Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

  1. #1

    Standaard Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

    A4 cabrio B6 2003

    In de kofferbak kan men meer ruimte voor bagage maken door de ruimte van de cabriokap te verkleinen.
    Nu zijn de bevestigingen van de kabels gebroken en wil ik proberen deze te repareren.

    Vraag is hoe het "schuifdeel" te verwijderen?

    Dank alvast,

    Manoes

  2. #2

    Standaard Re: Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

    Hallo Manoes,

    Bij mij was het gedeelte waar de kabel aan vast zit ook afgebroken, ik heb niets gedemonteerd maar van een dun plaatje metaal een beugel gemaakt en met 2 schroeven vast gezet.
    Ik had er een tekening van op mijn oude pc maar die ben ik kwijt.
    Als je wil kan ik proberen een foto te maken en naar je toe sturen?
    We hebben al eens eerder contact gehad omtrent de verstopte deurrubbers.

    Groet Ron

  3. #3

    Standaard Re: Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door royber Bekijk Berichten
    Hallo Manoes,

    Bij mij was het gedeelte waar de kabel aan vast zit ook afgebroken, ik heb niets gedemonteerd maar van een dun plaatje metaal een beugel gemaakt en met 2 schroeven vast gezet.
    Ik had er een tekening van op mijn oude pc maar die ben ik kwijt.
    Als je wil kan ik proberen een foto te maken en naar je toe sturen?
    We hebben al eens eerder contact gehad omtrent de verstopte deurrubbers.

    Groet Ron
    Hoi Ron, dank voor je antwoord.

    Dat met dat plaatje heb ik al eerder gedaan, dat hielp nu niet meer
    Ik heb inmiddels met erg veel moeite de hele zaak gedemonteerd, nu bleek dat zelfs de tandwielen gebroken waren.
    Het was een soort van "plastic rot" bleef dus niets anders over dan de hele zaak nieuw aanschaffen en plaatsen,
    een erg dure grap, zo'n 500 Euro incl. de korting en ex. montage uiteraard.
    Helaas maar het is niet anders, ook op de sloop waren alleen maar "aangedane"units.....

    Ik kan het niemand aanraden de hele zaak te vervangen.... een beeste klus en men kan er erg slecht bij.
    Mocht je het eens nodig hebben kan ik altijd van advies dienen, nu ben ik de ervaringsdeskundige :-)

    Alles ok verder?

    Groetjes,
    Manoes

  4. #4

    Standaard Re: Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

    Hallo Manoes,

    Hier alles goed, wat de auto betreft zijn er wel wat problemen.
    De demper van het dashboardkastje is afgebroken, zodra ik tijd heb ga ik me daar mee bezig houden.
    Een paar maanden geleden ging het lampje van het motormanagement branden, na uitlezen bleek het wéér om de chiptunining te gaan.
    Dit had ik 5 jaar geleden ook al een keer, het ging weer om een fout in de chip (origineel Audi).
    De storing kan geen kwaad maar is vervelend omdat het lampje blijft branden, mocht er wel een serieuze storing komen krijg je dus geen melding meer.
    Toen veel problemen gehad bij de dealer qua kosten (800 euro), uiteindelijk heb ik het vergoed gekregen via Pon.
    Om al dat gezeur te voorkomen heb ik nu een andere chip laten plaatsen bij een tuning bedrijf en tot nu toe nog geen problemen gehad, wel merkbaar meer pk's.

    Groeten Ron

  5. #5

    Standaard Re: Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door royber Bekijk Berichten
    Hallo Manoes,

    Hier alles goed, wat de auto betreft zijn er wel wat problemen.
    De demper van het dashboardkastje is afgebroken, zodra ik tijd heb ga ik me daar mee bezig houden.
    Een paar maanden geleden ging het lampje van het motormanagement branden, na uitlezen bleek het wéér om de chiptunining te gaan.
    Dit had ik 5 jaar geleden ook al een keer, het ging weer om een fout in de chip (origineel Audi).
    De storing kan geen kwaad maar is vervelend omdat het lampje blijft branden, mocht er wel een serieuze storing komen krijg je dus geen melding meer.
    Toen veel problemen gehad bij de dealer qua kosten (800 euro), uiteindelijk heb ik het vergoed gekregen via Pon.
    Om al dat gezeur te voorkomen heb ik nu een andere chip laten plaatsen bij een tuning bedrijf en tot nu toe nog geen problemen gehad, wel merkbaar meer pk's.

    Groeten Ron

    Hoi Ron,

    Mooi dat alles z'n gangetje gaat :-)

    Demper van het kastje heb ik ook al gehad natuurlijk, eruit halen is erg eenvoudig, maar dat weet je denk ik wel.
    Ik heb het ding uit elkaar gehaald en een klein beetje siliconen olie erin gedaan, nu gaat hij wel wat vlugger dicht maar verder geen problemen.
    Als hij echt gebroken is, is plakken lastig dat kunststof van Audi is slecht te lijmen. Wel opletten dat de scharnieren van het kastje heel blijven, ik heb die al een keer gerepareerd een brave klus. Metaal gemaakt die gaan dus nooit meer kapot !

    Motormanagement is en blijft een probleem als er ook maar iets niet binnen de normen valt, Audi normen natuurlijk, gaat dat ding weer aan.
    Ik heb geen problemen meer daarmee, maarja chiptuning gaat bij mij niet en heb ik ook niet zo'n behoefte aan met een 6 cylinder PK's genoeg.
    Zolang ik maar de juist cats en sensoren monteer gaat alles ok.


    Wel nog wat condens en geringe lekkage in de koffer, ik zal de naad van de de deksel nog een keer sealen en eens zoeken of het dak niet ergens poreus is.
    Het derde remlicht glas lekt ook niet meer dus daar ga ik niet verder naar kijken. De antenneversterkers achterin heb ik geseald met speciaal spul en sindsdien blijven deze het ook doen als er wat condens op zit.


    Ook gebruik ik al enige tijd andere benzine, BP van 98 ron, veel minder gebruik scheelt minimaal 15%. Ik rijdt regelmatig in Duitsland een daar tankte ik al 98 en hoger en viel dus op dat dat meer vermogen geeft en veel minder gebruik. Wel erg veel olie gebruik, zo'n 1:1200 km, dat is al jaren laat dat maar zo, wel heb ik dat onderzocht gewoon de schraapveren dus. Kostbaar om dat te repareren.

    Grtz,
    en tot.......

    Manoes
    Laatst gewijzigd door Manoes; 04-05-15 om 10:51.


  6. #6

    Standaard Re: Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

    Hoi Manoes,

    Euro 98 gebruik ik ook al jaren, schijnt ook beter te zijn voor de turbo, is helaas hier in de omgeving alleen bij BP te krijgen.
    Gelukkig heb ik (nog) geen last van olie gebruik.
    Een tijdje terug sprak ik iemand met een A5 van een jaar oud en 20.000 km op de teller, ook daar was het gebruik erg hoog, maar volgens de normen van Audi heel normaal.
    De auto was door de eerste eigenaar laten tunen bij aanschaf, zelf had ik het ook niet laten doen, maar het zit er nu eenmaal in.

    Groeten Ron

  7. #7

    Standaard Re: Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door royber Bekijk Berichten
    Hoi Manoes,

    Euro 98 gebruik ik ook al jaren, schijnt ook beter te zijn voor de turbo, is helaas hier in de omgeving alleen bij BP te krijgen.
    Gelukkig heb ik (nog) geen last van olie gebruik.
    Een tijdje terug sprak ik iemand met een A5 van een jaar oud en 20.000 km op de teller, ook daar was het gebruik erg hoog, maar volgens de normen van Audi heel normaal.
    De auto was door de eerste eigenaar laten tunen bij aanschaf, zelf had ik het ook niet laten doen, maar het zit er nu eenmaal in.

    Groeten Ron
    Gelukkig maar dat je er geen last van hebt, het schijnt vaker voor te komen dat oliegebruik speciaal bij TFSI motoren.
    Wel is er soms iets aan te doen waardoor het wat verminderd, carterdruk iets wordt dan verhoogd maar eigenlijk is dat een surrogaat oplossing vind ik.
    Zuigerveren ed vervangen is beter maar kost natuurlijk wat. Tunen heeft er niet veel mee te maken volgens de dealer, als dat uiteraard binnen de perken blijft.
    Al met al heeft het er mij van weerhouden NU een nieuw exemplaar te kopen, even afwachten maar wat de nieuwe motoren gaan doen lijkt mij het beste.

    En... die oude A4 doet het de laatste tijd eigenlijk wel goed, het blijft lekker rijden met een V6 motor,,

    Groeten en wellicht tot kijk.....

    Manoes

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Hoe de lift, achterin kofferbak te demonteren? kabels defect

    Hoi Ron,

    Ik weet het is al een wat oudere topic op het forum, maar ik heb het zelfde probleem.
    Zou jij een foto kunnen schieten en doorsturen.
    Bij mij is deze in de ruimte van de kap ook gebroken, en ben nu flink aan het zoeken op het forum.

    Alvast bedankt,

    mvg
    Marchel Chaudron

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •