Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 117

Onderwerp: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

  1. #1
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ik heb rare elektronische problemen met mijn Audi a4 b6 uit 2001.

    Een aantal problemen:

    Heel soms doet de cruisecontrole het niet meer, dan moet de auto uit en weer aan en dan doet hij het meteen weer.
    Radio werkt wel maar heeft geen geluid. Als ik met de ISO stekker speel dan komt er soms wel geluid uit. Op die manier doet het geluid soms een hele tijd wel en dan zo ineens is het weer weg. Heb er al een nieuwe ISO opgezet maar dit maakt geen verschil, zelfde met een andere radio.

    De auto wil nog wel op centrale vergrendeling maar de deur aan bestuurderszijde sluit niet. De kabels bij de scharnieren van de deur naar de auto waren doormidden, deze heb ik opnieuw gesoldeerd. Daarna werkte alles in de deur weer maar nu dus de storing met de Centrale deurvergrendeling.

    De ramen deden het niet meer, zowel aan passagiers zijde als aan bestuurders zijde. Heb de accu meer dan een half uur eraf gehad en na wat haperingen deden ze het weer.

    Benzine meter werkt niet goed, dan is hij vol dan weer leeg, erg vreemd.

    Motorstoring, geeft aan dat de lambdasonde bak 1 vervangen moet worden maar deze is reeds vervangen, dit kan volgens mijn info ook aan de andere sonde liggen. Motor hort en stoot daardoor erg las hij het moeilijk heeft in de lage toeren.

    Toen ik de auto kocht (een jaar geleden) was de accu schoon leeg, ze hebben toen met een andere accu en klemmen de auto gestart. Tijdens het proefrijden toen deed de cruisecontrole het ook al niet maar dit was toen verholpen. Maar voor even echter maar goed.

    Ik heb alles maar opgeschreven wat ik weet. Misschien kunnen jullie hier iets mee?

    Ik hoor graag van jullie

  2. #2

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ik gok op diverse kabelbreuken (je noemt de bestuurdersdeur al, maar de rest kan evengoed gaar zijn). Voor de speakers kan een kortsluiting in één van de deuren al voor uitval zorgen, bijvoorbeeld. Daarnaast loop je kans dat de central electrics gaar is, of de comfortmodule kapot is. CV, ramen etc zijn comfort, vaak zit-ie onder de vloermat aan de passagierskant, en als dat niet is geweest is-ie stuk.

    Eerlijk is eerlijk - een van de eerste B6-en met een 1.6 blokkie erin: zou je niet gewoon een andere gaan halen? Er zijn er genoeg, al dit soort gezeik zou mij te veel zijn (ja, ik weet het, ik heb zelf een klein fortuin in mijn auto zitten en ik snap een motivatie om 'm toch te houden). Vage storingen, nu ook nog motorstoring: gooi 'm voor 2,5 naar Ethiopië en haal voor 4 een nieuwere zonder al dat gezever...

  3. #3
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    ok dat zijn niet de leukste berichten....

    Als het goed is zit er aan de bijrijders kant ook nog een kabelbreuk bij de deur, deze ga ik nog even repareren.

    Die comfortmodules zal ik een nakijken. Wat houdt het in als central electrics gaar is?

    Blijft lastig om een nieuwe auto te halen van hetzelfde type, je weet dan ook niet wat daar allemaal aan mankeert...

  4. #4

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Klopt, daarom blijf ik er ook maar in bezig. Inmiddels staat de teller over de 13K, dus trek ergens een grens. Al die dingen die je noemt kunnen enorm in de centen lopen, dus voordat je hier nog 1500 euro in steekt kan je die wellicht beterin een andere stoppen....

    Central Electrics: dat is grof gezegd de centrale schakelcomputer. Die regelt/administreert communicatie, lichtschakeling en routering van de diverse signalen, waaronder ook je snelheidssignaal. Als dat stuk is kan je op vele onderdelen gekke storingen krijgen. Dit ding zit midden-links onder het stuur, en kan je redelijk goed bij. Deze is ook wel tweedehands te vinden voor niet al te veel geld.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    De mijn eheeft nu net 150000 gelopen, er rijdt verder super! En ziet er ook nog eens helemaal top uit... Zo zonde.

    Heb even naar die comfortmodule gezocht maar hoort die meteen onder de mat te zitten of nog weer onder de bekleding? Mijn gevoel zegt dat daar de storing niet vandaan komt maar kan altijd ff checken...

    En is die central electrics ook door te meten? Denk meer dat dit de boosdoener is...

    Zijn er nog meer dingen waar ik naar zou kunnen kijken? Ik probeer de kosten zo laag mogelijk te houden door er zelf naar te kijken ;-)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Zo veel fouten in verschillende modules klinkt inderdaad als kabelbreuken of een massaprobleem. Controleer en reinig de massapunten eens. Zijn de accu en dynamo goed?

  7. #7
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Dynamo is net afgelopen zomer gereviseerd, dus dat kan het niet zijn. Accu zou ik nog eens kunnen doormeten. Zal sowieso de polen en klemmen eens goed schoonmaken morgen.

    Waar zitten die massapunten allemaal eigenlijk? Zijn er nog meer plekken waar deze audi vaak kabelbreuken heeft?

    In de deur aan de passagierskant zat opzich wel een kabelbreukje, meer een snede, maar daar kan de storing niet van komen lijkt me. Ik soldeer ze in ieder geval allemaal even weer netjes aan elkaar met een krimpkousje en dergelijke dan kan dat verder uitgesloten worden.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Kabeltje van accu minpool naar carrosserie; massapunten tegen schutbord links in de motorruimte; waarschijnlijk ook kabel bovenaan motorblok, en massakabel in de buurt van de dynamo of startmotor.

  10. #9
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ok bedankt ik ga er mee aan de slag!

  11. #10
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Haal ook eens het dashboard naar voren en check of de twee stekkers achterop wel goed zitten.
    Radio wel/niet reageren duidt op CANBUS wel/niet , deze komt van dashboard module.
    Op dezelfde stekker zit ook de benzine meter.
    achter de strip net boven de stuurkolom zitten twee schroeven.
    Na verwijderen kun je het gehele dashboard voorzichtig naar voren halen.
    suc6
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  12. #11
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ok bedankt voor de tip! Ga ik doen!

    Bedoel je dan alleen het instrumentenpaneel of hele dashboard?
    Laatst gewijzigd door garcon; 02-05-14 om 07:38.

  13. #12

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Instrumentenpaneel gok ik zo. Dat zit met twee schroefjes onder de plastic afdekking boven de stuurkolom vast.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    ok ga ik kijken

  15. #14
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Zo ik heb de kabels in van de passagiersdeur weer aan elkaar gesoldeerd, de centrale deurvergrendeling doet het soms wel en soms niet dus misschien dat de soldering aan die kant is los gegaan (misschien toch maar een kabelboompje aanschaffen voor elke deur).

    De accu is verder goed geeft 12,56 V.

    Ik heb het instrumentenpaneel naar voren gehad en de stekkers zaten er verder goed in. De radio geeft verder nog geen geluid, alleen als ik een beetje met die ISO stekker friemel, maar als ik m er dan in druk gaat het geluid meteen weer uit. Misschien instrumentenpaneel zelf niet goed meer !? De radio vindt sowieso geen zender meer als ik geluid heb is dat via cd... Straks maar ff weer een andere radio er in drukken om eea uit te sluiten.

    Die massa punten kan ik niet echt goed vinden, de min naar carrosserie ziet er verder goed uit geen corrosie.

    Heb even naar die comfortmodule gezocht maar hoort die meteen onder de mat te zitten of nog weer onder de bekleding?

    En is die central electrics ook door te meten?
    Laatst gewijzigd door garcon; 02-05-14 om 19:00.

  16. #15
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ik bedoelde idd het instrumentenpaneel, dank je Bastet.

    Als het een Audi Concert radio is moet deze ook werken zonder dat de CANbus op de Iso is aangesloten.
    Mijn eerste B6 had geen radio af fabriek. Ik heb toen een Concert Radio op Ebay gekocht en die werkte gewoon.
    Pas later heb ik deze aangesloten op de canbus en het instrumentenpaneel. Via de Canbus gaat de radio uit als je de sleutel uit het contact neemt en gaat de verlichting aan als je de koplampen aanzet. Tevens komt via de canbus de zender in het instrumentenpaneel te staan.
    ...Hij moet het zonder CAN ook doen.
    Zet hem eens op de keukentafel en probeer met een paar losse speakers ( alleen doen als je de code hebt natuurlijk)

    De comfort module zit onder de vloerbedekking onder je stoel.
    Deze gaan soms stuk als er lekkage is in de auto. ( afvoer in accubak verstopt-> water loopt in interieur e.d)

    suc6

    Trouwens ..goed bezig...complimenten

    heb je VAGCOM om uit te lezen wat er mis is?
    Laatst gewijzigd door 1900gte; 03-05-14 om 15:52.
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  17. #16
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ik heb geen originele Audi radio er in. Ik moet nog ff een andere radio ritselen om te testen.

    Edit: Trouwens de radio blijft aan staan als de auto uit is.

    Is de vloerbedekking makkelijk weg te halen? Kon niet echt iets zien wat ik los moest halen.

    Heb geen VAGCOM maar weet ook niet precies wat dat is, morgen maar ff googlen.

    Oh ja nog een vreemde 'storing' de verwarming staat soms op uit als de auto na een tijdje opnieuw gestart wordt, maar weet zeker dat ik hem niet uit heb gedaan.

    Dank voor je complimenten! Maar allemaal dankzij jullie hulp hoor!

    Edit: Is er trouwens een site waar een tekening met alle onderdelen op staan voor een audi A4 B6? Zou wel handig zijn...
    Laatst gewijzigd door garcon; 04-05-14 om 10:44.

  18. #17
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Om bij die comfort unit te komen moet je zeker de hele stoel er uit halen?

    Dat verhaal met het lekken van die accubak was dat niet een terughaalactie van audi? Ik meen dat ik daar iets over gelezen had op t forum. Zou je daar eventueel nogsteeds gebruik van kunnen maken van die terughaalacties?

  19. #18
    1900gte's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    260
    Kudos
    3

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Ik was er zomaar vanuit gegaan dat je een Audi radio hebt.
    Als het een andere radio is moet je alleen maar zeker stellen dat er spanning op staat.
    Dus nameten of de 12V en de massa goed zijn.

    Om de vloerbedekking weg te halen moet je de plasticranden op de dorpel eerst lostrekken.
    Hiermee zit de vloerbedekking vast geklipt.
    Of voor de comfortmodule de stoel eruit moeten weet ik niet ( nooit zelf ellende mee gehad)
    Je kan ook zoeken op http://www.audizine.com/forum/forumdisplay.php/4-B6-A4
    Hier staat veel meer informatie van personen die zelf sleutelen ( wel in het engels)

    Vagcom is een service programma waarmee je alle storingen kan uitlezen.
    Er is een freeware versie met beperkte functionaliteit.
    Je heb een OBD kabel nodig die je voor 25 euro op marktplaats of andere sites kan kopen.
    Er zitten in je auto verschillende modules die allemaal foutcodes kunnen geven.
    Met VAGCOM kan je van iedere module de status uitlezen.

    Het vollopen van de accubak kun je eenvoudig voorkomen door de rubberendop onder de rembekrachter eruit te drukken.

    Boven aan dit forum zie je een knopje downloads....kijk daar ook eens of er wat informatie bij zit die je kan helpen ( schema's)


    suc6

    Ik heb al 7 jaar een B6 dus inmiddels al e.e.a. gelezen en gedaan:-)
    Ordnung ist für Idiooten, nur ein Genie beherscht das Chaos...

  20. #19
    garcon's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    Dank voor je tips en links ik ga er mee aan de slag!

    De radio doet het opzich wel alleen heb ik geen geluid... De spanning moet dan goed zijn neem ik aan.

    Is dat een aanrader om een ODB kabel te kopen? En heb je misschien meer info over hoe en wat? Misschien een paar linkjes? ;-)

    Wat voor een B6 heb jij dan?

  21. #20

    Standaard re: Storingen cruise control, cv, el.ramen, radio, benz.meter, lambda 1.6

    De comfortmodule zit onder de vloermat, en voor je daarbij bent, ben je wel even bezig. Stoel eruit, kickpanel eruit, handschoenkast eruit, dorpellijst los, en als je echt pech hebt ook je halve middenconsole. De vloer is één geheel, en hij is stug. Scheurt vrij snel, en geeft weinig mee. Je kan wel voelen of het daar nat is. Zo ja > gegarandeerd issues. Zo nee > misschien issues.

    Uitlezen is altijd verstandig via zo'n OBD kabel. Je kan goedkope nemen met gratis (illegale) software, of de real-deal binnenhalen voor 250-400 euro (afhankelijk van je aanschafplaats, douane en belasting etc.). Real-deal is veel beter en betrouwbaarder. Wil je 't maar een of twee keer gebruiken, zoek dan even in het VAGCOM topic een lokale forummer op, die zijn er genoeg. Vaak kunnen ze je voor twee tientjes wel een hoop vertellen, als 't überhaupt al wat kost.

    De B6 is een fijne en relatief probleemvrije auto, maar kent wel een paar hardnekkige problemen. Helaas. De kabelbreuken die je aangaf zijn frequente zaken, de waterafvoer (is niet zozeer een terugroepactie meer voor; je kan ze ook zelf leegprikken door de accu eruit te halen), afbladderende lak op het interieur (<2003)..

    Waar woon je ongeveer?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •