Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.8T drupt benzine uit overloop van koolfilter na afzetten motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard 1.8T drupt benzine uit overloop van koolfilter na afzetten motor

    1.8T BFB Blok - GGG Bak

    Het probleem is ontstaan na vervanging van de brandstofpomp, deze had een 3e aansluiting bovenop voor een standkachel.
    Echter niemand bij de dealer had gezien dat hier een afsluitdopje op moet zitten indien niet gebruikt, had het zelf al afgesloten met een stukje slang.

    Zoals gezegd drupt de auto een beetje uit de overloopleiding van het actieve koolstoffilter welke in de rechter wielkast zit.
    Ik heb diverse klepjes en leidingen getest van het evap systeem, de magneetklep (n80?) welke aan het pijpje zit welke bovenop de filter zit is nat en ruikt naar benzine.
    De slang welke aan de rechterkant van deze klep zit (y-slang) zuigt lucht aan (gassen welke zich ophopen in het filter) en zuigt mogelijk brandstof door de ontluchtingspijp van de tank?
    Ik heb de tank er nog niet af gehad om het te kunnen checken, maar ik heb al een aantal dingen uitgesloten.
    Het zou nog kunnen dat er een slang verwisseld is de laatste keer dat hij bij de garage geweest is, het maakt namelijk niet uit hoe vol de tank is ... hij drupt sowieso.

    Gisteren heb ik de magneetklep losgemaakt, en vandaag dus geen lekkage onder de auto.

    De vraag is dus waar het vandaan komt, en waarom de auto pas lekt als de motor uit gaat?
    Verliest het systeem dan misschien ergens druk?

    Ik ben geen autotechnicus, maar kan wel voor zover de feiten bekend zijn logisch redeneren.
    Laatst gewijzigd door scrwbl8; 03-10-14 om 18:24. Reden: extra gegevens toegevoegd

  2. #2
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 1.8T drupt benzine uit overloop van koolfilter na afzetten motor

    Volgens mij komt er in het filter alleen benzine damp bij een goed werkend systeem. Bij jou komt er benzine in, dus lijkt het erop dat er inderdaad iets van een slang niet goed zit, hij gaat lekken omdat de motor je filter niet meer leeg zuigt als de motor uit is.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T drupt benzine uit overloop van koolfilter na afzetten motor

    daniela4, zo'n idee heb ik dus ook na een hoop dingen nagelopen te hebben zoals slangen controleren op lekken, terugslagklepjes testen of ze wel 1 richting op werken.
    Als ik het goed gezien heb in etka zitten er 2 aansluitingen onder op het koolstoffilter waarvan 1 de overloop is (hier komt de benzine uit) en 1 gaat naar de ontluchting van de tank (bovenop?)
    Wellicht zijn deze 2 verwisseld de laatste keer dat ik in de garage ben geweest? Het probleem toen was spontaan onstaan van de ene op de andere dag; auto afslaan na 5 tellen en een plas benzine eruit gooien (0,5L), volgens de garage zat het brandstoffilter verkeerd om. Als dit al zo was, dan heeft deze sinds het vervangen min. 1 jaar ervoor al die tijd gewoon gewerkt.
    Ik ga zsm proberen te kijken of ik iets bovenop de tank kan zien door het luikje van de brandstofpomp, kan er ook een slang verstopt zitten of afgeknepen worden waardoor dit ontstaat?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T drupt benzine uit overloop van koolfilter na afzetten motor

    ***Update***

    Zonet terug van mijn werk, auto stond even stationair te draaien ... lekken en na het afzetten van de motor ong. 0,5L wat er weer uitloopt. We kunnen concluderen dat het koolfilter dus niet wordt volgezogen maar volgepompt. Wellicht dat er mensen zijn die ervaring hebben met brandstoffilters welke 4 aansluitingen hebben + ingebouwde brandstofdrukregelaar?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 1.8T drupt benzine uit overloop van koolfilter na afzetten motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scrwbl8 Bekijk Berichten
    ***Update***

    Zonet terug van mijn werk, auto stond even stationair te draaien ... lekken en na het afzetten van de motor ong. 0,5L wat er weer uitloopt. We kunnen concluderen dat het koolfilter dus niet wordt volgezogen maar volgepompt. Wellicht dat er mensen zijn die ervaring hebben met brandstoffilters welke 4 aansluitingen hebben + ingebouwde brandstofdrukregelaar?
    Ik heb hetzelfde ongemak en weet iemand de oplossing ?

    Groet Bonito


  6. #6

    Standaard Re: 1.8T drupt benzine uit overloop van koolfilter na afzetten motor


  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8T drupt benzine uit overloop van koolfilter na afzetten motor

    Opgelost met een originele benzine filter 👍

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •