Pagina 22 van 72 EersteEerste ... 1218192021222324252632 ... LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 440 van de 1438

Onderwerp: Alles over velgen/banden onder de B7

  1. #421

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard aanlopen banden?

    Hey guys,

    Heb sinds vorige week nieuwe 18 inch rs4 velgen geplaatst met nieuwe conti's 245/40/18.
    Nu werd me al verteld dat de bandenmaat eigenlijk wat te breed is, maar zo lag de set te koop.

    Merk nu ik gister voor het eerst langer heb gereden dat zodra ik een drempel pak (minder sportief als eerst maar voor mijn gevoel toch normaal) dat de banden de wielkappen raken.
    Is hier naast het plaatsen van andere/stuggere veren nog een andere oorzaak/oplossing voor?
    Weet bijvoorbeeld bij alfa 156 dat je de wielkasten kon ''uitrollen''.

    Nou stond het toch al in de planning om de wagen iets te verlagen maar wou hier eigenlijk nog even mee wachten.
    Heeft dit puur met de breedte van de banden te maken?


    foto voor indruk:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #422

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: aanlopen banden?

    metzo,

    245-40-18 lijkt mij een set wielen voor een a4b8.
    Maatvoering voor een b7 zijn 235-40-18 of 235-35-19.
    verlagen zal nog meer problemen geven als je nu al problemen hebt met slepen.
    Ook is een goede ET waarde van belang van de velgen.
    Evenals de breedte van de velgen.

    grts,peter

  3. #423
    ThaDuke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard ET maat voor een velgenset

    Vraagje jongens

    Mij is verteld dat een 19"x8,5 wel onder een A4 B7 moet passen met als rubberkeuze een 225x35x19.

    Maar ET waarden vind ik, bij nalezen op meerdere sites, aanvaardbaar tussen 35 en 48... Het zit zo, ik heb een Avant gekocht met het gebruiksgemak van een grote wagen in het achterhoofd. Ik wil mijn wagen dus wel wat opkleden als het waren maar dit wel ZONDER rij- en gebruikscomfort in te boeten! Tot welke ET waarden kan ik dan gaan op gebied van comfort en wat geet welke ET-waarde voor optisch resultaat? Iemand toevallig foto's van zen eigen wagen met wat er onder staat?

  4. #424
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    Lees je even in: ET doet niets/nauwelijks met comfort. ET is puur en alleen het zijwaarts uitsteken van de velgen. Teveel = slijtage op ophangingsdelen, aanlopen aan de wielkast. Te weinig = aanlopen aan de ophanging/binnenkant/modderkuip.

    Met 19x8,5 ga je an sich wel goed komen, vooral met die bandenmaat, maar qua comfort ga je geheid wat inleveren. Ook ga je qua looks achteruit imho, als je 'm niet 35-45 mm verlaagt. Wil je niet verlagen? Blijf dan bij 17".

  5. #425

    Standaard Re: aanlopen banden?

    hardere bumpstops plaatsen .
    of velg enkele mm laten afdraaien,als deze nog genoeg ruimte heeft aan de binnenkant.
    kost beiden een 20 euro


  6. #426
    Erik Brouwers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    815
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    Onzin! Vriend van mij heeft 225-35-19 met et 35 en 55 mm verlaagd schroefset! past pefect.
    Vijf in lijn blijft zeer fijn 2.3NG Cabriolet

  7. #427
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    Wat is er onzin?

  8. Ad
  9. #428
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.166
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    19 kan prima onder een b7, ik rijd er al 4 jaar mee, alleen wat muiz zegt klopt wel dat je een stukje moet zakken als je een standaard onderstel hebt anders lijkt het net een A4 allroad.
    Et waarde van 40-45 is het mooiste vind ik zelf, behoud de oem look. die 45 is wel aardig max met de veerpoot hoor, er past net nog een vinger tussen dus 48 kan krap zijn.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #429
    ThaDuke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    19 kan prima onder een b7, ik rijd er al 4 jaar mee, alleen wat muiz zegt klopt wel dat je een stukje moet zakken als je een standaard onderstel hebt anders lijkt het net een A4 allroad.
    Et waarde van 40-45 is het mooiste vind ik zelf, behoud de oem look. die 45 is wel aardig max met de veerpoot hoor, er past net nog een vinger tussen dus 48 kan krap zijn.
    Ik ben er geloof ik uit met de specs voor velgen en banden. Na wat verder nalezen, hier op forum en elders online, zal het wss 8,5x19" ET 40 met een 235x35x19 rubber errond. Hier op forum eentje tegen gekomen, Leon211273, die heeft deze setup onder een identieke B7 staan als de mijne. Nu maar hopen dat de velgen die ik op oog heb in deze specs te verkrijgen zijn!

    @muizenisse: wat bedoel je exact met zoiezo aan comfort toegeven? Rijd je harder met de 19" door het minder hoge rubber op het wiel of....?

    Nog even een vraagje voor de belgische lezers: is deze setup legaal in België of kan ik best mijn standaard Audi-velgen in de buurt houden voor als ik naar de keuring moet?

  11. #430
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    Met comfort bedoel ik min of meer het 'zachte' rijden. Je gaf aan dat je qua comfort niets wilt inleveren:

    Ik wil mijn wagen dus wel wat opkleden als het waren maar dit wel ZONDER rij- en gebruikscomfort in te boeten! Tot welke ET waarden kan ik dan gaan op gebied van comfort en wat geet welke ET-waarde voor optisch resultaat?

    Hoe groter de velg, hoe minder rubber er om ligt. Minder rubber betekent minder demping van (kleine) oneffenheden, waardoor je dat meer voelt. Dat kan als oncomfortabel worden ervaren. Ik vind het zelf vaak ook juist weer comfortabeler, omdat je meer informatie van het wegdek krijgt, en dus beter weet in wat voor conditie je auto is (glijden, grip, slip, water, etc.), maar dat is een andere vorm van comfort (meer gerust).

    Feit is dat je 't gaat voelen. Wil je dat niet, blijf dan bij 17" of kleiner. Voor de looks moet je gewoon verlagen, niet extreem, maar wel wat. 35 tot 45mm is OEM+, 45-55 mm is erg laag (vind ik persoonlijk weer heel mooi). Wil je nog meer, dan ga je echt buikschuiven en moet je aan airride denken, of zéér voorzichtig rijden en accepteren dat je regelmatig bumpers mag spuiten .

  12. #431
    Erik Brouwers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    815
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    Je had gelijk sorry. Ik dacht dat je bedoelde dat hij niet laag kan met ET35! Die van een vriend van me heeft hem 55mm verlaagd met een schroefset. Maar je hebt gelijk als je geen verlaagde auto gewend bent, ga je in comfort erop achter uit. Maar wie mooi wil zijn moet........
    Vijf in lijn blijft zeer fijn 2.3NG Cabriolet

  13. #432
    ThaDuke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    @ Muizenisse: Ik rij nu met een Fiat Punto van 11-12 jaar oud waar het beste al ff van de ophanging af is dus ik ga er zoiezo op vooruit gaan! Maar het comfort dat jij noemt (wegdekinfo) is inderdaad ook interessant! Maatje van men broer heeft haast identieke setup staan, verlaagd welliswaar, en daar ga ik van de week eens langs. Is kijken, desnoods toertje doen. Heb nog tijd, heb zelf pas 2 april de mijne dus!

    Maar wss worden andere schoentjes toch de eerste investering hoor! Gevolgd door blinderen en mss andere radio! Hou jullie wel foto-gewijs op de hoogte! ;-)

  14. #433
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: ET maat voor een velgenset

    Een ET range tussen 35 en 40 zou moeten passen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  15. #434
    ThaDuke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Specificaties velgen A4 Avant 2006 (B7 geloof ik)

    De specs ben ik ondertussen uit. Maar heb wat gemengde reacties gekregen over het merk Wolfrace... Iemand ervaring mee over de kwaliteit van deze velgen?

  16. #435
    bart cuppen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard et waarde audi a4 avant turbo 2005

    hoi vraagje heb een audi a4 avant turbo aangeschaft met de originele 15 inch wielen.

    nu is mijn vraagassen er audi rs4 velgen op 5x100 et 35?, en als het zou passen, kan ik dan de originele wielbouten gebruiken in die velgen? velgmaat is 19 inch.

    of wat zijn jullie ervaringen hiermee? (dacht namelijk dat audi tt en golf 4 qua et waarde hetzelfde was)

  17. #436
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.862
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: et waarde audi a4 avant turbo 2005

    Verplaatst naar het A4 B7-subforum, SVP hier voortaan je vragen over deze auto plaatsen.

    A3 = 5x100, A4 = 5x112. De steek past dus niet.
    Laatst gewijzigd door tom; 16-03-11 om 19:41.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #437

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard New A4 velgen onder audi a4 b7

    Hallo iedereen,

    Ikzelf heb een a4 avant b7 dolfijngrijs.
    Ik zou nog snel een setje zomervelgen nodig hebben.
    Ik vroeg me af als de new audi a4 velgen van de b8 daar mooi zouden onderstaan.
    Iemand die dit al onder z'n b7 liggen heeft?
    In bijlage 2 foto's van de velgen die ik bedoel.
    Zouden dat 18" zijn

    Alvast bedankt Arne
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #438
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: New A4 velgen onder audi a4 b7

    Origineel is dit 18". Replica's zijn er natuurlijk in verschillende maten verkrijgbaar.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  20. #439
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.166
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: New A4 velgen onder audi a4 b7

    En origineel B8 heeft 66,5 naafgat waar jij 57.1 nodig hebt dus je zal centreer ringen nodig hebben.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #440

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard A4 avant B7 - keuze velgen RS4 VS New A4

    Ik heb nieuwe velgen nodig voor deze zomer.
    Ik heb gekozen voor een 18" velg, staat mooi strak onder een a4 avant
    Vorige zomer had ik rs4 replica velgen maar daarvan zijn er 2 gesneuveld aan een borduur, met als gevolg dat ik maar 2 goede meer heb en ik kan voor het moment geen 2 nieuwe replica rs4 velgen bijkopen omdat ze de leverancier van die velgen niet meer vinden.
    Nu twijfel ik tussen de aankoop van terug 4 nieuwe replica rs4velgen en de 4 nieuwe a4 velgen.
    Hieronder 5 foto's, 2 foto's van de rs4 velgen onder mijn audi vorige zomer.
    De 3de foto is mijn auto met de new a4 velgen ervoor (daarnet genomen) en 2 zelfde a4 avant wel elk een ander kleur.

    HELP mij kiezen, wat vinden jullie vet staan onder een a4 avant b7?????
    Geef gerust jullie mening
    DSC00182.jpgDSC00195.jpgDSC02147.jpgdownload (2).jpgdownload (3).jpg
    Alvast bedankt voor de hulp

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •