Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 87

Onderwerp: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

  1. #21
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Als de kat vaak kapot gaat is er iets goed mis.

    Wat voor storing geeft de auto is die al uitgelezen.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  2. #22

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Niets. Geen storingen. Teminste vorige week niets en vorige maand ook niets.

  3. #23
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Heel vreemd je zal om zijn minst denken dat het brandstof of lucht systeem verstoort is en als reactie daar op geeft hij een te hoog co waarde.

    De lambda 1 is een breedband lambda die is niet te meten zo ver ik heb begrepen, lambda 2 die meet de uitstoot en daarom zal hij wel zijn weggeschreven of uitgezet anders geeft hij storingen door waar op de ECU gaat reageren en niet goed gaat lopen.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  4. #24

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Dus het laten kijken met de vagcom heeft geen zin, omdat de waardes niet zichtbaar zijn?

    De auto had eerst een te hoge co stationair zowel als op toeren met een lege kat 1.6 ipv 0,3?!

    Na het monteren van een nieuwe kat. Wel imitatie! Is de stationair waarde nu goed. Alleen de op toeren waarde nog niet! Maar als de 2e lambda weggeschreven is omdat die een storing doorgeeft zou je toch zeggen dat je de storing oplost ipv hem te verdoezelen?!

  5. #25
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob21tq Bekijk Berichten
    Dus het laten kijken met de vagcom heeft geen zin, omdat de waardes niet zichtbaar zijn?

    De auto had eerst een te hoge co stationair zowel als op toeren met een lege kat 1.6 ipv 0,3?!

    Na het monteren van een nieuwe kat. Wel imitatie! Is de stationair waarde nu goed. Alleen de op toeren waarde nog niet! Maar als de 2e lambda weggeschreven is omdat die een storing doorgeeft zou je toch zeggen dat je de storing oplost ipv hem te verdoezelen?!
    Met de vag-com is er wel wat te zien daar zie je alleen dat hij wat doet verder niet, maar met de multimeter is hij niet door te meten. ( lambda 1 )

    Lambda 1 en 2 werken samen als er 1 uit is werkt de andere ook niet goed meer, lambda zijn meet sensoren en die waardes door geven aan de ECU waar op de ECU de motor aanstuurt en als die niet alle waardes meer door krijgt dan weet de ECU het ook niet meer en als hij is weggeschreven dan doet de ECU er niets meer mee
    En dat kan wel verklaren dat de co te hoog is omdat de ECU het niet kan bij regelen.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK


  6. #26

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Oke. Maar volgens vag techniek had het wegschrijven van lambda 2 niets te maken met het hoge co. De sensor corrigeert alleen waar nodig. Als het co te hoog is dan is er al wat anders aan de hand.

    Maar ik snap alleen nog niet goed wat het nut is van het wegschrijven van lambda 2. Ik weet niet of dat nu met het chippen te maken heeft?

  7. #27
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob21tq Bekijk Berichten
    Oke. Maar volgens vag techniek had het wegschrijven van lambda 2 niets te maken met het hoge co. De sensor corrigeert alleen waar nodig. Als het co te hoog is dan is er al wat anders aan de hand.

    Maar ik snap alleen nog niet goed wat het nut is van het wegschrijven van lambda 2. Ik weet niet of dat nu met het chippen te maken heeft?
    (wegschrijven van lambda 2 ) Nee dat heeft niets met het chippen te maken.

    Ik heb het ook gehad een te hoog co en bij mij was de temperatuur sensor kapot, koste € 30,- maar bij mij gaf hij ook een storing brandstof mengsel te arm.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Oke. Dus ik zal altijd eerst weer de 2e lambda moeten activeren, anders komt het nooit goed?

  10. #29
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob21tq Bekijk Berichten
    Oke. Dus ik zal altijd eerst weer de 2e lambda moeten activeren, anders komt het nooit goed?

    Ik denk het wel hij zit er niet voor de sier in, en als het niet uit maakt dat hij is weggeschreven dan ze je dus als hij kapot zal zijn dan kan je er een stop in kunnen doen en dan weg laten, dat lijkt mij heel sterk, ik kan mijn niet voor stellen dat het niet uit maakt.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  11. #30

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Dat is wat de vag techniek mij telefonische verteld heeft. Misschien kunnen ze hier op het forum hun gedachte hier nog eens over geven!?

  12. #31

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    En dan nog zie ik het nut niet in van het wegschrijven van deze lambda.

  13. #32

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Ik heb net op het seat forum gelezen dat de 2e lamda weg wordt geschreven in verband met de montage van een sportcat oc catvervanger. Dit omdat anders de lambda een storing aangeeft dat de cat defect of niet goed is. Daarom laat men deze dus wegschrijven. Zou verder met co en dergelijke niets te maken hebben. Tis puur voor de cat te controleren.

    Dus ik denk toch dat mijn probleem elders zit.

  14. #33
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Ik ga van de week een race kat in mijn A4 1.8T plaatsen dus ik zal zien wat hij dan doet, en ik weet nog iemand hier op het forum die heeft ook de zelfde race kat en zijn A4 1.8T en zijn co blijft goed, dus ik kijk hoe het bij mij gaat.

    Ik kan mij wel voor stellen als je kat kapot is of leeg dat hij een fout door geeft, maar als er een race kat tussen zit zal hij geen fout mogen aan geven als de kat zijn werk goed doet. Dit zal betekenen dat een race kat niet geschikt is voor straat gebruik.

    Maar het is heel goed mogelijk dat er iets anders kapot is, maar niet zo kapot dat hij een fout melding geeft en dan denk ik aan de volgende onderdelen ; luchtmassa meter, temperatuur sensor , ECU reset ( google eens op ECU reset A4 B6 )
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  15. #34
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Ik heb de race kat er onder en geen fout melding helemaal niets, dus de tweede lambda hoeft niet weg geschreven te zijn.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  16. #35

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Hallo. Dan denk ik dat dit is gedaan omdat de cat toen leeg was. Welke cat heb jij als ik vragen mag? En is je co ook nog goed?

  17. #36
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob21tq Bekijk Berichten
    Hallo. Dan denk ik dat dit is gedaan omdat de cat toen leeg was. Welke cat heb jij als ik vragen mag? En is je co ook nog goed?
    De race kat is een 200 cell kat van RVS , met de co is niets aan de hand nog gewoon 0,2

    IMG_0458.jpg
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  18. #37

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Ziet er netjes uit die kat, waar had je deze gehaald als ik vragen mag?

    Ik ben vanmorgen bij een garage geweest met een vagcom. En ze hebben hiermee de auto uitgelezen. Het volgende kwam naar voren:

    1 Fout gevonden:
    17526 - cilinder 1 - sonde 2; opwarmstroomcircuit P1118 - 004 - onderbreking - geregeld
    Gereedheid: 0000 0000

    De monteur zei dat de voorverwarmingsspiraal waarschijnlijk niet goed was, ik kon die meten met een Multi meter zei die.

    En dat heb ik net gedaan, en als ik de stekker los neem van de sonde en dan op de 2 witte draden meet dan meet ik daar 14 ohm. Dus dan zou de weerstand in de sonde goed zijn.
    Ook meet ik tussen de zwarte en de witte draad stationair 0,43 volt. En dat loopt wat op zodra ik gas geef.

  19. #38
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Die heb ik laten maken door @FalleN hier op het forum race kat + down pipe van RVS.

    Wat betref die fout melding lees die maar eens : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17526.html
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  20. #39

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Wel interessant, maar als volgens de storing het een open circuit zou moeten zijn dan zou ik helemaal geen weerstand mogen meten. Ik weet niet of de storing iets te maken heeft met het wegschrijven van de 2e lambda.

    Wel kon ik meten dat de grijze draad van deze lambda geen contact maakt met de massa. Zo wat ik gelezen heb zou dit waarschijnlijk wel moeten zijn.

    Ik ga vanmiddag de vag techniek nog eens bellen over het wel en niet wegschrijven en het hoe en wat nu verder de beste oplossing is.

  21. #40

    Standaard Re: 1.8T met lege katalysator, CO te hoog. Waar nieuwe kat kopen?

    Beste A4 T. Zou je misschien voor mij willen kijken op jou originele kat wat voor nummers daar opstaan? of misschien een foto maken? Ik heb vandaag geen tijd meer gehad om vag techniek te bellen. (was druk met het vervangen van de achterste waterflens)

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •