Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Welk type xenonlamp B6?

  1. #21

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexP34 Bekijk Berichten
    Vraag me af of dat wel zo is, thuis vervang ik ook de fitting niet als de gloeilamp kapot is zeg maar.

    Bij mijn vorige auto's met xenon nooit problemen gehad door alleen de lampen te vervangen is jaren goed gegaan.
    Daarintegen waren dit wel gewoon H7 lampen, maar bij audi moet het allemaal weer moeilijk moeilijk.
    Audi doet niet moeilijk: H7 is geen xenon, period. H7 reflectoren en lenzen zijn gemaakt om een gloeispiraal te reflecteren (8-10mm, in de breedterichting van de auto). D1S is xenon; dat is een plasmaboog van 30mm in de lengterichting van de auto. Een échte xenonlamp in een H7 projector *kan* niet goed werken. De enige reden waarom dit wel goed werkt, is dat een goede H7 lamp een lens heeft die overtollig/fout licht wegsnijdt, samen met de cutoff plaat (lichtbeeld), en dat de xenonlamp toevallig in hetzelfde gebied als waar de halogeenlamp zijn brandpunt had ook licht geeft. De reden dat je winst ziet, is dat er meer licht voor de auto komt (lijkt dus meer licht te zijn), en dat de oude halogeentjes vaak maar zwak waren.

    Anno 1999/2000 (toen werd de B6 ontwikkeld) stond xenon nog in de kinderschoenen, en was het maken van een ballast een dure grap. Daarnaast zijn deze ontstoord, stabieler en betrouwbaarder dan menig alternatief product (veel goedkope China-kits gaan na 2-5 jaar stuk; de Audi ballasten werken gerust 10 jaar, maar kunnen de klap van een nieuwe lamp vaak niet hebben).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexP34 Bekijk Berichten
    Ik heb niet echt zin om een complete Unit erin te bouwen Bastet ook al zou het misschien beter zijn.
    Het mag toch niet zo zijn dat als er een lamp kapot gaat je gelijk alles moet vervangen.
    Ik zeg ook niet dat je alles moet vervangen. En het hoeft ook niet. Alleen: het is beter, verstandiger EN goedkoper, en daarnaast ook nog eens geen grote klus. Reken maar uit:

    2x ballast, 88 euro/stuk
    2x lampje, 70 euro/stuk (Osram CBI)
    --
    Totaal: 316 euro. Een retrofit kit zit er in 3 uur in, kost €200, en geeft 2,5x meer licht. You do the math!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexP34 Bekijk Berichten
    Eerst maar is de lampen alleen proberen, maar goed dan moet ik wel weten welke precies. Weet iemand of ik dit zo kan zien overigens als ik de motorkap even op gooi ? of moet er echt een koplamp unit gedemonteerd worden ?
    Als je de achterste kap van de lamp eraf haalt kan je het zo zien. Zit er een vierkant blokje (4,5x4,5cm, ca 2,5cm dik) op elke koplamp, dan heb je D1S. Zit dat er niet, en is het echt OEM xenon, dan is het D2S.

    Alleen lampjes kan, maar geloof me (ons), met een aantal maanden gaat het gewoon stuk. Inherent aan de leeftijd, en de ervaringen die wij hier en masse hebben.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #22

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    De enige goede lamp in een B6 is de Osram CBI, de rest is allemaal maar mondjesmaat. Ik zou een retrofit kit aanraden - voor het geld van 2 Osram CBI's krijg je nieuwe lampen, nieuwe ballasten EN twee nieuwe lenzen met nieuwe reflectoren. Zelfs budget lampen zullen hiermee meer ilcht geven dan goede lampen in de waardeloze Valeo lampen van de A4.

    Zie:
    http://www.retrofitlab.com/retroquic...non-mh1-1.html

    Ik heb geen aandelen of belang bij Retrofitlab - ik heb alleen honderden euro's en uren gestoken in het acceptabel krijgen van de S4 koplampen. Bespaar jezelf de ellende van D1S lampen zoeken, en na 2 weken weer ontevreden te zijn over de brakke koplampen..
    Bastet, weet jij of deze retrofit ook plug and play past als je enkel xenon af fabriek hebt? Het retrofit verhaal gaat uit van een halogeen naar xenon upgrade.

  3. #23

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Je vervangt de hele projector/lens set - zou moeten werken. Je moet alleen wel kijken naar de connectoren voor je verlichting; bij halogeen is dit H7, en dat wordt gewoon afgetakt voor de xenonlamp. Bij xenon af fabriek is dit anders; er gaat dan een setje draden via een eigen connector direct naar de ballast. Fysiek zal 't eender zijn, elektrisch is het iets meer werk (eventueel solderen; 2 draadjes per koplamp, geen rocket science).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    44
    Posts
    75
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Aangezien ik toch een bestelling moet doen wil ik ook gelijk de stadslichten meepakken.

    Weet 1 van jullie welke LED(s) ik hiervoor moet gebruiken ?

  5. #25
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Heb zelf led van Benzinfabrik er in zitten, werken storingsvrij (canbus) :http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1309055

    http://www.benzinfabrik.de/de/led-st...bus-reinweiss/
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel



  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    44
    Posts
    75
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Bedankt Rodelschwein voor alle info.

    @Bastet je hebt me toch weten te overtuigen, ben even gaan lezen over retrofitlab en heb een set xenon besteld, de hele mikmak incl. de stadslichten.
    Het is een 5000k set geworden.

    Nou de mistlampen nog een keer en de voorkant kwa verlichting is weer in orde en naar mijn smaak.
    Laatst gewijzigd door AlexP34; 27-05-14 om 18:50.

  7. #27

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexP34 Bekijk Berichten
    Bedankt Rodelschwein voor alle info.

    @Bastet je hebt me toch weten te overtuigen, ben even gaan lezen over retrofitlab en heb een set xenon besteld, de hele mikmak incl. de stadslichten.
    Het is een 5000k set geworden.

    Nou de mistlampen nog een keer en de voorkant kwa verlichting is weer in orde en naar mijn smaak.
    En hoe bevalt de set? Retrofitlab zit namelijk om de hoek en overweeg om hetzelfde te doen.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy12 Bekijk Berichten
    En hoe bevalt de set? Retrofitlab zit namelijk om de hoek en overweeg om hetzelfde te doen.
    beste Alex, ik ben ook echt benieuwd naar jouw ervaring en oplossing, aangezien ik ook het zelfde wil dioen

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    63
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RKohnen Bekijk Berichten
    Bastet, weet jij of deze retrofit ook plug and play past als je enkel xenon af fabriek hebt? Het retrofit verhaal gaat uit van een halogeen naar xenon upgrade.
    Deze set van Retrofitlab is inderdaad geschikt voor de single xenon (2.5 inch) koplampen van de B6. Het is inderdaad helaas wel zo dat de originele ballast niet meer bruikbaar is omdat deze voor D1S lampen zijn, deze hebben de ontsteker in de lampvoet zitten (vierkante kastje). De meeste xenon lampen hebben geen geïntegreerde starter, deze zit in de ballast ingebouwd. Zo ook de lampen uit de RFL set, dus die hebben ook een ballast met geïntegreerde starter.

    Ook de single xenon koplampen van de B6 krijgen vroeg of laat allemaal het probleem van verbrande projectors, wat resulteert in een zeer magere lichtopbrengst!

    Beide type OEM xenon koplampen van de B6 (bi-xenon en single xenon) gebruiken overigens D1S lampen.

  11. #30

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    dus wat je zegt is 200 euro neerleggen en je hebt voor je affabriek bixenon een nieuwe set bi xenon dat makkelijk te installeren is?

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    231
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    2 deftige d1s lampen kosten al 200 euro als je voor oem xenon zou gaan. Lijkt me heel redelijk

  13. #32

    Standaard Re: Welk type xenonlamp B6?

    Jep, dat is de beste 200 euro die je in je koplampen kan steken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •