Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.8 TFSI EPC + Engine check light (Blue One 95)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1.8 TFSI EPC + Engine check light (Blue One 95)

    Hallo allemaal,

    Sinds twee dagen ervaar ik een hele vervelend storing met mijn Audi.
    Zowel het EPC lampje als het motor storingslampje begonnen te branden.
    De auto heeft geen vermogen meer, loopt erg onregelmatig en stottert met optrekken. Ook rookt de auto enorm en heeft met een kleine 15-20km rijden een kwart tank verbruikt.

    De auto uit laten lezen bij een dealer. Overslag op cilinder 2. Bougie en bobine omgewisseld, overslag bleef op 2e cilinder. Ook was de bougie erg nat. De dealer vermoed een injector.

    Vanmorgen bij een andere garage langs geweest, omdat de dealer dit jaar geen tijd meer had. Hij heeft de auto uitgelezen, zelfde fouten geconstateerd, computer gereset en de auto deed het weer als een zonnetje!! Heel bijzonder.. De man heeft er zelf een flink stuk mee gereden en hij bleef het goed doen. Hij belde mij dat ik de auto weer kon ophalen. Ik kwam daar aan en hij vertelde nogmaals zijn verhaal. Ook zei hij dat de katalysator vol met benzine zat. Hij zei mij dat ik moest tanken en gaf me een flesje injectorreiniger mee. Deze moest ik erbij gooien.

    Toen ik naar huis reed, realiseerde ik me dat ik voor het eerst de nieuwe brandstof Blue One 95 getankt had. Tijdens het rijden op deze brandstof, gebeurde deze storingen. Zou het daarmee te maken gehad kunnen hebben!? Omdat mij tank toch bijna leeg was, ging ik gelijk even tanken en gooide ik het flesje injectorreiniger erbij. Dit keer gewoon 95 getankt!!

    Nog geen 5 km gereden te hebben, begon de auto weer in te houden en te stotteren. SHIT! Weliswaar waren de effecten nu een stuk minder dat eerst.

    Specs:
    A4 avant b8 8k uit aug. 2008
    1800 tfsi 160pk
    176k gelopen

    Wat is nu slim om te doen? Heeft iemand tips? Lekker balen zo allemaal voor de feestdagen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!!
    Laatst gewijzigd door TurboJackson; 23-12-15 om 21:23. Reden: Auto specs vergeten toe te voegen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI EPC + Engine check light (Blue One 95)

    Update:

    Vanmorgen weer langs de garage geweest. Hun advies: blijf maar rijden met deze tank en de injectorreiniger. Dan kan het pas goed reinigen!
    Het komt erop neer dat er met uitlezen niet goed gezien kan worden wat het is en ze niet zomaar iets willen gaan vervangen.

    De effecten van de storing zijn stukken minder. Ik kan opzich prima rijden. Soms merk ik dat de auto stottert en ik mis totaalvermogen.
    Hopelijk gaat hij vanzelf weer goed rijden?

  3. #3

    Standaard Re: 1.8 TFSI EPC + Engine check light (Blue One 95)

    Misschien ben je hier wat mee?
    http://www.blueone95.nl/

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI EPC + Engine check light (Blue One 95)

    Hier al op gekeken. Daar staat dat het gewoon kan. Maar in de praktijk gaat het toch niet goed!!

  5. #5
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI EPC + Engine check light (Blue One 95)

    Als er af en toe een injector open blijft staan, dan gaat je katalysator stuk.
    Ook is het zeer slecht voor je motor om hier mee door te blijven rijden, brandstof loopt langs je zuigers het carter in en komt in de olie terecht.


  6. #6

    Standaard Re: 1.8 TFSI EPC + Engine check light (Blue One 95)

    Als je geen garantie meer hebt (zal wel niet) informeer eens bij Hartog.
    @pedro sr.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI EPC + Engine check light (Blue One 95)

    Ok Ok..

    Inmiddels heb ik alweer flink wat gereden op deze nieuwe tank met gewone 95 benzine en hij rijdt als een zonnetje. Geen vreemd gedrag vanuit de motor meer. Geen brandende lampjes meer. Alles lijkt weer normaal.
    Ik heb dan ook geen idee of de injector 100% "goed" functioneert.

    Is het slim om de olie te verversen? Omdat de injector er flink wat benzine uitgespuugd heeft..

    De kat zag er nog goed uit zei de garage..

    @FASt.. Nee, geen garantie meer. Ik zal eens kijken.. Dank!
    Laatst gewijzigd door TurboJackson; 05-01-16 om 09:14.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •