Ik heb inmiddels een nieuwe status mbt de rookontwikkeling. Ik heb een nieuwe motorblok moeten aanschaffen. € 6.400,- aan schade.Wat bleek?


"Geeft aan service
slot klep gevarendriehoek is stuk loopt zeer slecht stationair en motor schudt geen foutcodes in motormanagement
meetwaarde bekijken en cilinder 4 heeft veel regelafwijkingen op
verstuiver lampenhouder en stekker met contacten weggeroest van verlichting linksachter buiten motor lekt olie, hele onderzijde van de auto besmeurt met olie kleppendeksel demonteren voor inspectie en het lijkt versleten nokkenas/stoters motorolie overal vastgebakken op alle onderdelen (sludge) nokkenas en diverse moeten gedemonteerd worden voor inspectie nokkenas en stoters zijn versleten
oliepeilstokbuis is gescheurd en afgebroken en is dit de
olielekkage???? pompverstuivers demonteren ivm lekkage brandstof in de motorolie volgens historie onderhoudsboekje al ruim 40000 km geen onderhoud meer gehad!!!!
tijdens demontage verstuivers geconstateerd dat verstuivers in de
cilinderkop niet op de juiste maat staan afgesteld daarom gevaar voor cilinderwand of zuiger schade endoscoop onderzoek uitvoeren
zuiger van de 1e cilinder en cilinderwand is beschadigd
gebruikte motor inbouwen na controle nokkenas en endoscoop
onderzoek voor controle zuigers en cilinderwand om conditie van
motor te beoordelen uitlaatspruitstuk gescheurd > gelast en gevlakt
koelvloeistof lek in stekker koelvloeistofreservoir diverse plaatsen kabelboom repareren, stekkers omgesoldeerd van 2e hands kabelboom diverse proefritten gemaakt
nacontrole uitvoeren
nog een klein rammeltje in uitlaat waar genomen > geen probleem"

En zo koop je een auto en zo kan je het aankoopbedrag nog eens gaan betalen . Bij die autogaragebedrijf in Veen (ik zal geen naam vermelden) koop ik nooit meer een auto. Hun verkoop is alleen een poetsdoek over de auto heen glijden en doorverkopen.
Bij een Audi garagebedrijf in Den Bosch (zal wederom geen naam noemen) werd mij nog zelfs verteld dat het geen kwaad deed dat er wat rook uit de uitlaat kwam. Weliswaar moet ik zeggen dat ze bij de test geen rookpluim hadden geconstateerd. Wel de verbrandingslucht. Bovenstaand is de complete reparatiebeurt. Mijn advies is om niet verder te rijden en de schade in de motorblok ook te bekijken.