andere kant op de krik en zakte de vering een beetje, zag er wel tof uit een beetje verlaagd!

    Bijlage 192641Bijlage 192642
    Verlagen is een must joh .



    Over je radio: als het goed is zit er in je ISO stekker (die je zelf hersteld hebt) al een geschakeld contact. Er moet een +12V zijn die altijd stroom geeft (de gele draad, meestal), en eentje die dat alleen doet op contact.

    Origineel gaat het via het boordnet, maar de geschakelde werkt voor after market prima (dan gaat de radio niet uit als je 'm uit het contactslot haalt, maar zodra je het slot op 0 zet; de originele blijft dan nog spelen).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #103

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Ik heb een nieuwe radio gekocht en wil graag dat deze ook uit gaat als ik mijn sleutel uit het contact haal... Nu had ik eens een topic gelezen hierover maar kan hem niet weer vinden. Over het monteren van een extra draad naar het stuur ofzo. Kan iemand me doorlinken?
    Bij de mijne is er door de dealer een draad onder het stuur doorgetrokken maar dat was voor de radioverlichting?
    Laatst gewijzigd door basvag; 18-07-14 om 10:09.

  4. #104
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Welk slot bedoel je precies? Bij mij gebeurt er niets als ik de boel op slot doe. Had ergens gelezen dat je een draad met zekering most lekken naar een rode draad bij stuurkolom naar de radio maar kan die uitleg nergens meer vinden.

    Ik is mijn radio ontvangst nu erg slecht geworden. Ik had hiervoor dus ook al een aftermarket radio.

  5. #105
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Dat zal Audi's beroemde Diversity-systeem zijn. De zoekfunctie helpt je verder.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #106

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Welk slot bedoel je precies? Bij mij gebeurt er niets als ik de boel op slot doe. Had ergens gelezen dat je een draad met zekering most lekken naar een rode draad bij stuurkolom naar de radio maar kan die uitleg nergens meer vinden.
    Niet naar een slot. Er loopt een rode draad van radio onder stuur door naar zekeringkast in deurstijl.

  7. #107
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat zal Audi's beroemde Diversity-systeem zijn. De zoekfunctie helpt je verder.
    Hmm kan geen draad vinden naar de zekeringkast. Deze moet ik zelf aanleggen denk ik...

    En dat diversity gebeuren wordt ik helaas ook niet veel wijzer van.

  8. Ad
  9. #108

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Welk slot bedoel je precies? Bij mij gebeurt er niets als ik de boel op slot doe. Had ergens gelezen dat je een draad met zekering most lekken naar een rode draad bij stuurkolom naar de radio maar kan die uitleg nergens meer vinden.

    Ik is mijn radio ontvangst nu erg slecht geworden. Ik had hiervoor dus ook al een aftermarket radio.
    Het contactslot uiteraard, want, daar hebben we het immers over. Niet over andere sloten.

    OEM radio speelt altijd (kan altijd spelen). Gaat automatisch aan zodra CAN/Boordnet actief is. Gaat automatisch uit zodra de sleutel uit het contactslot wordt genomen.

    Non-OEM radio speelt soms altijd (ligt aan de radio). Gaat automatisch aan zodra +12V Switched gezien wordt. Gaat automatisch uit zodra +12V Switched wegvalt (contactslot op 0, sleutel nog in het contact).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Niet naar een slot. Er loopt een rode draad van radio onder stuur door naar zekeringkast in deurstijl.
    Voor een non-OEM radio hoeft er in principe geen draad getrokken te worden, tenzij er geen radiovoorbereiding is (dan idd stroom regelen via zekeringkast, of aldaar geschakelde +12V aftakken). GALA kan, gaat dan via tacho of bak (afhankelijk van bouwjaar).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Hmm kan geen draad vinden naar de zekeringkast. Deze moet ik zelf aanleggen denk ik...

    En dat diversity gebeuren wordt ik helaas ook niet veel wijzer van.
    Diversity is niets meer/minder dan een systeem om minder antennekabels van achterin naar de voorkant te moeten trekken. Er zit een Diversity module in je kofferbak (midden tegen de hemel, bij de achterruit, of in je linkerwielkastruimte). Het principe is simpel: er loopt één draad van daar naar de voorkant (radio). ALLE antenne signalen gaan daar overheen. De radio vraagt een bepaald soort signaal, en de Diversity module schakelt dit signaal vanaf de juiste antenne door (dit gebeurt dus achterin). Als je alleen radio hebt, dan werkt de Diversity voor AM en FM antennes. Met telefoon en navigatie komen daar nog GSM, GPS en mogelijk andere netwerken bij.

    In plaats van dus 5x 6 meter coax/antenne (duur!) draad te trekken kan men toe met een klein schakelkastje, 1x 6 meter, en 5x 0,5m.

    Nadeel: als Diversity stuk is, dan komt er geen (goed) signaal meer doorheen. Tevens kan de FM antenneversterker stuk zijn. Vaak passen OEM Audi connectoren ook niet goed in after market radio's, let daar ook op. Slecht contact = geen ontvangst.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #109
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten

    OEM radio speelt altijd (kan altijd spelen). Gaat automatisch aan zodra CAN/Boordnet actief is. Gaat automatisch uit zodra de sleutel uit het contactslot wordt genomen.

    Non-OEM radio speelt soms altijd (ligt aan de radio). Gaat automatisch aan zodra +12V Switched gezien wordt. Gaat automatisch uit zodra +12V Switched wegvalt (contactslot op 0, sleutel nog in het contact).



    Voor een non-OEM radio hoeft er in principe geen draad getrokken te worden, tenzij er geen radiovoorbereiding is (dan idd stroom regelen via zekeringkast, of aldaar geschakelde +12V aftakken). GALA kan, gaat dan via tacho of bak (afhankelijk van bouwjaar).
    Ok bij mij gebeurt er dus helemaal niet met de radio als ik hem op contact zet of van het contact zet en/of met de sleutel er uit. Dus ik zal een draad moeten trekken, maar wat moet ik dan precies doen? Een vrij plek zoeken in de zekering kast en daar monteren? En op welk draad sluit ik hem aan op de iso/radio?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Diversity is niets meer/minder dan een systeem om minder antennekabels van achterin naar de voorkant te moeten trekken. Er zit een Diversity module in je kofferbak (midden tegen de hemel, bij de achterruit, of in je linkerwielkastruimte). Het principe is simpel: er loopt één draad van daar naar de voorkant (radio). ALLE antenne signalen gaan daar overheen. De radio vraagt een bepaald soort signaal, en de Diversity module schakelt dit signaal vanaf de juiste antenne door (dit gebeurt dus achterin). Als je alleen radio hebt, dan werkt de Diversity voor AM en FM antennes. Met telefoon en navigatie komen daar nog GSM, GPS en mogelijk andere netwerken bij.

    In plaats van dus 5x 6 meter coax/antenne (duur!) draad te trekken kan men toe met een klein schakelkastje, 1x 6 meter, en 5x 0,5m.

    Nadeel: als Diversity stuk is, dan komt er geen (goed) signaal meer doorheen. Tevens kan de FM antenneversterker stuk zijn. Vaak passen OEM Audi connectoren ook niet goed in after market radio's, let daar ook op. Slecht contact = geen ontvangst.
    Duidelijk systeem. Hoe test ik het beste of deze nog goed werkt?

  11. #110

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Ok bij mij gebeurt er dus helemaal niet met de radio als ik hem op contact zet of van het contact zet en/of met de sleutel er uit. Dus ik zal een draad moeten trekken, maar wat moet ik dan precies doen? Een vrij plek zoeken in de zekering kast en daar monteren? En op welk draad sluit ik hem aan op de iso/radio?
    ...
    Duidelijk systeem. Hoe test ik het beste of deze nog goed werkt?
    Zoals ik al zei, je moet even in je ISO stekker kijken. Je hebt die als het goed is zelf opnieuw gemaakt. In de power ISO zitten een aantal draden; Audi plaatst de geschakelde vaak op een andere plek dan after market, dus de kans is aanwezig dat je al een geschakeld contact hébt.

    Dus: pak je power ISO. Pak je voltmeter/multimeter/spanningszoeker. Meet of er +12V uit komt. Moet wel, want je radio gaat aan. Als het goed is, is er nóg een draad waar +12V uit komt, maar die komt pas op spanning zodra je de sleutel op contact zet.

    Check dan of die pinposities overeenkomen met wat de radio wil...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #111
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zoals ik al zei, je moet even in je ISO stekker kijken. Je hebt die als het goed is zelf opnieuw gemaakt. In de power ISO zitten een aantal draden; Audi plaatst de geschakelde vaak op een andere plek dan after market, dus de kans is aanwezig dat je al een geschakeld contact hébt.

    Dus: pak je power ISO. Pak je voltmeter/multimeter/spanningszoeker. Meet of er +12V uit komt. Moet wel, want je radio gaat aan. Als het goed is, is er nóg een draad waar +12V uit komt, maar die komt pas op spanning zodra je de sleutel op contact zet.

    Check dan of die pinposities overeenkomen met wat de radio wil...
    Ah juist helder! Ga ik straks meteen proberen! Bedankt!

  13. #112

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Geef mij maar de goeie ouwe tijd..........;-)

  14. #113
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ja idd plug and play hahah.

    Dit heb ik aangetroffen in mn auto. De constante 12v (rood met blauw) en de slot 12v (wit met zwart) zijn door gelust met elkaar. Ik neem aan dat ik dan de wit met zwarte draad moet koppelen aan mijn contact ofzo en ook weer door naar de zekeringen...

    SAM_1504.jpgSAM_1505.jpg

  15. #114
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Was even zoeken maar heb de link inmiddels gevonden, als het goed is, is dit wat ik moet doen:

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ntactslot.html

    Alleen dat verhaal met de antennes nog even uitzoeken, snap ik nog niet veel van wat ik daar aan kan doen!

  16. #115

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door garcon Bekijk Berichten
    Ja idd plug and play hahah.

    Dit heb ik aangetroffen in mn auto. De constante 12v (rood met blauw) en de slot 12v (wit met zwart) zijn door gelust met elkaar. Ik neem aan dat ik dan de wit met zwarte draad moet koppelen aan mijn contact ofzo en ook weer door naar de zekeringen...

    SAM_1504.jpgSAM_1505.jpg
    Juist: de wit/zwarte draad moet geschakeld +12V krijgen, maar krijgt nu constant +12V. De radio denkt nu eigenlijk dat de boel gewoon altijd aan staat. Onder je dashboard vind je diverse schakelcontacten (een stuk of 8 draadeinden met moertjes eromheen, sommigen zijn bezet met draden met een ringcontact). Hier kan je een geschakelde +12V vandaan halen, en dat is dan wellicht ook meteen die draad die je mist (onder je dashboard door).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #116
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Juist: de wit/zwarte draad moet geschakeld +12V krijgen, maar krijgt nu constant +12V. De radio denkt nu eigenlijk dat de boel gewoon altijd aan staat. Onder je dashboard vind je diverse schakelcontacten (een stuk of 8 draadeinden met moertjes eromheen, sommigen zijn bezet met draden met een ringcontact). Hier kan je een geschakelde +12V vandaan halen, en dat is dan wellicht ook meteen die draad die je mist (onder je dashboard door).


    Ah daar kan ik het vinden ik dacht bij het contact slot. Ga morgen meteen ff weer checken!

    Moet ik deze ook zekeren tussen de radio en aansluitpunt?

    En ik snap niet veel van het antenne gebeuren, ik heb iig maar een antennen kabel achter mijn radio hangen dus geen dubbel systeem. Ontvangst blijft beroerd!

    Edit: Bij de antenne achter zie ik wel 2 kabels in de antenne komen maar die zie ik nergens terug bij de radio...

    Edit 2: Probleem opgelost! Ik heb grotendeels de uitleg op deze site gevolgd. http://www.audiworld.com/tech/elec187.shtml Ik heb allen de draden niet aan het raam gesoldeerd. Ik heb gewoon getest welk draad (in mijn geval rood of zwart) het beste signaal gaf en deze op de masse geschroefd. Het lijkt me dat deze uitleg alleen geschikt is voor auto`s met een later ingebouwde radio. Maar voor mij werkt het top kan alle zenders weer ontvangen!
    Laatst gewijzigd door garcon; 22-07-14 om 20:44.

  18. #117

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Beste garcon,

    Ik heb echt exact dezelfde klachten! Ik ben inmiddels zo ver dat ik alle modules heb nagelopen, allemaal zonder zichtbare waterschade, en doen wat ze moete doen. Enkel de Tellerbak pijltjes van knipperlicht haperen. Aangezi3n de Tellerbak van de a4 b6 de can gateway module zit ingebouwd, is dat de volgende stap die k ga ondernemen. Verder ligt heel mn interieur eruit.. bekleding dashboard alles weg.. alleen kale huls en 1000e kabels.. op Vagcom measuring blocks, 9 cente electr. , kan je zien hoeveel canbus wires het systeem gebruikt.. heb viel me op dat deze om de 2 sec wisselt van 1 naar 2.. ik dacht dus zelf aan dat of de K lijn of de L lijn is gebroken of ergens dus net niet goed contact maakt.. dus ben nu alles laan het doormeten van module naar module.. nog verder nix gevonden... heeft iemand miss wiring diagrams van de a4 b6 cabrio (1.8t 2003) en met name van de Tellerbak, de rest s ook van harte welkom.. ben de a4 b6 ondertussen wel een beetje beu aan raken.......... mocht je de oorzaak hebbe gevonden hoor k t graag, ik zal ook zeker wanneer ik het vind, het melden! Suc6 en alle tips zijn welkom!! Bvd mvg luuk
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •