Pagina 71 van 72 EersteEerste ... 2161676869707172 LaatsteLaatste
Resultaten 1.401 tot 1.420 van de 1438

Onderwerp: Alles over velgen/banden onder de B7

  1. #1401

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    35
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Ik ben voor de aanstaande wintersport opzoek naar een setje winterbanden. Ik heb de auto tweedehands gekocht op 235/45/17". Ik kan bijna geen banden vinden met een snelheidsindex >240km/h. Aangezien we door Duitsland gaan, ben ik van plan om toch deze grens (een aantal keer) te overschrijden

    Hebben jullie nog tips waar ik in deze maat banden kan vinden? Overigens heb ik de auto schijnbaar gekocht met velgen van een A6(4F0601025AX). 7.5J x 17H2 ET 45. Is dit een incourante maat? Zo ja, hebben jullie nog tips voor een maat die meer gangbaar is? Ik kan natuurlijk ook altijd opzoek naar een set velgen + banden.

    Nb. Auto is een gekietelde B7 3.0 TDI quattro.
    Laatst gewijzigd door TCD1989; 26-09-17 om 15:39.

  2. #1402
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    17x 7,5 is wel gangbaar. Misschien een iets smallere 225/45-17 ? Beter voor de eventueel te monteren kettingen. 4mm profiel is echt minimum rond de Alpen dacht ik
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #1403
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    In 235/40/18 (heel courant voor een B7) heb je wel wat keuze in winterbanden met snelheidsindex W. Dus zou ik voor een leuke 18" set gaan zoeken.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  4. #1404

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Weet iemand of de volgende combi past op een A4 B7 Avant Facelift :

    8.5x19 ET45 + 5mm spacer dus ET40

    Mocht ET45 rondom passen, dus zonder spacer, dan hoor ik het graag
    Laatst gewijzigd door Miva4; 06-05-18 om 15:52.

  5. #1405

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    44
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    uit ervaring weet ik dat 18 of 19" BBS le mans velgen met et 40 of 45 niet passen onder een a4 b7 2.0T fsi QUATTRO.
    schijnt bij een niet quattro een stuk gangbaarder te zijn! omdat daaar de remklauwen kleiner zijn en minder naar buiten steken.
    bij mij past deze velg met ET35 wel, maar ook echt NET! ik heb dan wel 18" 8,5J met getrokken banden omdat anders de achterbanden tegen de schermen komen bij inveren.

    van de BBS le mans velgen staat het hart en spaken naar binnen. ik verwacht bij een set als de RS4 velgen dat ET 40 wel past omdat de spaken meer naar buiten staan


    dus het staat of valt met type velg. met deze et gok ik dat je banden net binnen je kasten vallen. (correct me if i am wrong)


  6. #1406

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Remklauwen zijn bij quattro of niet hetzelfde. Enige dat kan zijn is dat je de S4 remklauwen hebt met 320mm schijven, maar dat is net zo geleverd op de 2.0TFSI FWD. Wat wel kan is dat je net nieuwe blokjes hebt, waardoor de klauwen nog wat verder uitsteken dan bij gebruikte remmen.

    ET35 bij 8,5 inch breed staat heel prima en past gewoon. Ik rij voor op 19x8,5 ET35 met 235/35/19 (niet eens getrokken dus), om Cayenne remmen (ander model velg, I know, maar ook hier vanwege concave ontwerp een flink stuk spaak aan de binnenzijde en rakelings langs de klauw).

    Met 8,5 ET45 mag je overal wel 10mm af halen met een spacertje, dus ET35 van maken. Staat goed!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #1407

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Hallo, ik zag mooi velgen met de volgende maat, 19" et27 8j, banden nog te kiezen dacht aan 225-40-19.
    Past dit? Auto is nog niet verlaagd maar wil graag eibach veren met B5 veerschotels
    Laatst gewijzigd door jwst1979; 02-04-19 om 13:19.

  8. Ad
  9. #1408

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    ET27 is heel krap naar de buitenkant. Zie mijn eerdere foto's van m'n winterset met 18x8 225/40 op ET27. Dat staat haarstrak in de wielkast.




    Ik zou 't zelf niet aanraden aan anderen om zoiets te kopen. Met 19 inch is de kans op schuren nog net wat groter. De juiste bandenmaat is trouwens 235/35/19, maar ik denk niet dat je dat in je wielkast krijgt met ET27. De 225/40/18 set is zo'n 2cm kleiner qua diameter dan 235/35/19, dus het wordt echt héél krap.

    Beter dit setje laten staan of laten afdraaien naar ET37, als het hart dat toelaat. Wat voor velgen heb je op 't oog?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #1409
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Bij mij ging 19x8 et35 op een gegeven moment achter al aanlopen. Terwijl ik minder verlaagd stond dan bastet. Ik heb toch het vermoeden dat er hier een (minimaal) verschil tussen b6 en b7 zou kunnen zijn.

    Dat was met 235/35/19, jouw 225/40/19 is 15mm groter in diameter.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #1410

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Super bedankt, ik zag Q5 velgen

  12. #1411

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Staat wel super mooi bij je, maar idd ben ik bang met de tenttrailer erachter dat het wel heel krap gaat worden..

  13. #1412

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Goedemorgen, sinds een kleine maand ben ik in het bezit van een prachtige RS4 B7. Nu heb ik me proberen in te lezen, ook middels de zoekfunctie, maar ik blijf met de volgende vraag zitten. Ik heb een setje op het oog met de volgende maten: 9x20 ET20 met 265-30. Grote verschil is dat de velg dus 9mm verder naar buiten komt tov de standaard 9x19 ET29. De RS4 is nog origineel verder en niet verlaagd. Past dit zonder aanlopen? Eventueel met 2cm verlagen, is dat juist wel of niet aan te bevelen verder?

    Alvast dank voor de reacties!

  14. #1413
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Ik heb een vraag over Conti's onder mijn A4B7 (ik weet niet of ik hier nu op de juiste pagina deze kan stellen, ik zie geen andere pagina)

    Afgelopen zomer, zo'n kleine 20.000 km terug liet ik Conti's Premium Contact 6 in de maat 205 / 55 / R16V monteren.
    Ik heb een redelijk normaal rijgedrag en het verbaasde mij dan ook dat deze banden nu nog maar 3,5 - 4 mm over hebben.

    Ik zal dit voorjaar nieuwe banden moeten kopen en wil graag iets wat minder hard slijt.
    Hardere compound betekent natuurlijk minder comfort.
    Zelf heb ik geen idee wat voor mij het beste is.

    MIJN VRAAG AAN JULLIE: Waar rijden jullie mee en hoe bevalt dat ten opzichte van een andere band die je daarvóór had?
    Laatst gewijzigd door Houdini; 07-03-20 om 17:17.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  15. #1414
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Is de auto wel goed uitgelijnd want 4 mm weg in 20.000 is best veel als je redelijk normaal rijdt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  16. #1415
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Wil je minder slijtage moet je denken aan pirelli, zelf rijd ik op michelin pilot sport 3 en nu 4 wat een heerlijk bandje is. Super stil en plakt aan de weg.

  17. #1416
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Hoi, logische vraag wel.
    Ja, met de uitlijning is niets aan de hand, ook het slijtpatroon op de band toont dat aan.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  18. #1417
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Banden kunnen toch mooi en gelijkmatig slijten terwijl de uitlijning niet klopt, auto hoeft ook niet te trekken naar links of rechts.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  19. #1418
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Oké, volgende banden worden dus óf Pirelli's omdat ze minder hard slijten óf Michelin omdat ze goede grip hebben.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  20. #1419
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Als ik de vrije keuze had koos ik voor Dunlops. Helaas is mijn auto met Pirelli's geleverd. En ik heb de laatste paar jaar al 3x een nieuwe band moeten aanschaffen doordat een band door een schroef of ander stuk metaal op de werk zodanig lek geprikt was dat het niet meer gerepareerd kon worden. Bij een quattro moet je voor èn achter banden hebben met hetzelfde soort profiel en liefst ook nog dezelfde mate van slijtage. Dus bij een overstap moeten dan alle 4 banden gelijk.
    Overigens vind ik mijn Pirelli's wel prettiger dan Bridgestones (Potenza) die ik ook eens had (A4 cabrio) en toen heb vervangen door Dunlops. Ik kies trouwens de banden op basis van de goede prestaties op natte weg en laag geluidsniveau. Anderen kunnen uiteraard meer waarde hechten aan andere kenmerken en daardoor dus een andere bandenkeuze.

  21. #1420
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alles over velgen/banden onder de B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Als ik de vrije keuze had koos ik voor Dunlops. Helaas is mijn auto met Pirelli's geleverd. En ik heb de laatste paar jaar al 3x een nieuwe band moeten aanschaffen doordat een band door een schroef of ander stuk metaal op de werk zodanig lek geprikt was dat het niet meer gerepareerd kon worden. Bij een quattro moet je voor èn achter banden hebben met hetzelfde soort profiel en liefst ook nog dezelfde mate van slijtage. Dus bij een overstap moeten dan alle 4 banden gelijk.
    Overigens vind ik mijn Pirelli's wel prettiger dan Bridgestones (Potenza) die ik ook eens had (A4 cabrio) en toen heb vervangen door Dunlops. Ik kies trouwens de banden op basis van de goede prestaties op natte weg en laag geluidsniveau. Anderen kunnen uiteraard meer waarde hechten aan andere kenmerken en daardoor dus een andere bandenkeuze.
    Tja ergens doorheen rijden kan geen 1 band tegen natuurlijk.

    Als je kiest op prestatie natte weg en geluidsniveau moet je echt de michelin pilot sport 4 eens doen, of je op een biljart laken rijd in een bibliotheek. 😀

    Hiervoor pilot sport 3 en was ook goed, met andere banden altijd cuppen op de achteras plus geluid, met de michelin geen geluid maar wel 4 nagenoeg tegelijk op (geen quattro)
    Maar goed, 550,- en je hebt weer 4 frisse bij de kwikfit in de aanbieding.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •