Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.8T diverter valve, LMM, N75 vervangen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    44
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.8T diverter valve, LMM, N75 vervangen

    Hallo mede forumers, gister een aantal aanpassing uitgevoerd op de auto van mijn vrouw.
    het betreft een A4 Avant 1.8T Quattro 163 pk (BFB) ABT tuning (remap)

    klachten: gasrespons traag, weinig vermogen, pingelen op lage toerentallen, schokken bij optrekken

    deze onderdelen heb ik vervangen: Diverter Valve (06A 145 710p), n75 klep F versie, Lucht massa meter, 2 vacuumslangen
    onderstaande aanpassing uitgevoerd: N249 bypass.

    Diverter valve:
    de diverter valve heb ik op de originele manier en backwards gemonteerd, enige verschil (logisch) is het geluid.
    bij backwards montage meer afblaasgeluid, dat vind ik niks dus lekker "stock" monteren
    alhoewel de eerste generatie 1.8T zater alle diverter valve's andersom, na veel klachten van eigenaren zijn bij latere modeljaren ze sndersom gemonteerd.
    motor houdt veel langer vermogen en valt niet zomaar terug in vermogen

    N75 valve
    vermogen afgifte is soepel geen schokken, wel het idee dat er iets minder vermogen (laaddruk) in hogere rpm, klepje regelt strak af, de oude was echt versleten na 10 jaar en was erg piekerig in aansturen waste gate.

    Lucht massameter
    Audi gebruikt Bosch generatie 4 als factory F ooc 2G2 049 en is in tegenstelling tot eerdere lmm een prima product, maar na 10 jaar is het beste er vanaf.
    de motor pingelde soms bij lage rpm 1500/2500 (octaangehalte 98), de lmm gaf door aan de ecu dat er weinig lucht de motor in ging en daardoor liep de motor erg "arm" dit kan serieuze gevolgen hebben.
    na het monteren van de niewe lmm is het pingelen verdwenen en starten en stationasr lopen is stukken beter.

    Vacuumslangen:
    na het vervangen van de pcv valve (klepje voor de carter ventilatie) waren er blijkbaar 2 slangen beschadigd, onder het spuitstuk.
    Kon het gewoon horen en voelen, deze vervangen voor nieuwe langen (geen brandstofleiding gebruiken)

    N249 bypass
    Deze aanpassing is geen kwestie van goed of slecht maar voorkeur!!
    er zijn diverese how to's over dit item, het is erg de moeite waard! gasrespons is vele malen beter.
    de diverter valve word niet meer via de n249 aangestuurd, deze wil de diverter soepel aansturen voor meer "comfort"
    een nadeel kan voor dommige mensen zijn, bij een gesloten gasklep wordt de diverter valve razendsnel geopend.
    het is te voelen bij zeer abrupt gasgedaal loslaten.

    Conclusie:
    Vervang tijdig de slijtage delen, diverter, n75 klep, LMM, ze zijn makkelijk uit te voren en krijgt er veel voor terug


    n.b.
    meningen verschillen m.b.t. originele diverter tegen een bijvoorbeeld een van Forge 006/007p maar neem in acht dat ik voor een zo goed als standaard auto/setup heb gekozen.

    groetjes robert

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    44
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T diverter valve, LMM, N75 vervangen

    Excuus voor de typfouten, berichten maken op je telefoon is niet ideaal.

  3. #3
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T diverter valve, LMM, N75 vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobbieA3 Bekijk Berichten
    Hallo mede forumers,
    Lucht massameter
    Audi gebruikt Bosch generatie 4 als factory F ooc 2G2 049 en is in tegenstelling tot eerdere lmm een prima product, maar na 10 jaar is het beste er vanaf.
    de motor pingelde soms bij lage rpm 1500/2500 (octaangehalte 98), de lmm gaf door aan de ecu dat er weinig lucht de motor in ging en daardoor liep de motor erg "arm" dit kan serieuze gevolgen hebben.
    na het monteren van de niewe lmm is het pingelen verdwenen en starten en stationasr lopen is stukken beter

    Mooi verhaal, alleen bovenstaande klopt niet. Dan zou hij aan moeten geven dat er meer lucht gemeten wordt dan er daadwerkelijk in gaat. Als de ecu dit ziet
    zal hij minder inspuiten en krijg je een arm mengsel. Dit wordt overigens direct gemeten en overruled door de lambda en de fueltrims (zie hier http://www.gerritspeek.nl/vag-com_fuel-trim.html) worden hier vervolgens op aangepast, de mulplicative trim zou dan ver boven specificatie moeten liggen.

    Sowieso lijkt het me zeer sterk dat een licht gechipte 1.8t pingelt op 98, als je het al merkt, ook omdat er 2 pingelsensoren opzitten

    En een LMM doet 0,0 bij stationairloop, dat hij daar nu beter loopt lijkt me eerder het effect van het vervangen van je vacuumslangen onder inlaat
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 28-08-15 om 10:13.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    44
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T diverter valve, LMM, N75 vervangen

    Beste hans,

    Hij pingelde dus echt! Met het monteren van de nieuwe lmm was het voorbij.
    Heb jij wellicht een andere verklaring?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •