Volgens mij is het toch 235/45-17 of 225/45-17 waarvan die laatste het dichtst bij de originele afrolomtrek blijft.
Bij jouw 1.9 tdi gaat het toch niet om vermogen en gewicht? Het zijn toch de looks die 't 'm doen.
Volgens mij is het toch 235/45-17 of 225/45-17 waarvan die laatste het dichtst bij de originele afrolomtrek blijft.
Bij jouw 1.9 tdi gaat het toch niet om vermogen en gewicht? Het zijn toch de looks die 't 'm doen.
Ja klopt, de klinkers zal ik niet uit de straat racen. Het gaat mij meer om wat er gebeurt als je (te) smalle banden neemt. Wordt dan de wegligging minder of rijdt het juist fijner. En een verschil tussen 225 breed of 235 breed zie je niet heel snel.
Heb nu de afspraak gemaakt voor zaterdag a.s. bij Hoogendoorn (mede door de goede ervaringen van de gebruikers hier op het forum). Het zijn de RS4 velgen geworden, klassieke model. 225-45-17 Michelin PS3. Ben benieuwd hoe het er onder zal staan. Aad (van Hoogendoorn) gesproken en die wist mij te vertellen dat de RS4 replica's van WSP niet meer werden gemaakt in Italie, mal is stuk gegaan en bedrijf zo goed als failliet. Als je aan de "echte" replica WSP velgen uit Italie kan komen dan heb je geluk (volgens Aad). De RS4 promovelgen welke ik nu neem, schijnen volgens Aad ook goed te zijn. Ik ben benieuwd nog 3 nachtjes slapen en dan weet ik hoe het er uit ziet.
De oude set, MAK-velgen, 235-45-17 beginnen te oxideren, eroseren (of hoe het mag heten). Hier zitten nog goede winterbanden onder dus dat setje hou ik er bij voor de winter. Had het niet verwacht van MAK-velgen maar voor mij die velgen nooit meer (heb de auto net een paar maanden dus geen idee hoe de vorige eigenaar met de velgen is om gegaan).
Ben benieuwd naar het resultaat.
Ik heb een Audi A4 avant 1.8T. Bij de aankoop (bij een officiele dealer) zaten er velgen onder met een maat 205/55 R16. Deze hebben een ET waarde van 33. De velgen waren niet officiele Audi velgen, maar wel door PON geleverd.
Voor mijn winterbanden heb ik de officiele velgen van Audi gekocht met een maat 205/55 R16, maar de ET waarde hiervan is 42.
Volgens alle velgen sites en ook in dit forum kom de ET waarde 42 tegen als juiste ET waarde. Betekent dit dat de oorspronkelijke velgen niet juist zijn? Wat is het effect van deze ET waarde? Kan ik deze velgen nu beter vervangen?
Ja hoor, kijk maar eens:
http://www.online-velgen.nl/velgen/6...polijste-rand/
Hoi
kan iemand mij vertellen of dit problemen oplevert onder een A4 1.8T Quattro avant B7
Ik heb hier al van meerdere leden gehoord niet lager dan et35 maar is dit dan ivm aanlopen of iets anders
ik wil dan yokohama banden 235/35/19 plaatsen
Dan zou de wielkast lekker vol zitten. Bij 9J kan het zijn dat ET33 nog iets te hoog is ivm met mogelijk aanlopen aan de binnenzijde vóór tegen de stuurstang. Kwestie van gewoon proberen voorafgaand aan de koop.
Ik zit me er nu ook in te verdiepen, want ik wil nieuwe zomervelgen+banden. Maar ik lees op diverse sites (ook op audiforum) dat je niet meer dan 5 mm moet afwijken van originele ETwaarde om niet teveel slijtage aan je lagers te krijgen, en op velgensites zie ik bij de A4 B7 35-45 mm als geschikte ET-waardes. @Remy, je zegt dat 33 ook past, waar ligt de grens?
Moet zeggen dat ik het erg vervelend vind dat dit soort info nergens duidelijk is. In mijn instructieboekje staat bijvoorbeeld niet welke waardes allemaal passen, alleen wat er standaard onder zit. Gelukkig hebben we fora...
Idd gewoon proberen, past het niet omdat het bijv aanloopt kan je ze nog max 4mm aflaten draaien (let op dit kan alleen bij velgen die dezelfde kwaliteit hebben als BBS velgen dus niet bij replica's) dan kom je op een ET van 37 en dat past zeker met 235-35 R19.
Dan haal je ze 4mm bij je spatbordrand weg en naar de stuurstang toe, en die lijkt me de bottleneck.