Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Hallo allemaal,

    Sinds een paar dagen kan ik mijn elektrische stoel aan de bestuurderskant niet meer naar voren en naar achter doen. Dit gebeurt met het voorste knopje. Het rare is dat ik wel de zitting met het zelfde knopje kan instellen. Dus het knopje werkt wel, maar alleen niet alle functies. Daarbij kan ik ook niet meer mijn hoofdsteun omhoog en omlaag doen. Terwijl de tweede functie van de knop is om de rugleuning naar voren en naar achteren te doen en dit werkt wel. Dus van beide knoppen werkt een gedeelte van de functies wel en een gedeelte niet.

    Weet iemand wat de oplossing van dit probleem is? Ik heb al met Wealer(Heerlen) gebeld, maar hun komt het niet bekend voor en kunnen alleen voorstellen om het probleem te gaan onderzoeken a ik wil niet weten hoeveel euro per uur. Het gaat hier om een Audi A4 cabrio uit 2002.

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Helemaal niemand die hier iets van weet?

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Ik denk dat je een kabelbreuk hebt in de stoel zelf, zal niet meevallen om dat te repareren, meestal moet de bekleding ontdaan worden om bij de bedrading te komen op het frame.
    Per stoel heb je maar één zekering en deze dient voor de gehele stoel, dus vandaar dat ik denk dat je een kabelbreuk hebt, wat je kan doen is de stoel even demonteren en de ik dacht rode stekker lostrekken onder het frame in de bodem van de auto en checken op oxidatie, schoonmaken met contactspray en hopen dat het probleem verholpen is.

    succes.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Reggy,

    Bedankt voor je reactie! De kabels zijn al nagemeten en hier klopt alles. Blijkt alleen dat er een module onder de stoelen zit die het elektrische gedeelte regeld. Omdat de stoel niet naar voren en achter kan, kunnen de twee schroeven aan de achterkant van de stoel niet los. Wat het natuurlijk extra moeilijk maakt. Ben ook al naar een bedrijf geweest om de auto te laten uitlezen. Tijdens het uitlezen is er ook een onderdeel verstellen spiegel/stoel. Alleen is audi of wie dan ook zo aardig geweest dit onderdeel te blokkeren, dus kan je niet kijken of er een foutmelding is of niet. Word dus waarschijnlijk als nog naar Wealer gaan en de hoofdprijs betalen om te laten uitlezen via hun VAGCOM. Iemand een idee hoe ik mijn stoel als nog kan verschuiven handmatig zodat ik de achterste twee schroeven ook los krijg? Iemand verstand van deze elektrische module onder de stoel?

  5. #5
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Misschien kan je dat onderdeel niet uitlezen omdat er geen stroom op staat? Dus toch kabelbreuk?

    Enne, kijk ff in de vagcom afdeling op dit forum of iemand met vagcom bij je in de buurt woont.
    Laatst gewijzigd door Blaas; 15-10-14 om 08:06.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Onderdeel word wel uitgelezen, maar in het menu kan je die 'module' niet bekijken. Is gelocked zeg maar...

    Kan je met een vagcom dan meer als met een BOSCH KTS? Of kan heeft alleen audi meer opties op hun vagcom?

  7. #7
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Vagcom is specifiek voor audi en vw ontwikkeld, hierdoor kan je veel zaken die specifiek audi zijn juist wel (long coding bijv) terwijl zo'n Bosch ding het vask bij de algemene zaken houdt.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Hoi,

    Ik ben een beetje inactief lid van het forum. Heb sinds een jaar of 6 een a4 2.4 exclusive waarvan de bijrijders stoel niet wil bewegen. De stekker (rood geloof ik) is eruit gehaald omdat de motor die het schuiven bedient niet werkt en een brandlucht geeft. Heb het hele forum afgestruind en lees dat meer mensen problemen hebben met het demonteren van de stoel. Omdat hij boven de bouten vaststaat kun je eenvoudigweg niet bij de bouten (die spline m10 dingen). Iemand een tip?

    Dank en groet, Paul

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aviercabrioveezes Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik ben een beetje inactief lid van het forum. Heb sinds een jaar of 6 een a4 2.4 exclusive waarvan de bijrijders stoel niet wil bewegen. De stekker (rood geloof ik) is eruit gehaald omdat de motor die het schuiven bedient niet werkt en een brandlucht geeft. Heb het hele forum afgestruind en lees dat meer mensen problemen hebben met het demonteren van de stoel. Omdat hij boven de bouten vaststaat kun je eenvoudigweg niet bij de bouten (die spline m10 dingen). Iemand een tip?

    Dank en groet, Paul

    Ondertussen ook op andere fora gekeken maar nergens vind ik het antwoord. De stoel staat in de achterste stand en dus vast boven die bouten.

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Heb je enig idee hoe het motortje de stoel aandrijft?

    Want als dat regelrecht op de rails van de stoel is
    Dan zou je kunnen proberen om het motortje te demonteren
    En dan te kijken of je de stoel kunt verschuiven ....

    Wellicht even de bestuurdersstoel eruit pakken
    Zodat je een idee hebt hoe het motortje gemonteerd zit

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Elektrische stoel gaat niet meer naar voren of achteren en hoofdsteun niet naar omhoog en omlaag

    Kevin,

    Goed idee!. Ik heb de bestuurdersstoel losgehaald en weer vastgezet.
    Te complex denk ik.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •