Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    46
    Kudos
    0

    Standaard Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Hoi allen,

    Ik heb onlangs mijn remschijven voor laten vervangen en nadien had ik een rammetje links-voor. Als je op de snelweg rijdt hoor je het niet, maar zodra je op klinkertjes rijdt dan lijkt het wel alsof er een conservenblik met knikkers linksvoor hangt. Trap ik mijn rem in, dan hoor ik het niet meer. Terug gegaan naar de garage, die hebben onderzocht waar het probleem vandaan komt en ze zeggen dat dit veroorzaakt wordt door de schokdemper.

    Ik heb veel vertrouwen in die jongens, dus twijfel niet aan hun kennis en kunde, maar vind het wel vreemd dat het gerammel verdwijnt bij het remmen én dat het gekomen is DIRECT nadat ze de remschijven vervangen hebben. Hoe kan dat dan schokbreker gerelateerd zijn?! Wat ik ook had, tijdens mijn vakantie, was dat bij het rustig afremmen ik een bonk hoorde, ook links-voor. Nu weer terug in Nederland - zo'n 12 graden kouder - is dat geluid verdwenen, maar ook dat geluid is sinds de remschijven zijn vervangen.

    Ik heb inmiddels in één maand tijd een grote beurt, distributieriem, remschijven en de aircopomp moeten laten vervangen, dus dik €2000,- armer en nu weer een dure reparatie van €600,-. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? De monteur zei dat hij na lang zoeken en alles inspecteren tegen de schokdemper aantikte en toen gerammel hoorde. Hij zei iets over plaatjes waar olie doorgaat (sorry, ben niet zo kundig wat auto's betreft). Wat is jullie visie hierop?

    Thanks,

    Jonnes.
    Laatst gewijzigd door Jonnes; 02-09-16 om 09:07.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Het zijn je remblokken die rammelen.
    Audi A4 2.0tdi 177pk S-line
    Golf 1 cabrio 1.8 '88

  3. #3

    Standaard Re: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Is de anti rattle clip wel teruggezet in de klauw? Zo vergeten....
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    46
    Kudos
    0

    Standaard Re: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Is dat makkelijk zelf te controleren @Bastet, zonder alles uit elkaar te moeten halen als leek? Kan dat dan ook die "bonk" bij het remmen verklaren (is met name bij lage snelheid wanneer ik de remmen loslaat)?

  5. #5

    Standaard Re: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Ja, die zie je aan de buitenkant zitten (even door je velg kijken). Dat is een simpel stukje draad dat het remblok aan de buitenzijde op z'n plek houdt.




    Bonken kan, maar is vaak te veel massa voor zo'n klein remblokje. Eerst effe checken of dat veertje goed zit, en zo ja, of je kan achterhalen of ze wel echt de goede blokjes gemonteerd hebben.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    46
    Kudos
    0

    Standaard Re: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Ah, dank je. Ja, dat zit erop en goed vast. Ik denk er inmiddels aan om toch wéér terug te gaan naar ze en ze voor de keuze te zetten om het alsnog goed te controleren, of anders naar een andere garage te gaan voor een second opinion en die kosten (mochten het toch de remblokken zijn, wat ik inmiddels steeds sterker vermoed) door hun terug te laten betalen. Volgens mij moet zoiets juridisch wel haalbaar zijn. Ik beschik niet over de kennis en kunde om te beoordelen of er goede blokken inzitten en of het goed gemonteerd is. Zo irritant dit. Na het vervangen van mijn distributieriem begon m'n airco pomp te rammelen, nu dit weer. 1x is toeval misschien, 2x niet meer.

  7. #7

    Standaard Re: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Second opinion kan nooit kwaad, en de meeste garages zullen heus wel mee willen werken als je vertelt wat je probleem is. Ook als je uitlegt wat de bedoeling is, dan is voor hen vooraf duidelijk waar ze aan toe zijn.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    46
    Kudos
    0

    Standaard Re: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Zal ik doen, bedankt. Ik heb inmiddels veel vergelijkbare verhalen gelezen over niet-ingevette blokken in de remklauwen waardoor ze rammelen met dezelfde symptomen. Of ruimte tussen de gaatjes in de blokken en de stiftjes die de blokken op z'n plaats moeten houden.

  10. #9

    Standaard Re: Rammel links-voor na vervanging remschijven en blokken, verdwijnt bij remmen

    Maar even een oud topic oppakken, ipv een nieuwe starten..
    Ook bij onze auto klonk het als knikkers in een blik bij het rijden over putdeksels of klinkers. Het begon eerst een beetje, maar werd steeds erger.
    De auto was al eens op de brug geweest om dit geluid te zoeken, maar geen speling op stuurkogel en stabilisatiestang. Ook lagers en dergelijke maakte geen geluid zo op de brug...
    Na het lezen van o.a. dit topic begon ik toch de remblokken / remklauw te verdenken.
    Vandaag de auto maar eens thuis op bokjes gezet. Vooral rechtsvoor was het geluid te horen. Bleek dat het remblokje aan de binnenzijde (die bij de zuiger) klapperde. Links was het veel minder, maar vooral rechts was het erg duidelijk te voelen en te horen.
    Dus de klauwen er maar afgehaald. De blokken hebben een beetje ruimte daar waar ze over de randjes van de bracket vallen. In een poging het op te lossen heb ik de veren die op de binnenste blokken zitten iets naar buiten gebogen. De bedoeling is dat hierdoor de blokken beter aan de zuiger gefixeerd blijven i.p.v. los te gaan klapperen in de klauw en bracket.
    Een paar kilometer nu gereden en tot nu toe is het geluid weg.
    Nu een tijdje aankijken of het geluid echt weg blijft.
    Ik heb gezocht op Hbase. De blokken die ik nu heb zijn o.a. in lengte ietsje korter dan de brembo blokken. Die zijn zo te zien de grootste voor onze auto. Wellicht dat als het geluid terugkomt ik toch een setje aanschaf dat de maximale maat heeft.

    Overigens ook bij mijn eigen dagelijks auto, de octavia (2017) gekeken. Daar hebben de remblokken een veertje aan beide zijden zodat ze geklemd zitten en niet rammelen. Dat was dus bij de b7 nog niet het geval.

    Ik laat het nog wel weten of het na een paar weken weg blijft.
    Laatst gewijzigd door MI; 13-04-20 om 16:53.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •